וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: להקפיא אישור הקריטריונים לדיור בר השגה

נמרוד בוסו

13.2.2012 / 16:42

לאחר שקריטריון "מיצוי כושר ההשתכרות" אשר הומלץ על ידי ועדת טרכטנברג נזנח, עותרת התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ בדרישה להקפיא את המהלך כולו

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום לבג"צ בדרישה שיקפיא את אישור הקריטריונים לדיור בר-השגה וזאת בשל זניחת קריטריון "מיצוי כושר ההשתכרות" אשר הומלץ על ידי ועדת טרכטנברג.

בעתירה מבקשת התנועה שיוצאו צווים על תנאי וצווי ביניים נגד המדינה על מנת שיוקפא מהלך אישור הקריטריונים וזאת בשביל לאפשר עריכת דיון נוסף בממשלה על ישום המלצות ועדת טרכטנברג, שלטענת העותרים נזנחו במסגרת הקריטריונים הקיימים.

התנועה דורשת לקיים דיון דחוף בעתירתה, נוכח העובדה כי שר האוצר צפוי להעניק אישור לתחילת יישום הקריטריונים החדשים בימים הקרובים. עוד מבקשת התנועה כי המדינה תשיב מדוע לא מבוטל המשקל המכריע שניתן למספר שנות הנישאים.

"עמדת התנועה היא כי ההחלטה על שינוי הקריטריונים לזכאות לרכישת דירה ולהשכרת דירה במסגרת מכרזי מחיר למשתכן, הינה החלטה אשר ניתנה בחוסר סמכות וכי היא החלטה בלתי סבירה ובלתי עניינית, הפוגעת באמון הציבור ונחזית כהחלטה שנתפרה לטובתם של קהלים מסויימים על פני אחרים - דינה של החלטה זו להתבטל".

עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון אמר: "המרתיח בכל העניין הוא שאלה שלא משרתים בצבא הם גם אלה שלא יוצאים לשוק העבודה ובסופו של יום הם גם אלה שמקבלים את הדיור בר השגה על בסיס הקריטריונים של שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, והם גם אלה הנהנים ממתנת המולדת ששווייה מאות אלפי שקלים".

בתוך כך, השיקה עיריית רעננה קמפיין בפייסבוק במטרה לעורר את דעת הקהל לשינויים הנדרשים בקריטריונים לדיור בר השגה ופתחה עמוד בפייסבוק בשם "נאבקים על הבית - הקבוצה הרשמית".

"לקריטריונים הישנים כמו גם לחדשים יש משמעות אחת בלבד ולפיה ככל שתרמת פחות למדינה - קיבלת יותר" אמר ראש עיריית רעננה, נחום חופרי, לרגל עליית הקמפיין, "זו בחירה מצערת והליכה במדרון חלקלק המוביל לפגיעה חמורה בתחושת השייכות של אזרחי ישראל - אותם אזרחים שעובדים, תורמים, משרתים ומשלמים מיסים".

אחר הצהריים שלחו כמה חברי מועצה מרחבי הארץ מכתב אל ראש הממשלה, בנימין נתניהו ואטיאס, ובו דרישה כי ישנו את הקריטריונים בהתאם להמלצותיה של ועדת טרכטנברג: "התכנית שהצגתם ואישרתם במנהל אינה נותנת כלל מענה למצוקת הדיור האמיתית של הצעירים הכורעים תחת עול העבודה, הלימודים, שירות המילואים ותשלום המיסים. התוכנית כפי שהיא מוצגת כיום, מסייעת בעיקר למגזר מסויים ואין בה בשורה ו/או ניסיון אמיתי לפתור את מצוקת הדיור שהוציאה מאות אלפי צעירים לרחובות בקיץ האחרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully