וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: שביתת מחאה כללית נגד צעדי הצנע

רויטרס

29.3.2012 / 12:43

ממשלת ספרד נוקטת בשורה של צעדים קשים על מנת להילחם במיתון הכלכלי בו נתונה המדינה והאזרחים מוחים נגד הגזרות. איגודי העובדים הכריזו על שביתה בת 24 שעות

איגודי העובדים בספרד פצחו היום בשביתה למשך 24 שעות, במחאה על הרפורמות בשוק העבודה, עליהן עומדת הממשלה להכריז מחר ואמורות לחסוך למדינה עשרות מיליארדי יורו

הכלכלה הספרדית צפויה לרשום שנה רביעית של צמיחה נמוכה או אפסית והתושבים, שעד כה קיבלו בשלום יחסי את צעדי הממשלה השמרנית של מריאנו רחוי, החלו להביע את חוסר שביעות רצונם מהתקציב שצפוי רחוי להציג מחר.

הפגנות ספרד מרץ 2012. manu fernandez, AP
עובדי התחבורה בספרד הודיעו כי יספקו היום שירותים מינימליים/AP, manu fernandez

כלכלת ספרד נמצאת בעיצומו של המיתון השני שלה בתוך שלוש שנים, כך אמר שלשום הבנק המרכזי של ספרד, בשעה שהממשלה מתכננת את תקציב 2013. "הנתונים האחרונים שלנו על תחילת 2012, מצביעים על המשך הנסיגה בתוצר ברבעון הראשון של השנה", מסר. ברבעון האחרון של 2011 רשמה כלכלת ספרד צמיחה שלילית של 0.3% - פחות משנתיים לאחר שיצאה מהמיתון האחרון.

עובדי התחבורה בספרד הודיעו כי יספקו היום שירותים מינימליים, ולפיכך רק אחד מכל ארבעה אוטובוסים יפעל, וכן כשליש מהרכבות התחתיות והרגילות. בנוסף, רק 10% מהטיסות בתוך ספרד יצאו לדרכן, וכן 20% בלבד מהטיסות לאירופה. חברת התעופה הגדולה בספרד, איבריה, אמרה כי תבטל בסך הכל 222 טיסות.

הפגנות ספרד מרץ 2012. manu fernandez, AP
עד כה המחאות בספרד בעקבות הקיצוצים בתקציב ובעקבות הרפורמות היו יחסית מתונות/AP, manu fernandez

תאגידים גדולים בספרד, כמו חברת הטלקום קלפוניקה וחברת הנפט רפסול שעובדיהם נמצאים באיגודי עובדים, צפויים לשבש את שירותיהם - אך לא התקבל עד כה מידע רשמי.

המחאות בספרד בעקבות הקיצוצים בתקציב ובעקבות הרפורמות היו יחסית מתונות, אף על פי ששיעורי האבטלה בספרד הם הגבוהים באירופה, ומגיעים לשיעור של 23% בכלל האוכלוסיה - כאשר יותר מחצי מהצעירים מתחת לגיל 25 מובטלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully