וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר מתנגד להצעת החוק לביטול עמלות עובר ושב

צבי זרחיה

7.3.2012 / 14:05

עקב פניית נגיד בנק ישראל סטנלי פישר לא תועלה הצעת החוק בפני ועדת השרים לחקיקה. מדובר במועד האחרון בו ניתן לעלות הצעת חוק טרומית לפני היציאה לפגרת הפסח

הצעת החוק לביטול עמלות העובר ושב שהיתה אמורה להעלות ביום א' הקרוב לוועדת השרים לחקיקה - לא תועלה בשבוע הבא בעקבות פנייתו של נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר. הצעת החוק אמורה היתה להיות מועלית על ידי ח"כ עינת וילף (עצמאות).

פישר פנה אל שר התמ"ת, שלום שמחון (עצמאות), וביקש ממנו לדחות את הגשתה של הצעת החוק לוועדת השרים לחקיקה. פישר ביקש להופיע ביום ב' בפני סיעת העצמאות כדי לשכנע אותה להתנגד להצעת החוק. בעקבות כך, נדחה הדיון בוועדת השרים לחקיקה בהצעת החוק.

מדובר במועד האחרון בו ניתן לעלות הצעת חוק טרומית לפני היציאה לפגרת הפסח. אם ההצבעה תידחה למושב הקיץ ספק אם ניתן יהיה לגייס רוב בוועדה עקב הבחירות שמתקרבות.

הצעת החוק מבטלת את עמלות העובר ושב ללקוחות בעלי יתרה מזערית של זכות ושל חובה לפי סכום שיקבע המפקח על הבנקים בבנק ישראל. בנוסף, מוצע שבמקרה של פטור מעמלות הבנק ירוויח מריבית בגין יתרת חובה או לחילופין יוכל להשתמש בכספי יתרת הזכות למתן האשראי. כמו כן, מוצע שבמקרה שבו חשבון העובר ושב אינו זכאי לפטור מעמלות לבנק יהיו הכנסות של הבנק מהעמלות.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד), יזם את הצעת החוק ואליו הצטרפו עוד 20 ח"כים ובהם: וילף, זאב בילסקי (קדימה), אורי אריאל (האיחוד הלאומי), נחמן שי (קדימה) , אלכס מילר (ישראל ביתנו), דב חנין (חד"ש) ועוד. האוצר פנה לשאמה הכהן בבקשה לדחות את ההצבעה ושאמה הכהן סירב. בבנק ישראל נמנעו מהלגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully