וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה רכב יקבלו שרי הממשלה?

דניאל שמיל

14.5.2012 / 9:24

מערכת ניווט, חיישנים, חלונות כהים מנוע של מעל 200 כוח סוס ועוד - במחיר מקסימום של 400 אלף שקל, אלה הדרישות לרכב שיסופק לשרי הממשלה. בארץ שמונה דגמים מתאימים

מינהל הרכב הממשלתי פירסם אתמול את המכרז לרכישת 50 מכוניות חדשות שישמשו את שרי הממשלה ובכירים אחרים בשירות המדינה. לפי הדרישות, בסיס הגלגלים של המכוניות צריך להיות יותר מ-280 ס"מ, ואורכן הכללי - 477.5 ס"מ ומעלה. עוד נדרשים מנוע עם הספק העולה על 200 כ"ס, ומומנט של 20.4 קג"מ.

רשימת האבזור הנחוץ ארוכה למדי וכוללת מערכת ניווט מובנית, מצלמת נסיעה לאחור וחיישנים, חלונות כהים, מערכת בקרת שיוט ובקרת אקלים. מחיר המחירון לצרכן (לפיו מחושב שווי השימוש) צריך להיות נמוך מ-400 אלף שקל. מבדיקת TheMarker עולה כי הדרישות מוציאות מהמכרז מכוניות מנהלים גדולות וזולות יותר, כמו אופל אינסיגניה וסקודה סופרב (שזכתה במכרז הקודם). מנגד, מכוניות סאלון כמו אאודי A6 ומרצדס E קלאס לא יוכלו להיות מוצעות במכרז, מכיוון שבמגבלות המחיר אין להן גרסות עם ההספק הנדרש. כיום, נמכרים בשוק הישראלי שמונה דגמים שיכולים להתמודד במכרז - והם ב.מ.וו 528i, קדילאק CTS, ביואיק לה-קרוס 3.6, וולוו S80, לקסוס GS250, אינפיניטי G37, קרייזלר 300C וגם מכונית מנהלים אחת - פורד מונדיאו.

הזוכה במכרז ייבחר לפי שקלול הכולל את המחיר (55%), איכות המכונית (35%), שווי השימוש (5%) והיקף האחריות (5%). בבדיקת האיכות ייבחנו מרווח הפנים, ביצועי המנוע, מפרט הבטיחות, רדיוס הסיבוב ואף נפח מכל הדלק. גם לקבוצת הזיהום יש משקל קטן בבחירה (3.5%) מהציון הכולל, אך מעניין שצריכת הדלק של המכוניות אינה קריטריון כלל. דרישה נוספת אך מהותית מופיעה בשולי המכרז - ספק המכוניות, כלומר היצרן, מחויב לרכש גומלין בישראל - עניין שלא כל היצרנים יוכלו לעמוד בו בקלות.

בשלב זה, יבואני הרכב בוחנים את המכרז ובודקים אם יוכלו להתמודד בו. בכיר באחת החברות אמר לקראת פרסום המכרז כי "בדרך כלל זהו מכרז הפסדי. הדרך היחידה להרוויח כאן כסף היא לקבל תמיכה והנחה מהיצרן".

במכרז הקודם למכוניות השרים, ב-2007, זכתה צ'מפיון מוטורס עם אאודי A6 וסקודה סופרב. באאודי בחרו, בין היתר, השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום, שר החינוך גדעון סער, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן והשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ'. בסקודה הצנועה יותר בחרו שר האוצר יובל שטייניץ, שר השיכון אריאל אטיאס, שר האנרגיה עוזי לנדאו והשר לענייני תפוצות יולי אדלשטיין. אהוד ברק ואביגדור ליברמן משתמשים במרצדס משוריינת, לפי דרישות השב"כ, ושלושה שרים משתמשים במיניוואן קרייזלר גרנד וויאג'ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully