וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: קניית שני פאקטים בדיוטי פרי עדיין מותרת

צבי זרחיה

30.4.2012 / 13:43

האוצר ביקש להפחית את הפטור ממס על רכישת סיגריות בדיוטי פרי לפאקט אחד ולהעלות את המס על הטבק אך ועדת הכספים סירבה לאשר זאת. העלות לקופת המדינה: 190 מיליון שקל

ועדת הכספים סירבה בצהריים לאשר את הפחתת הפטור ממס על רכישת סיגריות בדיוטי פרי מ-400 סיגריות (2 "פאקטים") ל-200 סיגריות (1 "פאקט"), וכן סירבה לאשר צווים שעליהם חתם שר האוצר יובל שטייניץ לפני כמה חודשים להעלאת המס על טבק לנרגילות, סיגרים וסיגריות. משמעות אי אישור הצווים היא אובדן הכנסות לקופת המדינה בהיקף של כ-190 מיליון שקל בשנה.

המס על טבק לנרגילות, סיגרים וסיגריות כבר הועלה ועל כן, אם הוועדה לא תאשר את הצו עד 15 במאי 2012, אזי המיסוי על מוצרים אלה יופחת. הוועדה קראה למשרד האוצר לקיים הידברות עם רשות שדות התעופה, חברת ג'יימס ריצ'ארדסון, ויבואני הטבק שטענו כי יפגעו מהמהלך.

בוועדה העריכו כי הח"כים לא רצו בתקופת הבחירות להרגיז את הציבור בהקטנת הפטור ממס על רכישת סיגריות בדיוטי פרי. כמו כן, הם חששו לאשר את העלאת המסוי על טבק לנרגילות, סיגרים וסיגריות.

בנוסף לכך, מוסברת התנגדות הח"כים להעלאה בעקבות לחצים שהופעלו עליהם על ידי רשות שדות התעופה ולוביסטים שהתריעו מפני אישור הצעדים הללו. בישיבה נכחו 5 לוביסטים ממשרד גורן-עמיר המייצג את ג'יימס ריצ'ארדסון זכיינית חנויות דיוטי פרי בנתב"ג, משרד הלובינג גלעד המייצג את חטיבת הסיגריות באיגוד לשכות המסחר, ומשרד הלובינג פוליסי המייצג את חברת פיליפ מוריס.

בישיבה התברר כי חבר הכנסת היחיד שתמך בעמדת האוצר הוא יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה). כל יתר הח"כים מהקואליציה ומהאופוזיציה הביעו התנגדות תקיפה לאישור הצווים. יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין (ליכוד) שאמור לגייס רוב של הח"כים בעד עמדת הממשלה, הגיע במפתיע לדיון, אף שאינו חבר בועדת הכספים והבהיר שהליכוד מתנגד לצעדים המוצעים. סיעת ישראל ביתנו שלה 2 נציגים בוועדת הכספים שיגרה לדיון 3 ח"כים ובהם את ח"כ משה מטלון שאינו חבר בוועדה.

בין הח"כים שהתנגדו: ציון פיניאן (ליכוד), מירי רגב (ליכוד), רוחמה אברהם ושי חרמש (קדימה), מטלון וליה שמטוב (ישראל ביתנו), שכיב שנאן (עצמאות). בקרב הח"כים הועלתה הצעה להחיל את ההצעה רק מאוקטובר 2013 אבל נציגי האוצר הסכימו לדחות את הישום עד לינואר 2013 בלבד.

חלק מהח"כים טענו כי לא ניתן להקטין את הפטור ממס על רכישת סיגריות בדיוטי פרי מאחר שהדבר יפגע בחברת ג'יימס ריצ'ארדסון שחתומה על הסכם על הפעלת החנויות בנתב"ג עד שנת 2014. יו"ר ג'יימס ריצ'ארדסון הופיע בדיון והתריע מפני שינוי בפטור ממס.

סמנכ"ל רשות המסים, ערן יעקב, הדגיש כי המדינה סוברנית לשנות את מדיניות המס וכי "אין שום זכות קנויה במסים".

אייל אפשטיין, סגן הממונה על התקציבים באוצר, אמר כי קיימת חריגה של 1.5% בגירעון בתקציב. הוא הזהיר את הח"כים כי "על הכנסת לשמור על אחריות פיסקליות ולהצביע על מקור חלופי לאי אישור הצעדים המוצעים בנושא המס על הסיגריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully