וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בשדרות: כ-100 עובדי עירייה יפוטרו לפני החג

רמי שני

4.4.2012 / 0:52

ראש העיר מבטל למעלה משליש מהמשרות בעירייה, והעלה את קצפם של העובדים: ”זה בלוף, הוא מביא עובדים אחרים במקומנו”. ראש העיר: ”לא נבחרתי כדי לשלם משכורות”

למעלה משליש מעובדי עיריית שדרות מודאגים בימים האחרונים, נוכח תוכניתו של ראש העיר דוד בוסקילה לבטל למעלה ממאה משרות במשרדי העירייה. עיריית שדרות הגישה בקשה בעניין לבית הדין לעבודה בבאר שבע, אשר בתגובה אליה הגישה ההסתדרות תשובה, בה היא דורשת שלא לאפשר את הפיטורים ההמוניים לקראת חג הפסח, ובכוונתה לקיים היום(רביעי) הפגנת עובדים גדולה מול בית המשפט, בעת הדיון בבית הדין לענייני עבודה.

"ראש העיר רוצה לקצץ 11 מיליון שקלים בתשלומי השכר אבל אנחנו לא מסכימים שזה יהיה על גבם של העובדים", אמר יושב ראש ועד העובדים, מורדי אליאסי, בשיחה עם וואלה! חדשות. "אנחנו מבינים את העירייה, אבל אי אפשר לחתוך במספר העובדים בכמות כזאת", הוסיף. לדברי אליאסי, הכוונה היא לצמצם במידה ניכרת בסייעות ובמלווי ההסעות: "האנשים האלה באו לעבודה כל יום, גם כשהייתה הסלמה, ועכשיו רוצים לפטר גם את המלוות. מי ישלח את הילדים לבית הספר במצב כזה? העובדים נתנו את הנשמה שלהם, השכר שלהם לא עולה על 2,000 שקלים בחודש".

אלי מויאל. שרון בוקוב
חלק מהעובדים חוששים שפיטוריהם נובעים מכך שתמכו בראש העיר הקודם, אלי מויאל/שרון בוקוב

לדברי אליאסי, לא מדובר בתוכנית התייעלות שיזם ראש העיר, "כי במקביל הוא קולט הרבה מאוד עובדים אחרים". "אנחנו מוכנים לשבת עם ראש העיר ולדון בתוכנית הבראה, יש דברים שצריך לתקן, אבל דברים כאלה עושים בשיח משותף ולא בהליכה לבית המשפט", הסביר אליאסי. העובדים כועסים, בין היתר, על כך שהעובדים החדשים מזוהים עם בוסקילה, בעוד שהמפוטרים היו תומכיו של ראש העיר הקודם, אלי מויאל.

"אני עובד כאן 15 שנה, אין לי לאן ללכת"

לטענת ההסתדרות, בתשובתה לבית המשפט, העירייה נוקטת בצעדים חד צדדיים כלפי העובדים, שכן היא הורידה לחלק מהם את התשלום בגין שעות נוספות. כמו כן, מנהל אגף שפ"ע בעיר הורה לעובדיו לעבוד בימי שישי, כאשר חלקם לא קיבל שכר, וכך גם לחלק מעובדי הגינון והפיקוח בעיר. עוד הודגש בתשובה, כי עיריית שדרות קולטת עובדים חיצוניים חדשים באופן חד צדדי וללא כל יידוע של הוועד.

כך, למשל, נקלטו לטענת ההסתדרות 16 עובדים חדשים על ידי החברה הכלכלית לפרויקט "עיר ללא אלימות", וכן שישה פקחים חדשים. זאת, כאשר במקביל מקוצצות שעות ונפגעים ימי השישי של עובדים המועסקים כפקחים הקיימים בעירייה. בהסתדרות מוסיפים עוד, כי העירייה אף שכרה את שירותיו של קבלן צנרת חיצוני בכ-390,000 שקלים, בזמן שיו"ר הוועד, הממונה על הנושא, נעדר מעבודתו בשל תאונה.

"אני עובד כבר 15 שנים בעירייה כמנהל מחסנים, אין לי לאן ללכת אם אפוטר", הסביר שלום לוי, אחד העובדים ששמם נכנס לרשימת המיועדים לפיטורים. "נכנסתי לרשימה למרות שכבר כמה שנים אני בהתדיינות מול העירייה ובית הדין לעבודה. מה שראש העיר עושה הוא בלוף, הוא הכניס לעבודה אנשים אחרים, שיש להם משכורות ופנסיה גדולה".

עובד אחר, ש', היטב לתאר את תחושתו: "הרגשה רעה מאוד לקראת חג הפסח", הוא אמר, "אותי דוחקים בהדרגה. בהתחלה צמצמו לי את הסמכויות, את המשרד, עכשיו הזמינו אותי לשימוע לקראת פיטורים. זו בפירוש מכה קשה ". גם לש' אין לאן ללכת וגם הוא קבל על כך שבמקביל נקלטו עובדים אחרים לעירייה. "לצד הפיטורים שלנו הוא ממשיך לקלוט עובדים ואנחנו לא מבינים את זה", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"נבחרתי כדי לשרת ציבור, לא כדי לשלם משכורות"

ראש עיריית שדרות דוד בוסקילה מסר בתגובה כי אין כוונה לפטר מיד את כל העובדים וכי המגמה היא התייעלות: "היעד הוא תהליך שבמסגרתו עובדים שאין להם יעוד ותפקיד, ילכו הביתה" הוא אמר, "אני לא נבחרתי לתפקידי כדי לשלם משכורות לעובדים, אלא כדי לשרת ציבור. זה כואב לפטר, אבל אין מה לעשות". הדרך, לדברי בוסקילה, היא צמצום מספר העובדים בשלבים; "בשלב הראשון יסיימו את עבודתם 30 אנשים ואחר כך נראה מה יהיה בהמשך".

בוסקילה דחה את הטענה לפיה נקלטים עובדים חדשים שלא לצורך: "אני לא קולט עובדים אחרים. צריך להבין, שכשקולטים עובד סוציאלי, פסיכולוג, או כל בעל תפקיד אחר על פי התקן - הוא מתוקצב. אין אף עובד שנקלט ללא תקציב ייעודי. כבר אמרתי, מי מהמפוטרים שיוכל להיקלט במקום עבודה אחר - ייקלט".

(עדכון אחרון: 22:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully