וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרבות האקזיט: עדיפות לחברות שישאירו ידע בארץ

אורה קורן

23.4.2012 / 14:30

על פי תקנות שהוגשו לאישור על ידי שר התמ"ת שלום שמחון ושר האוצר יובל שטייניץ במידה ובמקרה של אקזיט תוציא החברה ידע לחו"ל תצטרך לשלם עד פי שש מסכום המענקים שקיבלה

המדינה מכריזה מלחמה על תרבות האקזיטים בישראל: שר התמ"ת שלום שמחון ושר האוצר יובל שטייניץ הגישו לאישור ועדת הכספים את נוסח התקנות לעידוד מחקר ופיתוח בתעשייה.

נכון להיום, חברות שנתמכו על ידי המדען וביקשו במסגרת פעילותן העסקית להעביר את הידע לחו"ל, בעיקר בעקבות מכירה לחברה זרה, נתקלו בבעיית החזר המענקים שקיבלו מהמדינה. סכום התשלומים שהוטל עליהן לשלם למדינה לא הוגבל, יצר אי ודאות והיקשה על חברות להגדיל את ההשקעה שלהן במו"פ ולגייס משקיעים. על פי התקנות שהוגשו לאישור ועדת הכספים, יוצב רף עליון לסך התשלומים שחברה תידרש לשלם במקרים כאלה, אשר ייקבע על ידי מכפיל מגובה המענקים אשר קיבלה החברה לתמיכה בפרויקט, מהמדען הראשי.

עם זאת, על מנת לעודד חברות ומשקיעים להשאיר פעילותן בארץ, גם במקרים שבהם נאלצת החברה להוציא את הידע אל מחוץ לישראל, הוחלט לתת העדפה לחברות אשר ישאירו את פעילות המחקר והפיתוח בארץ, כך שבמקרים אלה לא יעלה תשלום התגמולים על פי 3 מסך המענקים שקיבלה החברה ואילו במקרים שבהם גם הידע וגם הפעילות יוצאו אל מחוץ לישראל, תשלם החברה, על פי הקריטריונים החדשים, עד פי 6 מסך המענקים שקיבלה. התקנות נוסחו בחודשים האחרונים בשיתוף עם אגף התקציבים במשרד האוצר וכן תוך דיאלוג עם גורמים שונים בתעשייה על מנת לוודא שהתקנות עונות בצורה האופטימלית על צרכי התעשייה.

ממשרד התמ"ת נמסר, כי לנוכח העניין הרב של גורמים בינלאומיים בתעשיית ההיי-טק הישראלית, בין היתר, במסגרת ההליכים התחרותיים לבחירת זכיינים לניהול החממות התעשייתיות שמפעילה לשכת המדען הראשי, נושא המגבלות החלות על העברת ידע לחו"ל הפך קריטי לפיתוח התעשייה.

שר התמ"ת, שלום שמחון, אמר כי "התקנות הן צעד חשוב במסגרת מדיניות השארת פעילות מחקר והפיתוח בארץ וליישומן יהיו השלכות על התעסוקה בתחום ההיי-טק ועל צמיחה של חברות ישראליות באמצעות פריצה לשווקים בחו"ל" .

המדען הראשי במשרד התמ"ת אבי חסון אמר: "כגורם הממשלתי אשר אמון על סיוע לתעשיית ההיי-טק ולעידוד פעילות המחקר והפיתוח, אנו מבינים היטב את החשיבות ביצירת ודאות לתעשייה על מנת לסייע לחברות להתפתח. אני מאמין שהתקנות מביאות לידי ביטוי את רצוננו לעודד חברות ומשקיעים להגדיל ולפתח את פעילות המו"פ שלהם בארץ, מתוך ההבנה של היתרונות הגלומים בקיום פעילות כזו בארץ. מאידך, הן מביאות לידי ביטוי גם את ההבנה שבשוק גלובלי ותחרותי אנו צריכים להיות קשובים לצרכי התעשייה ולעובדה שבמקרים מסוימים, ישנם אילוצים שמצריכים הוצאת ידע מהארץ על מנת לפרוץ בשוק הבינלאומי. אני מקווה שהוודאות שייצרו התקנות, תעודד חברות להשקיע יותר בפעילות מחקר ופיתוח כמנוף לצמיחה ולשגשוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully