וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: חברת לואו קוסט חדשה בישראל - ריינאייר

זוהר בלומנקרנץ

17.4.2012 / 9:44

מנהלת בכירה בחברת התעופה האירית ריינאייר ביקרה בישראל תחת מעטה סודיות ערב חג הפסח ונפגשה עם מנהל רשות התעופה האזרחית. מדובר בחברה בעלת היקף הטיסות הגדול באירופה

חברת התעופה ריינאייר (Ryanair) בוחנת את השוק הישראלי לקראת ביצוע טיסות מאירופה - כך נודע ל-TheMarker. מנהלת בכירה בריינאייר, חברה אירית הפועלת בתחום הטיסות המוזלות (Low Cost), ביקרה בישראל תחת מעטה סודיות ערב חג הפסח ונפגשה עם מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) גיורא רום.

ריינאייר, שנוסדה ב-1985, נחשבת חברה בעלת היקף הטיסות הגדול ביותר באירופה. היא מתמחה בטיסות לשדות תעופה משניים, שאינם עמוסים וששירותיהם זולים יותר. דפוס פעילות זה עולה בקנה אחד עם הסכם התעופה החדש שהושג בין ישראל לאיחוד האירופי לפתיחה מדורגת של השמים לתחרות מלאה. לפי ההסכם, כבר בשלב הראשון יהיה אפשר להוסיף טיסות משדות תעופה משניים באירופה לישראל.

ריינאייר אינה נוהגת לעבוד עם סוכני נסיעות. יותר מ-90% מהזמנות הכרטיסים של החברה מבוצעות באינטרנט, והשאר במוקד הזמנות טלפוני. היא מציעה טיסות סדירות במחירים זולים במיוחד, לעתים בפחות מיורו אחד בתוך אירופה, ומספקת שירות בסיסי ללא תוספות המקובלות ברוב חברות התעופה הגדולות כמו ארוחות ללא תשלום נוסף, מחלקת עסקים ומועדוני לקוחות.

שוק הטיסות המוזלות בישראל מתרחב

לחברה 155 יעדים באירופה וכשישה יעדים במרוקו, והיא מחזיקה בצי של 265 מטוסים ועוד כ-50 מטוסים בהזמנה.

כניסתה האפשרית של חברת ריינאייר לשוק בישראל תשקף מגמה של התרחבות פעילותן של חברות התעופה המוגדרות Low Cost בישראל. כך לדוגמה, חברת איזיג'ט דיווחה כי רשמה גידול של 16.7% בהכנסותיה ברבעון שהסתיים ב-31 בדצמבר 2011, וכי קווי התעופה של החברה לישראל וממנה רווחיים.

ריאנאייר. TheMarker
ריאנאייר/TheMarker

איזיג'ט רשמה גידול של 55% בנפח הפעילות בקווים לישראל וממנה ב-2011. החברה הטיסה יותר מ-225 אלף נוסעים בשלושת הקווים שהיא מפעילה מישראל ללונדון, ז'נווה ובאזל, ב-2011. זאת ועוד, נוכח הצלחתו של הקו החדש לבאזל, החליטה החברה להגדיל את מספר הטיסות משלוש לארבע בשבוע. בשנה הראשונה להפעלתו טסו בקו זה יותר מ-50 אלף נוסעים. איזיג'ט מפעילה טיסה יומית בקו לונדון-תל אביב (7 ימים בשבוע), ארבע טיסות שבועיות מתל אביב לז'נבה וארבע טיסות שבועיות מתל אביב לבאזל.

חברת תעופה נוספת חדשה שנכנסה לישראל השנה היא ניקי (NIKI) מקבוצת אייר ברלין, שהחלה בראשונה לפעול בקו התעופה וינה-נתב"ג-וינה. מנכ"ל חברת ניקי, כריסטיאן לסייאק, מסר אתמול במפגש עיתונים בתל אביב כי החברה מציעה כרטיסי טיסה במחיר של 159 דולר, לכל כיוון. החברה, המיוצגת בישראל על ידי איש העסקים מוני בר, נחשבת לשנייה בגודלה באוסטריה וטסה לישראל וממנה שלוש פעמים בשבוע - בימים שני, רביעי ושישי. תמהיל הנוסעים בקו מורכב מ-70% תיירים מאוסטריה ו-30% ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully