וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת וואלה! חדשות: המוצרים הישראלים בחו"ל זולים יותר

אור ברקת

20.2.2012 / 14:55

פערי המחירים בין חטיפי פסק זמן בארץ ובארה"ב הסעירו את הצרכנים. אך מהשוואת מחירים בעקבות תמונות ששלחו גולשים, עולים פערים משמעותיים במחירי מוצרים נוספים

פערי המחירים שהתגלו בין מחיר "פסק זמן" בניו ג'רזי למחירו בארץ עוררו סערה בקרב הצרכנים בישראל. מבדיקת וואלה! חדשות על פי אתר האינטרנט "הסופר" ותמונות ששלחו גולשי וואלה! חדשות בפייסבוק, עולה כי לא מדובר במקרה בודד. השוואת מחירי מוצרים ישראלים רבים הנמכרים בחו"ל וגם בישראל מלמדת על פערים במחירים נוספים, לעיתים בהפרש ניכר. יש לציין שהמחירים המוצגים בכתבה אינם כוללים מבצעים מיוחדים אלא רק את המחירים המצויינים על ידי הרשתות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כפי שנחשף בימים האחרונים, את החטיף פסק זמן ניתן לרכוש בניו ג'רזי במחיר של כ-2.57 שקלים לעומת 5.99 שקלים ברשת מגה בישראל, 4.4 שקלים ברמי לוי ו-6.29 ברשת מגה. חטיפי טוויסט וטעמי שנמכרים במגה ובשופרסל במחיר של 5.5 שקלים, בסופר באבא ב-4 שקלים וברמי לוי ב-3.6 שקלים ו-2.9 שקלים בהתאמה, נמכרים בארה"ב במחיר 1.45 שקל ו-1.8 שקל בהתאמה. חבילת מסטיק מאסט, שעולה במגה 5.99שקלים ובשופרסל 5.79 שקלים, נמכרת בחנות בלאס וגאס ב-3.7 שקלים. קפה טורקי של עלית שנמכר בשופרסל במחיר 8.99 שקלים (100 גרם), ברשת מגה ב-7.99 שקלים ובסופר באבא במחיר 7.99שקלים, נמכר באנגליה ב-5.85 שקלים (100 גרם).

הפערים נרשמו לא רק במוצרי שטראוס-עלית. ביסלי אסם שנמכר בארץ ב-4.5 שקלים ברשת מגה, ב-3.8 שקלים בשופרסל ו-3 שקלים ברמי לוי, נמכר בחנות בלאס וגאס ב-3 שקלים בלבד. אבקת מרק בצל של אסם נמכרת בארץ ב-30.8 שקלים ברשת שופרסל, 32.99 שקלים במגה ו-21 שקלים ברמי לוי ואילו בארה"ב בכ-10.8 שקלים. שקדי המרק המוכרים הנמכרים בארץ ב-18 שקלים בשופרסל, 18.8 במגה ו-14 שקלים ברמי לוי, נמכרים בלונדון ב-10.6 שקלים בלבד.

מוצרים נוספים בהם נרשמו פערים: כוסברה של חברת דורות נמכרה בניו ג'רזי ב-7.5 שקלים לחבילה בעוד ברשת מגה המחיר הוא 11 שקלים, בשופרסל - 11.29 שקלים רמי לוי 6.2 שקלים ובסופר באבא 10 שקלים. מחירו של תה ויסוצקי "הגן הקסום", הנמכר בשיקגו ב-7.4 שקלים לחבילה, הוא 17 שקלים ברשת שופרסל, 19 שקלים ברשת מגה ו-17 שקלים. בסופר באבא.

"המחיר אינו בשליטתנו"

מחברת שטראוס נמסר בתגובה כי "המחיר הסופי לצרכן נקבע אך ורק על ידי הקמעונאים ואינו נמצא בשליטתנו. החטיפים שנמכרים בניו ג'רזי נמכרים במחיר מבצע עליו החליטו הקמעונאיים המקומיים, ואינם מאפיינים את המחירים לצרכן במהלך השנה. בדומה, ניתן למצוא גם בישראל חטיפים במחיר של שני שקלים. זו החלטה של הקמעונאי, לא של שטראוס".

מחברת דורות נמסר בתגובה כי המחיר אותו קבעו למוצר בארה"ב הוא 2.99 דולר והמחיר שפורסם בכתבה (1.99 דולר) הוא מחיר מבצע של החנות המקומית. לדברי החברה, בארץ המוצר נמכר במחיר הרבה יותר זול בגלל המבצעים השונים.

מוויסוצקי נמסר כי "לוויסוצקי סדרות תה שונות. הסדרה בתמונה היא סדרת חליטות הגן הקסום, אריזות הגן הקסום בחו"ל מכילות 20 שקיקים (כמקובל בארה"ב ואירופה) לעומת אריזות גן קסום בישראל המכילות 25 שקיקים. בנוסף, על מחירי התה בארה"ב יש להוסיף 16% מע"מ (מס שאינו קיים בארה"ב וקיים בישראל). האריזות שבתמונה עולות בארה"ב בין 2 דולר ל- 3 דולר, ובשקלול כמות התיונים (רק 20 ולא 25) והמע"מ בישראל - מדובר על מחיר לצרכן של 11-16.5 שקלים (תלוי בקמעונאי). בישראל, המחיר מומלץ לצרכן של הגן הקסום נע בין 12 - 17 שקלים, לדוגמא בשופרסל דיל וברמי לוי ניתן להשיג בימים אלה שתי אריזות הגן הקסום ב25 שקלים לשתיהן, כלומר מחיר ליחידה הוא 12.5 שקלים. כלומר – טווחי המחיר דומים. חשוב לזכור כי ויסוצקי מנועה על פי חוק מלקבוע את מחירו הסופי של המוצר על המדף, שאותו קובע הקמעונאי בארץ ובעולם (לרבות מבצעים נקודתיים)".

מאסם נמסר כי העובדות שמופיעות בכתבה אינן נכונות. לגבי המרק - מדובר בשני מוצרים שונים. אבקת מרק בצל אסם הנמכרת בארץ, עשויה מרכיבים טבעיים בשונה מאבקת המרק הנמכרת בארה"ב. אך אפילו אם משווים בין שני המוצרים, המחיר הרגיל של אבקת המרק בלאס וגאס, על פי התמונה שהועברה על ידי אתר וואלה, הינו 7.19 דולר (26 שקלים), מחיר זהה ואף גבוה מהמחיר בישראל. לגבי ביסלי, מהתמונה המוצגת באתר ברור כי מחירה של אריזת ביסלי בלאס וגאס הינו 6.33 שקלים (1.69 דולר), ואילו בארץ מחירו של החטיף זול יותר ונע בין 3 ל 4.5 שקלים. המבצע המוצג בתמונה הינו נקודתי. בישראל ניתן למצוא מבצעים אטרקטיביים יותר כמו 4 ב-10 שקלים. במילים אחרות, 2.5 שקלים ליחידה. המחיר של שקדי מרק באתר Ocado הינו 10.5 שקלים. בתוספת מע"מ, שלא קיים בבריטניה על מוצרי מזון, מגיע המחיר ל 12.2 שקלים - מחיר דומה ואף גבוה מהמחיר ברוב הרשתות בישראל.

שלחו לנו תמונות מוצרים ישראליים נוספים הנמכרים בחו"ל

עוד בנושא:

מחאת ה-"פסק זמן": שטראוס איבדה 170 מיליון מערכה
מכתב אמהות לעופרה שטראוס: "מבינים שעובדים עלינו"
"אם שטראוס לא יורידו המחירים - חרם מה-1 במרץ"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully