וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקטרה תוכל לרכוש את אייס בתנאים מגבילים

אורה קורן, ליאור זנו

8.3.2012 / 18:09

הממונה על הגבלים עסקיים, דיויד גילה, אישר בתנאים מגבילים, את המיזוג. אלקטרה לא תוכל להתרחב במסגרת אייס בשוק התצוגה של מוצרי חשמל ממותגים

הממונה על הגבלים עסקיים, דיויד גילה, אישר היום (ה') בתנאים מגבילים, את המיזוג בין אלקטרה מוצרי צריכה לאייס אוטו דיפו ואייס רשתות שיווק – מוצרי צריכה (להלן ביחד: "אייס")

במסגרת העסקה, רוכשת אלקטרה פעילות 26 סניפי אייס ו-5 סניפי אוטו דיפו בתמורה לכ-129 מיליון שקל. בדיקת המחלקה הכלכלית ברשות ההגבלים העסקיים העלתה כי מצד אחד רכישת אייס על ידי אלקטרה צפויה לתרום משמעותית לתחרות בשוק ה-"עשה זאת בעצמך", אך מצד שני, אם אלקטרה תשתמש ברשת אייס על מנת להרחיב שטחי תצוגה של מוצרי חשמל ממותגים, יהיה בכך כדי להעלות חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות בתחום זה.

בהתאם, הממונה אישר את הרכישה, אך התנה אותה בתנאים שעיקרם הגבלת יכולתה של אלקטרה ליצור בחנויות אייס שטחי תצוגה למוצרי חשמל ממותגים.

אלקטרה הנה חברה ציבורית בבעלות גרשון זלקינד העוסקת ביבוא מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ובמכירה קמעונאית של מוצרים אלו באמצעות רשתות שיווק ייעודיות - שקם אלקטריק, מחסני חשמל וסנסור.

אייס היא חברה ציבורית בבעלות גאון סחר (45%) ושלמה זבידה (45%) העוסקת בהפעלת רשת חנויות עשה זאת בעצמך למוצרים לשיפור ועיצוב הבית תחת המותג "ACE". כמו כן מפעילה החברה רשת למוצרים לרכב תחת המותג אוטודיפו. אייס מצויה כיום בהקפאת הליכים.

בשבוע שעבר התכנסו רשתות וחנויות חשמל למה שהוגדר "ככנס חירום", שמטרתו לנסות ולהילחם בעסקה. באי המפגש טענו כי רכישה שכזו תהפוך את אלקטרה למונופול, דבר שיפגע בספקי החשמל הקטנים וגם בצרכן עצמו. "הצרכן לא יודע שהוא הולך לשלוש רשתות ומקבלים מחירים דומים, בגלל שכל הרשתות שייכות לאלקטרה. זה כמו שבלונדון ראיתי בשש חנויות מחיר זהה בלי תחרות, לא הבנתי עד שאמרו לי שכל החנויות שייכות ליהודי אחד", אמר אבי סופר, בעלי רשת אבי סופר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully