וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכבוד הפסח: רשתות בתי הקפה העלו מחירים

עדי דברת-מזריץ

9.4.2012 / 16:28

בימי חול המועד העלו רשתות קפה קפה, ארומה וקפה ג'ו את מחירי הכריכים, ולעיתים אף את מחיר הקפה. לדברי הרשתות העלייה נובעת מעליית מחירי הייצור

מי שהגיע לאחת מרשתות בתי הקפה בחול המועד התפלא לגלות שהתפריטים התייקרו ומחירי הכריכים, הסלטים ואף הקפה בחלק מהרשתות התייקרו. הסיבה לכך היא שחלק מרשתות בתי הקפה החליטו להקפיץ מחירים בחג הפסח הנוכחי. זאת לטענתן כתוצאה מעלויות גבוהות יותר עבורן.

מי שהגיע לסניפי רשת קפה קפה למשל, המונה 115 סניפים, הופתע לגלות שמחירו של כריך סנדויץ' חלומי שעומד בימים רגילים על 46 שקלים עולה כיום 49 שקלים (6.5% יותר) וסנדביץ טונה או חביתה נמכר במחיר 42 שקלים במקום 39 שקל (עלייה של 7.6%). מחירו של כריך הסלמון קפץ בלמעלה מ-8% מ-48 שקלים לכדי 52 שקל.

לא רק את מחירי הכריכים הכשרים מקמח מצה בחרה להעלות קפה קפה אלא גם את מחירו של הקפה ההפוך. מחירו של קפה הפוך קטן עלה ב-15% מ-13 שקל ל-15 שקל והפוך גדול ב-12.5% מ-16 שקל ל-18 שקל.

ברשת קפה ג'ו חלה עלייה של 7% בממוצע במוצרים הרלוונטיים. מחיר פסטה פטריות שהוחלף בניוקי פטריות כשר לפסח עלה מ-46 ל-48 שקלים, מחיר ארוחת בוקר עלה בכ-7% מ-52 שקל ל-56 שקל, מחיר הסלטים התייקר ב-2 שקלים בממוצע המגלם עלייה של 5%, מחיר טוסט עלה מ-44 שקל ל-46 שקל, כריך חביתה עולה 42 שקל במקום 39 שקל. מחיר העוגות בקפה ג'ו עלה ב-10% מ-29 שקל ל-32 שקל.

ברשת ארומה תל אביב העלו את מחירי הכריכים בשקלים בודדים - מחיר כריך סלט ביצים למשל עלה ב-12% מ-25 שקל ל-28 שקל ומחיר כריך שקשוקה עלה ב-11%. מי שמזמין סלט בארומה תל אביב מקבל אותו עם מצה ובמידה והוא מעוניין בלחם כשר לפסח עליו לשלם תוספת 3 שקלים. מחירי הקפה והשתייה לא השתנו.

ברשת ארומה ישראל ביטלו את חצאי הסנדביצ'ים כיוון שהלחם הכשר לא מתאים להכנתם לדברי הרשת ומחירי הסנדביצ'ים השלמים, הסלטים הפה ויתר התפריט נשארו זהים כשהיו. המאפים שמציעה הרשת השתנו לרגל הפסח ואת המאפים הרגילים החליפו מאפים כשרים לפסח במחיר הגבוה במעט.

תגובות הרשתות: בפסח יקר יותר

מרשת קפה קפה נמסר כי "במהלך חג הפסח ישנה עליית מחירים נקודתית של כ-5-10% זאת כפועל יוצא של מחירי המוצרים הכשרים לפסח וכל הנלווה לכך (למשל כלים מיוחדים להגשה בפסח). התפריט המוצע בסניפי הרשת במהלך החג רלוונטי אך ורק עבור ימי החג ולאחר מכן יוחזרו התפריט והמחירים שקדמו לחג. רשת קפה קפה מאחלת לכל לקוחותיה חג שמח וכשר".

מארומה תל אביב נמסר כי הרשת מגישה כריכים כשרים לפסח והמחירים עלו כתוצאה ממחיר קמח המצה.

עדי וגמן, סמנכ"ל השיווק של רשת קפה ג'ו, הסבירה כי עליית המחירים מגלמת אך ורק את העלייה במחירון של היצרנים ממנה היא קונה את המוצרים ורק במוצרים הרלוונטים, דוגמת כריכים, פיצות, מאפים, עוגות וסלטים עם קרוטונים: "מי שמעלה את המחירים זה היצרנים ולא אנחנו. צריך להבין שגם היצרנים ללא ממציאים - החומרים שהם מייצרים מהם בפסח אכן יקרים יותר והיצור הינו לתקופה מוגבלת בלבד מה שמייקר את העלויות".

ברשתות שלא העלו מחירים התקשו להבין את המהלך בו נקטו חלק מהרשתות ובמיוחד קפה קפה שהעלתה גם את מחיר הקפה. "זה ממש מרגיז מה שהן עשו. הרי עלות קפה לא משתנה. זה נכון שהלחם והמאפים הכשרים לפסח יקרים יותר אבל אתה יכול לשאת בעצמך את העלויות האלה לכמה ימים ולא לרוץ לגלגל אותן על הצרכן. גם אם יש עלות של הכשרת כלים וכדומה היא בוודאי לא מגיעה ל-10% ובוודאי שאין הצדקה להעלות מחירים של מוצרים כמו קפה", אומר בכיר באחת מהרשתות הגדולות שמציעה בימים אלה גם מוצרים כשרים לפסח.

"עכשיו זה לא הזמן להעלות מחירים. נכון שהלחמניה עולה יותר כסף אבל עם ישראל רגיש לדברים כאלה בזמן הזה ולכן אמרנו שאנחנו מממנים את השבוע של פסח", אומר בכיר ברשת אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully