וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: מדד המחירים עלה במרץ ב-0.3%

מוטי בסוק

15.4.2012 / 8:16

לפי הערכות מרבית האנליסטים במשק עלה המדד בחודש מרץ בעיקר בשל עליית מחירי הדלק, כמו גם במחירי המזון, הדיור וההבראה והנופש בחו"ל

מדד המחירים לצרכן עלה במרץ ב–0.3% - כך מעריכים מרבית האנליסטים במשק. האנליסטים מעריכים עוד כי הוועדה המוניטרית של בנק ישראל תחליט לקראת סוף החודש כי ריבית הבסיס במשק תישאר גם במאי ברמה של 2.5% - זה החודש הרביעי ברציפות.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ‏(הלמ"ס‏) תפרסם את המדד בערב. לפי ההערכות, העלייה במדד מרץ 2012 היתה דומה לעלייה הממוצעת במדד מרץ בשש השנים האחרונות ‏(2006–2011‏). לפי ההערכות, מדד מרץ עלה בשל עליית מחירי הדלק ב–3.7%, שהביאה לעלייה גם במחירי הנסיעה במוניות, כמו גם בשל עליות במחירי המזון, הדיור, ובמחירי ההבראה והנופש בישראל ובחו"ל. עליות אלה קוזזו חלקית על ידי ירידה עונתית במחירי ההלבשה וההנעלה.

אנליסטים מעריכים כי האינפלציה במשק ב–12 החודשים הקרובים תהיה בחצי העליון של יעד האינפלציה השנתי של הממשלה ‏(1%–3%‏). מרבית האנליסטים גם מעריכים כי הוועדה המוניטרית של בנק ישראל לא תשנה את ריבית הבסיס במשק בחודשים הקרובים, וכי הסתיים עידן הורדות הריבית על ידי בנק ישראל. להערכתם, השינוי הבא בריבית יהיה כלפי מעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully