וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסות האוצר ממס הדלק ב-2012: 18.8 מיליארד שקל

פנחס וולף

29.2.2012 / 17:09

לבקשת יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה הכהן הציג מרכז המחקר והמידע של הכנסת נתונים לפיהם צפויות הכנסות האוצר מהמס על הדלק לעלות השנה ב-3.7 מיליארד שקל

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בעוד האזרחים נאנקים תחת מחירי הדלק המזנקים, האוצר משלשל לכיסו מיליארדי שקלים בשנה מהמס על הדלק. נתונים שהציג היום (רביעי) מרכז המחקר והמידע של הכנסת, לבקשת יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד), מראים כי צפי הכנסות המדינה בשנת 2012 מהמס על הדלק עומד לא פחות מ- 18.8 מיליארדי שקלים, בעוד הכנסות המדינה בשנת 2011 מהמס על הדלק עמדו על 15.1 מיליארדי שקלים, ובשנת 2008 על 12.9 מיליארדי שקלים.

עם זאת, הנתונים מראים כי משקל המיסוי על הדלק בישראל נמוך בהשוואה למדינות אירופה. בעוד שבמדינות אירופה משקל המס במחיר הדלק הוא 55.3 אחוז, בישראל משקל המס הוא 53.5 אחוז, כאשר בשנה האחרונה חלה ירידה של 3.5 אחוז מהמס. אבל במבט על העשור האחרון מתברר שאזרחי ישראל משלמים היום הרבה יותר על מרכיבי המס על הדלק מאשר לפני עשר שנים: מס הבלו עלה ב- 13.6 אחוז והמע"מ עלה בקרוב ל- 50 אחוזים.

"ממצאי המחקר ביחס למשקל המע"מ במחיר הדלק מוכיח שהמע"מ בתחום הדלקים הוא יותר מס ערך מנופח מאשר מס ערך מוסף שפוי וריאלי", אמר שאמה הכהן בתגובה לממצאי הדו"ח. ביום שני הקרוב הוועדה בראשותו תקיים דיון בנושא, אליו הוזמנו שר האוצר יובל שטייניץ, שר התשתיות עוזי לנדאו ומנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר.

לדברי שאמה הכהן, "ארה"ב, עם כל בעיות התקציב הקשות שלה ועם מחיר דלק שנמוך בעשרות אחוזים מהמחיר בישראל, שוקלת נקיטת צעדי חירום כדי להביא להוזלת מחירים. רק בישראל חוזר האוצר על טעויות, ומפגין קשיחות קיצונית חסרת פשרות, שפשוט גורמת לכך שבכל תדלוק בתחנות יתודלק גם מיכל הבנזין של מחאת הקיץ הקרוב".

עוד על עליית מחירי הדלק:

הכנסת הפילה הצעות החוק נגד העלאת מחיר הדלק
סופית: הדלק יתייקר ב-38 אגורות, יעמוד על 7.84 שקל לליטר
משרד האוצר מתנגד להפחתת המיסוי על הדלק

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully