וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: S&P 500 עלה שבוע שלישי ברציפות

נמרוד הלפרן

3.3.2012 / 0:12

Yelp נסקה ב-63% והתשואה על אגרות החוב בארצות הברית שוב מתחת ל-2%; מחיר הנפט רשם הנפילה היומית החדה ביותר השנה בדרכו לירידה שבועית ראשונה זה ארבעה שבועות

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות, אולם מדד S&P 500 הצליח לחץ עלייה שבועית שלישית ברציפות, על רקע חששות מפני האטה בצמיחה של כלכלת אירופה.

מדד דאו ג'ונס נסגר בירידות קלות הן בסיכום יומי והן בסיכום שבועי; מדד S&P 500 ירד ב-0.3% אולם בסיכום שבועי הצליח לחלץ עלייה של 0.3% - שבוע חיובי שלישי ברציפות; מדד נאסד"ק איבד 0.4% אך עלה בסיכום שבועי. מדדי המניות בוול סטריט שברו שיאים במהלך השבוע לאחר שמדד נאסד"ק פרץ את רף 3,000 נקודות בפעם הראשונה מאז שנת 2000, ומדד דאו ג'ונס נסגר בראשונה מאז 2008 מעל לרמה של 13 אלף נקודות. מדד S&P 500 טיפס אף הוא השבוע לרמתו הגבוהה ביותר מאז שנת 2008.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר היום בעליות בראשונה זה ארבעה ימים, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.05% לרמה של 1.99%.

בשוק הסחורות, רשם מחיר הנפט את הנפילה היומית החדה ביותר השנה בדרכו לירידה שבועית ראשונה זה ארבעה שבועות, ומחירי המתכות אף הם רשמו ירידיות. החוזים על הנפט הגולמי למסירה באפריל נסגרו במחיר של 106.7 דולר לחבית, ירידה של 2% - הנפילה היומית החדה ביותר מאז ה-14 בדצמבר – בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום שבועי ירד מחיר הנפט ב-2.8% - שבוע שלילי ראשון זה ארבעה שבועות. החוזים על הזהב למסירה באפריל נסגרו בניו יורק במחיר של 1,709.8 דולר לאונקייה, ירידה של 0.7%. מחיר הכסף נפל ב-3.2% ונסגר ברמה של 34.53 דולר לאונקייה.

החששות מפני האטה בצמיחה הכלכלית באירופה גברו היום בעקבות ירידה מפתיעה במכירות הקמעוניות בגרמניה בחודש ינואר. בה בעת, דאגות ביחס למשבר החוב ביבשת אף הן התעוררו לאחר שראש ממשלת ספרד אמר כי הגירעון בתקציב הממשלה צפוי להיות גדול משהוערך עד כה השנה.

מניות במוקד

אתר ביקורות העסקים ילפ (Yelp), המבוסס על תוכן גולשים, תימחר הלילה את מנייתו בהנפקה ראשונה לציבור (IPO), שהעניקה לו שווי של 900 מיליון דולר. כמו הנפקות אינטרנט קודמות - דוגמת לינקדאין וגרופון - גם מניית ילפ זינקה ביומה הראשון בוול סטריט, ושווי השוק של החברה קפץ במהלך המסחר ל-1.5 מיליארד דולר.

מניית ילפ תומחרה בהנפקה ב-15 דולר - מעל לטווח יעד של 12-14 דולר למניה. החברה גייסה בהנפקה 96 מיליון דולר לאחר הוצאות, העריכה החברה. ילפ מכרה 7.1 מיליון מניות וקרן הצדקה של החברה מכרה 50 אלף מניות נוספות. חתמי ההנפקה קיבלו אופציה לרכישת מיליון מניות נוספות, בהתאם לביקוש מצד המשקיעים. במידה שמניות אלו גם יימכרו, היקף הגיוס של ילפ מההנפקה צפוי להגיע ל-111.2 מיליון דולר.

חברת המשחקים זינגה, שפיתחה את המשחקים הפופולריים פארמוויל וסיטיוויל, הודיעה ביום חמישי על כוונתה להשיק החודש גירסת בטא של פלטפורמת משחקים מקוונת חדשה בשם Zynga.com. הפלטפורמה החדשה תאפשר לגיימרים לשחק במשחקיה ישירות באתר האינטרנט מבלי שיידרשו לעבור דרך פייסבוק או ערוצי רשתות חברתיות אחרים.

זינגה, שביצעה הנפקה ראשונה לציבור (IPO) בדצמבר, מסרה גם כי בכוונתה לשתף פעולה עם מפתחי משחקים המעוניינים שהפלטפורמה החדשה תארח את משחקיהם. בעקבות ההודעה זינקה מניית זינגה ביום חמישי ב-10% במסחר בוול סטריט.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully