וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחרות בסלולר: מי עדיפה גולן טלקום או הוט?

רותי לוי, אמיתי זיו

15.5.2012 / 8:26

מי יהנה מהתכניות החדשות בשוק הסלולר? האם שווה לעבור גם אם רכשתי מכשיר מחברת הסלולר הישנה? האם אשלם קנס מעבר? כל מה שרציתם לדעת על חברות הסלולר החדשות

למי מיועדות התוכניות החדשות?

במלה אחת: לכולם. גולן טלקום ו-HOT מובייל מציעות שתי תוכניות כל אחת: תוכנית ללא הגבלה במחיר של 89-99 שקל, ותוכנית ללקוחות קלים. שתי התוכניות הן הטובות ביותר בשוק הסלולר המקומי, טובות יותר מאלה של סלקום, פרטנר ופלאפון וטובות גם מההצעות של חברות הסלולר הווירטואליות. אגב, למרבית הלקוחות עדיף דווקא להצטרף לתוכניות ה"קלות".

מה האותיות הקטנות?

אין כאלו.

תחרות בשוק הסלולר. TheMarker
תחרות בשוק הסלולר/TheMarker

האם החברות החדשות משווקות מכשירים?

גולן טלקום לא - אליה צריך לעבור עם מכשיר קיים או לרכוש אותו בנפרד. כל מכשיר דור 3 יספיק. HOT מובייל כן משווקת מכשירים, ומציעה מגוון מכשירים - החל במכשירי נוקיה פשוטים ועד גלקסי S2. עם זאת, ההצעה תקפה גם ללקוחות עם מכשיר קיים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

אז מי מהשתיים עדיפה?

ההבדלים קטנים. ההצעה של HOT מעט יותר זולה, אך גולן טלקום מתכוונת לאפשר גם חיוג לחו"ל בחינם (החברה החלה בהליכי בקשה לרישיון). לכן, ההחלטה תלויה בדפוס השימוש של הצרכן. משתמשים קלים עשויים להעדיף את HOT מובייל משום שאינה מחייבת בתשלום חודשי כלל, ולמעשה היא היחידה שנותנת פרשנות מלאה לססמה: "לא דיברת - לא שילמת". וכמובן, עוד לא ידוע מי מהשתיים תתן שירות טוב יותר.

היכן מצטרפים?

לגולן טלקום ניתן להצטרף רק דרך אתר האינטרנט של החברה. אחרי הרשמה באתר, כרטיס ה-SIM יגיע בדואר. ל-HOT מובייל יש כ-40 נקודות מכירה ברחבי הארץ שבהן ניתן להצטרף. ניתן להצטרף גם באתר האינטרנט של הוט מובייל, ושליח יביא לבית הלקוח את כרטיס ה-SIM. נכון לאתמול, באתר של גולן טלקום עדיין אין פלטפורמה שמאפשרת לבצע ניוד מספרים - אם כי החברה טוענת שכבר היום העניין יוסדר.

תחרות בשוק הסלולר. TheMarker
תחרות בשוק הסלולר/TheMarker

רכשתי באחרונה מכשיר אייפון, ואני עדיין מקבל עליו זיכוי באחת מחברות הסלולר הוותיקות. כמה אפסיד אם אעבור לגולן טלקום או ל-HOT מובייל?

לא בהכרח תפסיד. נניח כי גובה התשלום החודשי והזיכוי שאתה עתיד להפסיד עומד על 110 שקל. עלות התוכניות של החברות החדשות במתכונת ללא הגבלה היא 89-99 שקל. כלומר, בסך הכל התשלום החודשי שלך, שכולל את המכשיר בחברה הוותיקה והתוכנית החדשה, יעמוד על 199-209 שקל. אם החשבונית שלך בחברת הסלולר הוותיקה גבוהה מתשלום זה - מוטב לך לבצע את המעבר.

ובכל זאת, החברות הוותיקות מסבסדות מכשירים, החברות החדשות לא - זה לא הופך אותן לפחות אטרקטיביות?

לא. ראשית, כבר תקופה ארוכה שחברות הסלולר אינן מסבסדות את העלות המלאה של המכשיר - התוכניות כוללות התניות ואף הטבות לזמנים מוגבלים, כך שלצרכן קשה לחשב את המחיר לאורך זמן. שנית, מוטב להפנים כי רכישת מכשיר בחנות פרטית, מחוץ לחברת הסלולר, תמיד משתלמת יותר. עלות המכשירים בחנויות הפרטיות נמוכה בכ-40%. יש לציין כי כל מודל "חיוב-זיכוי" עומד להתבטל בינואר 2013, אז תיאסר מכירת מכשירים דרך חברות הסלולר בעסקה הקשורה בתוכנית תעריפים.

האם אשלם קנסות נוספים על עזיבת התוכנית?

לפי תיקון שעבר בחודש שעבר, לקוחות שהצטרפו לתוכניות סלולר אחרי נובמבר 2011 לא יחויבו בקנסות כלל. בהתחשב בכך שתקופת ההתחייבות המקסימלית בשוק התקשורת עומדת על 18 חודשים, חישוב הקנס רלוונטי אך ורק ללקוחות שהצטרפו לתוכנית חדשה בין יוני 2010 לאוקטובר 2011. לקוחות אלה ישלמו קנס מופחת בגובה 8% מסכום החשבונית הממוצעת כפול מספר החודשים שנותרו להתחייבות. בחשבונית הסלולר תוכלו לוודא אם אתם נמצאים בתוכנית שכוללת תקופת התחייבות או לא.

89 שקל בחודש לשיחות, הודעות וגלישה ללא הגבלה? זה מבצע השקה או תעריפים חדשים בשוק?

מנכ"לי החברות מבהירים כי לא מדובר במבצע השקה, אלא במהלך ארוך טווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully