וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: עדיפות לחברות שיפעלו בישראל אחרי האקזיט

גיא גרימלנד

18.3.2012 / 13:15

לפי הצעת החוק שהגיש רוברט אילטוב יחוייב הרגולטור לתת עדיפות לחברות היי טק שישאירו מרכז פיתוח בישראל אחרי ביצוע האקזיט למשך שלוש שנים לפחות

יו"ר שדולת ההיי-טק בכנסת ח"כ אילטוב הגיש הצעת חוק, שתחייב מתן עדיפות לחברות שאחרי מכירתן יותירו על כנן מרכזי פיתוח בישראל. כיום, החוק לעידוד מרכז ופיתוח בתעשייה מתמקד בפיתוח ידע ובהשארתו בישראל. לפיכך, כאשר חברה שפיתחה ידע בתמיכת המדען הראשי מבקשת להוציא את הידע מישראל, היא נדרשת לשלם קנס. בפרט כאשר הוצאת הידע מתרחשת לאחר האקזיט, החברה נדרשת לשלם נתח מהתקבולים, כאשר נתח מחושב על בסיס אחת משתי נוסחאות אשר תלויות בשאלה האם החברה הישראלית מפסיקה או לא להתקיים כתאגיד.

יחד עם זאת, ייתכנו תרחישים בהם החברה הישראלית מפסיקה להתקיים כתאגיד והחברה הרוכשת מקימה מרכז פיתוח בישראל. כמן כן, ייתכנו תרחישים בהם החברה ממשיכה להתקיים כתאגיד אבל מפטרת את מרבית עובדיה.

הצעת החוק של ח"כ אילטוב, אשר גובשה ביחד עם איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה וארגונים יציגים נוספים, ועליה חתומים עוד 20 חברי כנסת, מחייבת את הרגולטור לתת עדיפות לתרחישים בהם בעקבות הרכישה נותר על כנו או מוקם בישראל מרכז מחקר ופיתוח, למשך שלוש שנים לאחר הוצאת הידע.

אילטוב אומר כי הצעת החוק מעדיפה תרחישים שבהם תעשיית ההיי-טק מתחזקת כתעשייה, בעקבות מכירת חברה או ידע, על פני תרחישים בהם האקזיט בא לשרת אך ורק אינטרס כלכלי.

"חוסנה הכלכלי והלאומי של ישראל תלויים בפיתוח של תעשיית היי-טק איתנה, גדולה ובת קיימא. פיתוח התעשייה מותנה בפיתוח חברות גדולות ישראליות ורב לאומיות בישראל. חשוב שהאקזיטים, שהינם מרכיב טבעי בכל תעשיית ההיי-טק הגלובלית, יתועלו להמשך פיתוח תעשייה ולא רק לאינטרסים כלכליים צרים של בעלי המניות בחברה, בפרט כאשר הידע והטכנולוגיה של החברות פותחו מכספי משלמי המסים", אמר אילטוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully