וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל בטחון הצרכנים: וול סטריט בשבוע הטוב זה חודש

נמרוד הלפרן

27.4.2012 / 23:22

שוק האג"ח בארה"ב ברצף העליות הארוך זה 10 חודשים; אמזון קפצה ב-16% - הזינוק החד מאז אוקטובר 2009; מדד S&P עלה ב-1.9%; זינגה נפלה ב-10%; אקספדיה נסקה ב-24%

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית זה היום הרביעי ברציפות ומדד S&P 500 השלים את הזינוק השבועי החד ביותר זה חודש, לאחר שדו"חות כספיים חזקים של ענקית הקמעונאות המקוון ושיפור מפתיע בבטחון הצרכנים בארה"ב, האפילו בהשפעתם על צמיחה מתונה מהצפוי של כלכלת ארה"ב.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.2%; מדד S&P 500 טיפס ב-0.3% בדרכו לעלייה של 1.9% השבוע, העלייה השבועית החדה ביותר זה חודש. מדד נאסד"ק , אשר רשם ביום רביעי את הזינוק היומי החד ביותר השנה בעקבות דו"חות כספיים חזקים של ענקית מוצרי האלקטרוניקה אפל, הוסיף 0.6% על רקע דו"חות חזקים של אמזון ואקספדיה. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.03% לרמה של 1.93%. בסיכום שבועי ירדה התשואה ב-0.04% - ירידה שבועית שישית ברציפות, רצף הירידות השבועי הארוך ביותר מאז יוני 2011.

החזית המקרו כלכלית

כלכלת ארה"ב צמחה בשיעור מתון מהצפוי ברבעון הראשון של השנה, אולם בטחון הצרכנים בארה"ב עלה החודש לרמתו הגבוהה ביותר השנה, לפי נתונים שפורסמו היום בארה"ב.

התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון הראשון של השנה בקצב שנתי של 2.2%, האטה לעומת קצב של 3% ברבעון הקודם, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים הייתה לצמיחה גבוהה יותר של 2.5% ברבעון הראשון של השנה. נתוני הצמיחה שפורסמו היום היו ראשוניים, ונתונים מעודכנים יותר יפורסמו בחודש מאי. נתונים סופיים יפורסמו בחודש יוני.

מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן וספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס עלה בחודש אפריל לרמה של 76.4 נקודות לעומת רמה של 76.2 נקודות בחודש הקודם, לפי נתונים סופיים שפורסמו היום. תחזית הכלכלנים הייתה כי המדד יישאר ללא שינוי ברמה של 75.7 נקודות, המדד שעליו דווח במקור בחודש מארס. רמתו הממוצעת של המדד בתקופת המיתון הכלכלי האחרונה בארה"ב שהסתיימה ביוני 2009 הייתה 64.2 נקודות, לעומת רמה ממוצע של 89 נקודות בחמש השנים שקדמו למיתון בן 18 החודשים.

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, באירופה, הורידה היום חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) על הורדה שנייה בתוך שלושה חודשים של דירוג האשראי של ספרד, כתוצאה מהחרפת משבר הבנקים במדינה וגלישת ספרד למיתון. S&P הורידה את דירוג האשראי של ספרד מדרגת A לדרגת BBB פלוס, עם תחזית דירוג שלילית.

מוקדם יותר היום, הודיע הבנק המרכזי של יפן על הרחבה מוניטרית שנייה בתוך שלושה חודשים במטרה לנסות ולאושש את הכלכלה היפנית הסובלת ממיתון ארוך שנים ומהנזקים הקשים שהסב לה אסון רעידת האדמה והצונאמי לפני כשנה. הבנק הגדיל את הקרן לרכישת נכסים בעוד 10 טריליון ין שיזרמו למשק היפני, ובסך הכל מסתכמת הקרן ב-40 טריליון ין (494 מיליארד דולר). כמו כן, הרחיב הבנק את היקף האג"ח לשלוש שנים שברשותו. הריבית במשק היפני נותרה בשפל של 0.1%.

עונת הדו"חות בוול סטריט

עונת הדו"חות בוול סטריט נמשכת במלוא המרץ, ולמעלה מ-72% מ-254 החברות הנכללות במדד S&P 500 שפרסמו עד כה את תוצאותיהן הכספיות לרבעון הראשון, דיווחו על רווח גבוה מתחזיות האנליסטים, לפי נתוני ספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס.

בדו"חות שפורסמו במהלך היממה החולפת בארה"ב המשיכו לבלוט לטובה מניות הטכנולוגיה. אמזון, הקמעונאית המקוונת הגדולה בעולם, דיווחה על רווח של 130 מיליון דולר, או 28 סנט למניה, ברבעון הראשון של השנה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של שישה סנט למניה. הכנסות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-13.18 מיליארד דולר, צמיחה של 34% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, ומעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 12.9 מיליארד דולר. מניית אמזון רשמה בעקבות הדו"חות את הזינוק היומי החד ביותר מאז אוקטובר 2009.

סוכנות הנסיעות המקוונת אקספדיה דיווחה על רווח של 26 סנט למניה על הכנסות של 816 מיליון דולר ברבעון הראשון - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 15 סנט למניה על הכנסות של 792 מיליון דולר.

זינגה, המפתחת המובילה בעולם של משחקים לרשתות חברתיות, דיווחה על הכנסות גבוהות מהצפוי ברבעון הראשון של השנה והעלתה את התחזית השנתית. עם זאת, המניה צללה לאחר שאנליסטים של בית ההשקעות נידהם הורידו את המלצתם למניית זינגה מ"החזק" ל"תשואת חסר".

עוד בחזית הדו"חות הכספיים: ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל הורידה את תחזית הרווח השנתי לאחר שדיווחה על ירידה ברווחיה ברבעון הראשון של השנה. יצרנית המכוניות פורד דיווחה אף היא על ירידה ברווחיה, עקב חולשה במכירותיה מחוץ לארה"ב, ובמיוחד באירופה, אולם השלימה רבעון רווחי 12 ברציפות. רשת בתי הקפה סטארבקס דיווחה על צמיחה של 18% ברווחיה ו-15% בהכנסותיה ברבעון הראשון, אולם מכירות חנויותיה הפתוחות לפחות שנה צמחו בשיעור נמוך מהצפוי של 7%. יצרנית התרופות מרק דיווחה על רווח גבוה במעט מתחזיות האנליסטים ברבעון הראשון, אולם הכנסותיה היו נמוכות מהצפוי.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully