וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד תרהטו את הבית בחצי מחיר?

שני שילה

10.4.2012 / 10:57

חופשת החג היא הזדמנות נהדרת לבדוק את חנויות האאוטלט על מנת לרענן את הריהוט בבית. איפה כדאי לבקר ומה כדאי לבדוק? מדריך

כל מי שעבר דירה או שיפץ בית יודע שההוצאות לא נגמרות ביום שעוברים. סלון חדש, ארונות, שולחנות, ואפילו פריטים קטנים כמו כריות או כיסאות, עולים הרבה כסף - במיוחד למי שלא מוכן להסתפק ברהיטים פשוטים, ומחפש פריטים מיוחדים שיקלעו לטעמו האישי.

זאת הסיבה שכדאי לנצל את חופשת החג כדי לבקר באאוטלטים של רשתות הריהוט ועיצוב הבית, הפזורים ברחבי הארץ, ומציעים מבחר גדול של פריטים בהנחות של עד 70%, ולא מעט מציאות מוצלחות שיאפשרו לכם לרהט את הבית במגבלות התקציב.

מכיוון שמדובר בחנויות עודפים, חשוב אמנם לבחון היטב את איכות הרהיטים ולבדוק שאין בהם פגמים - אך הדבר נכון למעשה גם לרכישה בחנויות הרגילות.

בניגוד לענף ההלבשה, שהאופנות בו משתנות מעונה לעונה, ובגד משנה שעברה לא יימכר שוב שנה לאחר מכן, האופנה בתחום הריהוט משתנה לאט באופן יחסי. וכך, גם פריטים שהוצעו למכירה בחנויות הרגילות בשנים הקודמות יכולים להיות שימושיים כיום ולמשך שנים רבות; הרי תמיד אפשר להניח על ספה ישנה כמה כריות חדשות וליהנות ממראה מעודכן. לכן זה לא מקרי שיש מעט מאוד חנויות אאוטלט בתחום הריהוט, וכמה מהן משאירות "על המדף" את אותם הפריטים במשך כמה שנים.

למרות החיבה למציאות, המגבלה העיקרית של חנויות האאוטלט היא המיקום שלהן - הרחק ממרכזי הערים, מה שמצריך קצת מאמץ כדי להגיע אליהן. ואולם חול המועד הוא הזדמנות טובה לסיבוב בחנויות האלה. אם אתם כבר עומדים בפקקים בדרך לצפון או לארוחת חג אצל הדודה, תוכלו לעצור גם בבית יהושע, באודים, בבית חרות או בקיבוץ שמרת - שם נמצאות כמה מחנויות העודפים - ולהצטייד בספה חדשה, שולחן אוכל או ספרייה חדשים. אלה המקומות שכדאי להוסיף למפת הקניות.

פנטהאוז רהיטים

איפה: מושב אודים, ליד מחלף פולג

בבניין מכוסה קיסוס בקצה המושב, נמצאת חנות העודפים של רהיטי פנטהאוז. החלל נעים ומופרד לשתי קומות. הקומה התחתונה כוללת ספות, כורסאות ורהיטים מעץ מאסיבי וגושני. במקום נמכרות גם כריות ופריטי נוי. חלקם מוצלחים במיוחד, כמו קערה מבריקה שעולה 250 שקל. הקומה השנייה נראית תעשייתית יותר, עם תקרת פח וצינורות מיזוג חשופים. בקומה זו יש בעיקר ריהוט גן וגם חנות קטנה, שבה נמכרים פריטים במחיר מלא. ריהוט הגן ברובו קלוע, עם ריפודים וצבעים מזמינים. לחובבי הראטן שרוצים את כורסאות הגן שלהם באיכות של עץ, יש מגוון רחב. ואולם ריהוט מסוג זה יקר יחסית, וגם במחירי אאוטלט לא מדובר בפריטים ששווים לכל כיס. המראה של הפריטים כאן ייחודי, ומי שחובב את הז'אנר ימצא כאן מחירים לא זולים, אבל נוחים למדי, כמו כורסה עם בסיס מתכת ב-4,900 שקל, או ארון עץ מאסיבי עם פיתוחים שעולה 8,500 שקל, במקום 14,500 שקל. בפנטהאוז טוענים כי כל שבוע מגיעים פריטים נוספים לאאוטלט כדי לשמור על התחדשות ועניין.

הכי כדאי: כורסת פלסטיק ירוקה בעיצוב כרים ראשיד

מחיר באאוטלט: 1,000 שקל מחיר מקורי: 3,000 שקל

ביתילי

איפה: מושב בית חרות, ליד מחלף בית ינאי

מכביש החוף ניתן לראות בקלות את חנות העודפים של ביתילי. את החנות חולקים רשת הריהוט ומותג השטיחים כרמל. חניה יש בשפע, וגם החלל של חנות גדול ומרווח. ככלל, יחסית לחנויות העודפים האחרות שסקרנו, בביתילי מציעים את המחירים הנמוכים ביותר. המבחר רחב - פריטי נוי לבית, גופי תאורה ב-70% הנחה, כיסאות, פינות אוכל והרבה ספות וכורסאות.

חלק מהספות הן בהזמנה מיוחדת: תוכלו לבחור את הדגם, להתאים את צבע הריפוד - והספה תיבנה במיוחד בשבילכם במחירי האאוטלט. אמנם מדובר בדגמים משנים קודמות, אבל בריהוט זה לא ממש משנה. לפני שמסתנוורים מהמחירים הנמוכים, כדאי לבחון היטב את האיכות. חלק מהפריטים, בעיקר חפצי הנוי, לא נראים באיכות טובה במיוחד, והפגמים ניכרים כבר על המדף.

הכי כדאי: מגוון רחב של ספות מעור. לא כל הספה מעור, אבל ברשת מבטיחים כי כל החלקים שבאים במגע עם גוף הם מעור אמיתי

מחיר באאוטלט: 3,390 שקל מחיר מקורי: 8,490 שקל

טולמנס

איפה: דרך בר יהודה 44, נשר; מושב בית יהושע

המראה של חנות האאוטלט של טולמנס בנשר מפתיע. מי שרגיל לפשפוש בין ערמות של רהיטים בתאורה מעט קודרת, יזכה פה לחוויה אחרת. במבט ראשון אין כמעט הבדל בין חנות רגילה של המותג לבין חנות האאוטלט, וסידור הרהיטים המרווח הופך את הביקור למזמין במיוחד.

הסיבה למראה המזמין והמושקע היא כנראה כפולה. מצד אחד אפילו בחנות מוזלת של טולמנס לא תמצאו שלושה כיסאות ב-100 שקל - המחירים אמנם זולים ביחס לרשת, ואולם עדיין לא נמוכים במיוחד. ניתן לומר שאם משלמים על כמה מדפים כמעט 1,000 שקל, לפחות שהחוויה תהיה נעימה. המראה המזמין הוא גם בגלל שמדובר בחנות היחידה של הרשת בצפון, ונמכרים בה גם פריטים במחיר מלא.

ההיצע רחב יחסית וכולל מבחר רהיטים כמו כיסאות, שולחנות קפה, שולחנות אוכל, כלי אוכל ואירוח ואפילו תמונות מודפסות על קנבס. כאמור, לא מדובר במחירים נמוכים במיוחד, ואולם למי שחובב מותגי עיצוב, מספק המקום גם כמה מציאות, כמו הקומקום האייקוני של חברת אלסי, שעיצב האדריכל מייקל גרייבס, ונמכר ב-20% הנחה, כמו כל המוצרים של המותג.

מי שיחפש היטב ימצא גם מוצרים במחירים בסגנון איקאה, כמו סט של שש כוסות צבעוניות ב-60 שקל.

הכי כדאי: כיסא בסגנון שנות ה-60 מפוליקרבונט לבן עם כרית ריפוד צבעונית. כנראה הכי קרוב שרובנו נגיע לסט של מד מן

מחיר באאוטלט: 808 שקל. מחיר מקורי: 1,045 שקל

Inferno - ספרייה מרובעת עם מדפים אלכסוניים

מחיר באאוטלט: 4,470 שקל. מחיר מקורי: 5,816 שקל

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

רנבי

איפה: רחוב הרצל 80, תל אביב

בעיני רבים מסמל רחוב הרצל את המבצעים והרהיטים הזולים, אבל מי שקצת מכיר יודע שברחוב יש כמה חנויות שוות במיוחד של בדי ריפוד - רובן ממש לא זולות. אחת מהן היא רנבי, שמציעה פרטי טקסטיל של חברות מוכרות, כמו קנזו ומיסוני. קומת האאוטלט של החנות מאפשרת למי שלא יכולים להרשות לעצמם להוציא 500 שקל על מטר בד. יש גם היצע של בדי ריפוד ווילונות בהנחות מיוחדות, שעולים 50 שקל או 75 שקל למטר.

קומת האאטולט מרווחת פחות משאר החנות, אבל הבדלי המחיר הופכים את הביקור בה לכדאי. הקומה אמנם עמוסה, אבל השירות איכותי. יש כאן שלל כריות, חלקן של מותגים יקרים כמו פרטה, שמחיריהן נוחים יחסית. יש לא מעט כריות בגוונים שונים של אפור, ב-50-100 שקל לכרית.

במרכז הקומה מונח אוסף השטיחים של מקים המותג. המחירים לא נמוכים, אבל שטיח קילים גדול במיוחד שעלה בעבר 34 אלף שקל, מוצע כאן בכ-20 אלף שקל - לא זול, אבל מי שירכוש כנראה יוכל להוריש אותו ילדיו.

הכי כדאי: בדים מפוספסים הם אופנתיים במיוחד. בדי הריפוד של קנזו בגווני כתום, ורוד ואדום יכולים להיות כתם צבע שיאיר את הסלון

מחיר באאוטלט: 200 שקל למטר בד מחיר מקורי: 450 שקל למטר בד

שמרת הזורע

איפה: קיבוץ שמרת, על הכביש בין עכו לנהריה

בתוך מבנה תעשייתי בקצה הקיבוץ נמצאת חנות המפעל של מותג הרהיטים הוותיק, וחנות האאוטלט נמצאת בתוך חנות המפעל. לתושבי הסביבה ולמטיילים בסביבה מומלץ תמיד לעשות סיבוב, ואולי גם לחסוך. מבחר הפריטים שמציעה החנות הוא בעצם ביטוי של מיינסטרים הריהוט בישראל - ספות מעור חום, שחור ולבן. וגם ספות מבד בצבעים סטנדרטיים.

המעוניינים בריהוט לסלון יכולים למצוא כאן את כל הפריטים: שולחנות קפה, כורסאות, ספות ומזנונים. גם פינות האוכל זוכות כאן לייצוג מלא - יש לא מעט שולחנות אוכל בגדלים שונים וגם כיסאות במגוון מחירים - 260-500 שקל. החנות רחבת ידיים, למרות שאזור האאוטלט מעט צפוף.

המחירים של כל הפריטים נוחים - מזנונים בכ-3,000 שקל, רובם עלו במקור יותר מ-5,000 שקל.

הכי כדאי: שולחן אוכל מעץ בגוון צהבהב שניתן, בצורה פשוטה יחסית, להכפיל את גודלו ולארח כעשרה סועדים. האיכות טובה והמחיר נוח למדי

מחיר באאוטלט: 3,900 שקל. מחיר מקורי: 7,103 שקל

  • עוד באותו נושא:
  • ריהוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully