וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירה מעורבת בוול סטריט; שווי אפל נחתך ב-75 מיליארד דולר בשבועיים

נמרוד הלפרן

24.4.2012 / 23:27

טאואר עלתה ב-6.5% על רקע שיתוף פעולה עם יבמ; נטפליקס נפלה ב-14% עקב הפסד רבעוני ראשון מאז 2005; התשואה על האג"ח הממשלתיות בארה"ב התאוששה משפל של כמעט חודשיים

בורסות וול סטריט, אשר רשמו אתמול ירידות חדות על רקע חששות מהחרפת משבר החוב באירופה, התאוששו היום על רקע נתוני מקרו כלכליים ודו"חות כספיים שפורסמו בארה"ב. עם זאת, מניות הטכנולוגיה רשמו ירידות לקראת הדו"חות הכספיים של ענקית מוצרי האלקטרוניקה אפל שפורסמו לאחר סגירת המסחר, ובעקבות הפסד ראשון מאז 2005 של חברת נטפליקס.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.6%; מדד S&P 500 טיפס ב-0.4%; מדד נאסד"ק ירד ב-0.3%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות קלות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים התאוששה משפל של כמעט חודשיים, ועלתה ב-0.03% לרמה של 1.96%.

מבול נתוני מקרו

מחירי הבתים בערים הגדולות בארה"ב חזרו עשור לאחור, בטחון הצרכנים ירד באפריל למרות תיקון כלפי מטה של נתוני מארס, ומכירות בתים חדשים נפלו ביותר מ-7% בחודש שעבר על רקע תיקון כלפי מעלה של נתוני החודש הקודם. כך לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב.

מדד מחירי הבתים S&P/קייס-שילר, העוקב אחרי מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב, ירד בפברואר ב-0.8% לעומת ינואר, לרמתו הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2002. לעומת פברואר 2011 ירד המדד ב-3.5%. מחירי הבתים ב-16 מתוך 20 רשמו ירידה בפברואר.

מכירות בתים חדשים בארה"ב נפלו בחודש מארס ב-7.1% לקצב שנתי של 328 אלף, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לקצב מכירות של 319 אלף בתים בשנה. הנפילה במכירות הבתים בחודש שעבר נרשמה בעקבות תיקון חד כלפי מעלה של נתוני פברואר, לקצב שנתי של 353 אלף לעומת קצב של 313 אלף שעליו דווח במקור.

מדד בטחון הצרכנים בארה"ב ירד בחודש אפריל לרמה של 69.2 נקודות לעומת 69.5 במארס, מסרה היום חברת המחקר קונפרנס בורד. תחזית הכלכלנים היתה לירידה של המדד לרמה של 69.7 נקודות לעומת רמה של 70.2 נקודות שעליה דווח במקור בחודש מארס.

ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) תתחיל היום את פגישתה בת היומיים בסופה תחליט על המשך המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי.

באירופה נרשמו היום עליות באג"ח הממשלתיות של ספרד והולנד, בעקבות מכרזים למכירת אג"ח ממשלתיות שביצעו היום שתי הממשלות. אתמול נרשמו ירידות חדות בבורסות אירופה על רקע התפטרות ראש ממשלת הולנד עקב מחלוקת בקואליציה על אישור תוכנית הצנע של המשלה, ולאחר שנשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, הפך לנשיא המכהן הראשון מאז שנת 1958 שמפסיד בסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות צרפת.

מניות במוקד המסחר

ענקית מוצרי האלקטרוניקה אפל, יצרנית הטלפון החכם אייפון ומחשב הטאבלט אייפד, תפרסם היום לאחר סגירת המסחר את תוצאותיה הכספיות ברבעון הראשון של השנה - ברבעון שבמהלכו השיקה החברה את מחשב אייפד החדש. מניית אפל זינקה ב-60% מתחילת השנה ועד לשיא של 636.23 שרשמה בתשיעי באפריל, ובתחילת החודש העריכו אנליסטים של חברת טופיקה קפיטל ריסרץ' כי מחיר מניית אפל צפוי לחצות את רף 1,000 דולר עד סוף השנה. במחיר השיא, התקרב שווי השוק של אפל לשווי שוק הגדול מעולם שרשמה חברה בארה"ב - 619 מיליארד דולר - אליו הגיעה מיקרוסופט בחודש דצמבר 1999. עם זאת, מאז השיא אליו נסקה המניה לפני כשבועיים, נסוגה המניה ב-13%.

ענקית הטלקום האמריקאית AT&T דיווחה היום על רווח רבעוני גבוהה מהצפוי על רקע ירידה במכירות הטלפונים החכמים אייפון, אשר הביאה לצמצום כמות התשלומים שנדרשה החברה להעביר ליצרנית אייפון אפל, ותרמה בכך לשיפור שולי הרווח של AT&T.

החברה רשמה ברבעון רווח נקי של 3.58 מיליארד דולר, או 60 סנט למניה, לעומת רווח של 3.4 מיליארד דולר, או 57 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תוצאות החברה עלו על תחזית האנליסטים לרווח של 57 סנט למניה. הכנסות AT&T בתקופה המדווחת הסתכמו ב-31.8 מיליארד דולר, צמיחה של כמעט 2% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2011. שולי הרווח של שירות הסלולר של AT&T התרחבו ברבעון ל-41.6% לעומת 39% בתקופה המקבילה בשנה הקודמת, ויותר מתחזית האנליסטים ל-39.7%.

ענקית התעשייה האמריקאית 3M, המוכרת מגוון של מוצרים - החל בדבקים תעשייתיים, דרך סרטים מגנטיים וכלה במדבקות Post-it לשימוש משרדי - דיווחה היום על רווח רבעוני גבוה מהצפוי והעלתה את תחזית הרווח השנתי. החברה רשמה ברבעון הראשון רווח נקי של 1.12 מיליארד דולר, או 1.59 דולר למניה, לעומת רווח של 1.08 מיליארד דולר, או רווח של 1.49 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 1.49 דולר למניה. מכירות M3 בתקופה המדווחת הסתכמו ב-7.5 מיליארד דולר, צמיחה של 2.4% לעומת הרבעון המקביל, ובהתאם לתחזיות האנליסטים. החברה עלתה את תחזית הרווח לשנת 2012 כולה לטווח של 6.35-6.5 דולר למניה, לעומת תחזית קודמת לרווח של 6.25-6.5 דולר למניה.

עוד בחזית הדו"חות הכספיים בארה"ב: מניית יצרנית השוקולד הרשי (סימול HSY) עלתה לשיא של שבע שנים בוול סטריט לאחר שהחברה דיווחה על רווח רבעוני גבוה מהצפוי והעלתה את תחזיות הרווח והמכירות לשנת 2012 כולה. החברה רשמה גידול של 24% ברווחיה ברבעון הראשון של השנה, ובניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה רווח רבעוני של 96 סנט למניה - 15 סנט יותר מתחזיות האנליסטים.

מניית נטפליקס נפלה בשיעור החד ביותר זה שישה חודשים במהלך המסחר היום בוול סטריט, לאחר שמפעילת שירות הוידיאו למנויים הגדול באינטרנט דיווחה אמש על הפסד רבעוני ראשון מאז ראשית שנת 2005, והזהירה כי צפויה האטה בצמיחה במספר המנויים של שירות הוידיאו בסטרימינג בארה"ב ברבעון הנוכחי.

ישראליות בוול סטריט

טאואר תיסחר על רקע ההודעה על שיתוף פעולה עם ענקית המחשוב IBM בהודו.

חברת אלוט הישראלית, המפתחת ומשווקת מערכות לניתוח וניהול תעבורת אינטרנט של לקוחות המיועדות לספקיות תקשורת, תסחר על רקע הגילוי כי היא נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת Ortiva Networks האמריקאית.

אלווריון תיסחר על רקע זינוקים של 40% במניה מאז התפטרותו של המנכ"ל ערן גורב. בנוסף, הודיעה החברה כי נבחרה על ידי ספקית תקשורת סלולרית מובילה לספק תקשורת WiFi בסין הכפרית. בחברה מציינים כי מדובר בחוזה גדול משמעותי ומתמשך של מיליוני דולרים עם חברת תקשורת משלוש הגדולות בסין.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully