וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני: "ניאבק כדי שפרי גליל ייפתח מחדש"

קובי דוד

26.2.2012 / 15:00

בתום פגישה בין נציגי ההסתדרות לנציגי ועד עובדי מפעל פרי גליל, קרא יו"ר ההסתדרות עופר עיני לבעלי המפעל לחזור בהם מהחלטתם לסגרו. "העובדים שוב נופלים בני ערובה"

שי מכלוף

(צילום: ליאור פז, שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק)

יו"ר ההסתדרות עופר עיני הגיב בצהרים (ראשון) לסגירת מפעל "פרי גליל". בתום פגישה עם נציגי ועד העובדים של המפעל אמר עיני כי "העובדים שוב נופלים בני ערובה בוויכוח האין-סופי בין הממשלה לבעלים. אולם הפעם נהגו הבעלים באופן ברוטלי וגס כאשר סגרו את המפעל ללא התרעה. זוהי התעללות של ממש בעובדים. אני קורא לבעלים לפתוח את המפעל לאלתר וללא תנאים מוקדמים ולממשלה והכנסת לממש את ההבטחות". עיני הודיע כי ההסתדרות תיאבק בבעלי המפעל על מנת להביא לפתיחתו מחדש.

פרי גליל. ג'יליס
"כולם כאן מנסים לשרוד ולא מצליחים להרים את הראש מעל המים"/ג'יליס

יו"ר ההסתדרות מרחב גליל יונה פרטוק ציין: "אני דורש מהבעלים לפתוח מיד את המפעל, ללא תנאים מוקדמים, וללא קשר לעמדת הממשלה במחלוקת הכספית שישנה מזה כמה חודשים".

יו"ר ועד העובדים, מוטי חזיזה, אמר כי "ביום שישי חרב עולמם של עובדי 'פרי גליל'. אנחנו לא נקבל שום פעולה של הבעלים שמתנהג כלפינו כאילו אנחנו בובות חוטים במאבק מול הממשלה. ההסתדרות מגבה אותנו וננהל יחד איתה את המאבק לפתיחה מחודשת של המפעל. יש לנו טענות לממשלה אבל קודם כל בעלי המפעל חייבים להבין שאם לא יפתח המפעל אנחנו לא ננוח ולא נשקוט".

עובדי המפעל הביעו בבוקר את ייאושם מהמצב. "כולם כאן מנסים לשרוד ולא מצליחים להרים את הראש מעל המים", סיפר בצער ציון ביטון, בן ה-62, העובד במפעל למעלה מ-45 שנים. "יש לי אישה חולה בבית שזקוקה לתרופות שעולות לא מעט כסף כל חודש. אם לא אצא לעבוד אף אחד לא יוכל לשלם לה על התרופות". ביטון הוסיף כי "זה עצוב מאוד שבמדינת ישראל לא מתייחסים לתושבי הפריפריה".

הנהלת המפעל החליטה לסגור אותו בצעד חריג לפני כמה חודשים, ללא התרעה מוקדמת, וזאת בשל משבר כלכלי. בתגובה, יצאו ועד עובדי המפעל במאבק חריף שסחף אחריו חברי כנסת וגורמים בממשלה - אלה החליטו לקחת אחריות על עובדי המפעל ולתמוך בהנהלה על ידי סיוע כספי שימנע את פיטורי העובדים. למרות החלטתם, הסיוע לא הגיע והנהלת המפעל החליטה לפטר את העובדים.

בסוף השבוע האחרון, לפני כניסת השבת, הגיע למפעל צוות שמירה חדש, ופינה את צוות האבטחה הנוכחי. במקביל, הנהלת המפעל דאגה לסגור את המפעל עם שרשראות ברזל כדי למנוע את כניסתם של העובדים בתחילת השבוע. "לא האמנתי למשמע אוזני, עברה עלי שבת שחורה, כל המאבק שלנו ירד לטמיון", אמר אז מוטי חזיזה.

עוד על מאבק עובדי פרי גליל:

מפעל פרי גליל נסגר: "אין לאן ללכת ואיך להתפרנס"
עובדי פרי גליל יפוטרו מחר: "כמו גנבים בלילה"
בינואר: ישיבת ועדת הכספים - נדחו הפיטורים בפרי גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully