וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד המחירים ללא שינוי, שכר הדירה עלה ב-0.5%

רם עוזרי

15.2.2012 / 18:37

לאחר חודשים של ירידות, מחירי המזון הבסיסי חזרו לעלות, ואילו מחירי ההלבשה וההנעלה נפלו ב-8.6%

מדד המחירים נותר בינואר ללא שינוי זה החודש השני ברציפות, ומחירי שכר הדירה רשמו עלייה של 0.5%, כך מפרסמת הלמ"ס היום. זאת, לאחר שרמת האינפלציה השנתית של 2011 נקבעה ברמה של 2.2%.

הסעיפים העיקריים שרשמו עלייה הם הלחם והחלב ומחירי מזון נוספים. מחירי שירותי שכר דירה עלו ב-0.2% וסעיף הדיור הכללי רשם עלייה של 0.2%. לעומת זאת, מחירי ההלבשה וההנעלה רשמו ירידה עונתית חדה של 8.6% והעגבניות הובילו את הירידה של מחירי הירקות ומחקו 37% ממחירם בדצמבר.
עליות מחירים נרשמו בעיקר בסעיפי הפירות הטריים (1.5%), התחבורה (0.6%), המזון (0.5%) ואחזקת הדירה (0.5%) והדיור (0.3%). אלה קוזזו עם ירידות מחירים שנרשמו בסעיף ההלבשה וההנעלה (-7.7%), הירקות הטריים (6.2%-), ומלונות ובתי הבראה (-4.6)- כולם בעיקר כתוצאה משינויים עונתיים.

מחירי המזון הבסיסי חזרו לעלות לאחר ירידה בחודשים שלאחר המחאה החברתית. מחירי החלב ומוצריו, שעמדו בעין הסערה, עלו בינואר ב-1.5%, ומחירי הלחם רשמו עלייה ב-2.2%. סעיף נוסף בו נרשמה עלייה הוא סעיף המיסים העירוניים שעלה ב-1.3% בעקבות העלאת הארנונה. מחיר הסיגריות הוסיף 5.2%.

"ישנו חשש שנחזור לריבית ריאלית שלילית בשנת 2012", אמר יוסי שווימר, הכלכלן הראשי של מגדל שוקי הון. לדבריו, מדד המחירים לשנה הקרובה צפוי לעמוד סביב 2.4%, מעט גבוה מאמצע יעד האינפלציה. מנגד, על פי תחזיות בנק ישראל, ריבית בנק ישראל צפויה להמשיך ולרדת ככל שההאטה העולמית תמשיך ותחלחל למשק הישראלי כשהתחזיות הנוכחיות מדברות על כ- 2.25% עד סוף השנה. "המשמעות היא ריבית ריאלית אפסית ואף שלילית", אמר שווימר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully