וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירה מעורבת בוול סטריט; פרטנר קפצה ב-11%

נמרוד הלפרן, ואדים סבידרסקי

4.6.2012 / 23:26

פייסבוק נפלה ב-29% מאז ההנפקה; התשואה על האג"ח הממשלתיות בארה"ב התאוששה וטיפסה ל-1.53%. שווי השוק של גרופון מתחת ל-6 מיליארד דולר - הסכום שגוגל הציעה עבורה ב-2010

בורסות וול סטריט פתחו את שבוע המסחר במגמה מעורבת לאחר שירידה מפתיעה בהזמנות מבתי חרושת בארה"ב והמשך משבר החוב באירופה חיזקו את ההערכות כי בנקים מרכזיים בעולם עשויים לנקוט בקרוב בצעדים נוספים לעידוד הצמיחה הכלכלית הגלובלית.

מדד דאו ג'ונס , שנפל ביום שישי ב-2.2% ומחק בתוך כך את העליות של 2012, נסוג ב-0.1%; מדד S&P 500, שצנח ביום שישי ב-2.5% - הנפילה היומית החדה ביותר זה 7 חודשים - נסגר כמעט ללא שינוי. מדד נאסד"ק , שצלל ביום שישי ב-2.8% בהמשך לנפילה של 7.2% בחודש מאי, התאושש היום ב-0.5%.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים - אשר נפלה ביום שישי בראשונה מעולם אל מתחת לרמה של 1.5% - עלתה ב-0.06% לרמה של 1.53%.

מניות במרכז

מניית פייסבוק , הרשת החברתית הגדולה בעולם, נפלה במהלך המסחר היום לרמה הנמוכה ביותר מאז הנפקתה הראשונה לציבור בחודש שעבר, לאחר שאנליסטים של בית ההשקעות סנפורד ברנסטיין החלו לכסות את המניה עם המלצת "תשואת חסר" ומחיר יעד של 25 דולרים.

"קשה מאוד לטעון בעד השקעה במניה כיום", כתב האנליסט קרלוס קירג'נר מסנפורד ברנסטיין, בדו"ח מחקר שפירסם היום. האטה בצמיחת ההכנסות בטווח הקצר צפויה להגביר את חששות המשקיעים לגבי הכנסות החברה בשנת 2013, ציין קירג'נר.

עם זאת, ההאטה עשויה "להתברר לאורך זמן כזמנית בלבד, אם פייסבוק תצליח לתרגם לכסף את מאגר המשתמשים שלה, הן באמצעות מחשבים אישיים והן באמצעות מכשירי סלולר, ולמקסם את הערך של פרסום חברתי", כתב קירג'נר.

התקדמות פייסבוק בתחום הפרסום, אשר מהווה את מקור ההכנסות העיקרי שלה, אינה מגיעה לקצב הצמיחה של מספר המשתמשים בשל ריבוי המשתמשים שנכנסים לאתר באמצעות מכשירי סלולר. פייסבוק השיקה רק באחרונה שירות פרסום למשתמשי סלולר, והפלטפורמה טרם הניבה הכנסות משמעותיות, מסרה פייסבוק בחודש שעבר.

מניית ענקית הקופונים גרופון נפלה ביום שישי ב-9% ונסגרה ברמתה הנמוכה מעולם לאחר שתקופת ההגבלה על מכירת מניות על ידי בעלי עניין הסתיימה.

מניית יצרנית הבלקברי RIM נסגרה ברמתה הנמוכה ביותר מאז שנת 2003 לאחר שירדה זה יום המסחר הרביעי ברציפות מאז אזהרתה כי תרשום הפסד תפעולי ברבעון הנוכחי והודעתה כי שכרה את שירותיהם של בנקי השקעות כדי לבחון אפשרויות אסטרטגיות, ובכלל זה אפשרות של מכירת החברה.

ישראליות בוול סטריט

ניסוי שנערך בחולים בסרטן במערכת הלימפה גילה כי הטיפול בתרופה טריאנדה (Treanda) של טבע בשילוב עם התרופה ריטוקסן (Rituxan) של חברת רוש האריך את תוחלת החיים של חולים בשלוש שנים, ובלם את התקדמות הגידול הסרטני בהשוואה לטיפול המקובל כיום: כימותרפיה בשילוב עם ריטוקסן. התוצאות פורסמו אתמול בכינוס של האגודה האמריקאית לאונקולוגיה קלינית שנערך בשיקאגו.

לאחר משא ומתן מרתוני שנמשך מזה שבוע ימים, נחתם הלילה הסכם לרכישת השליטה בחברת התקשורת פרטנר מידי אילן בן דב על ידי חברת ההחזקות האצ'יסון מהונג קונג. במסגרת ההבנות בין הצדדים סקיילקס תרכוש את מרבית (כ-75%) מהאחזקות של סאני אלקטרוניקה -החברה האם בקצה הפירמידה המונפת של בן דב - בסקיילקס (המחזיקה בכ-44.5% מפרטנר) תמורת כ-125 מיליון דולר, כלומר בן דב יישאר עם אחזקה מזערית בפרטנר.

מוקדם יותר העריכו בבית השקעות פסגות כי הגיעה עת לעצור את מימוש מניות הסלולר סלקום ופרטנר , ומעדכנים את המלצתם כלפי מעלה לאחר שעד כה המליצו למכור. אילנית שרף, אנליסטית התקשורת של פסגות נוקבת בהמלצת "תשואת שוק" לשתי חברות תקשורת מהגדולות בישראל. אם כי הוודאות הקיימת כיום בענף זה מותירה את ההשקעה בחברות הטלקום ברמת סיכון גבוהה.

ירידה מפתיעה בהזמנות מבתי חרושת בארה"ב

כמות ההזמנות מבתי חרושת בארה"ב ירדה במפתיע באפריל זה החודש השני ברציפות, מדובר ירידה דו-חודשית ראשונה מאז תחילת שנת 2009, לפי נתונים שפורסמו היום בארה"ב.

מדד ההזמנות מבתי חרושת בארה"ב ירד באפריל ב-0.6% בהמשך לנפילה של 2.1% במארס, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.2% בהזמנות באפריל, לאחר ירידה של 1.9% שעליה דווח במקור במארס. הפעם האחרונה בה נרשמה ירידה בהזמנות מבתי חרושת במשך חודשיים הרציפות, היתה בחודשים ינואר ופברואר 2009.


"השוק מאוד עצבני, ומגמה זו צפויה להימשך", אמר פיטר קרדילו, כלכלן השווקים הראשי של רוקוול גלובל קפיטל, בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס. "גורם הפחד נותר החששות לגבי אירופה וכמובן נתוני התעסוקה שפורסמו בארה"ב ביום שישי", הוסיף.

69 אלף משרות נוספו לשוק העבודה בארה"ב בחודש מאי - המספר הנמוך ביותר זה שנה - לאחר גידול של 77 אלף באפריל, מסר ביום שישי משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לתוספת חדה בשיעור ניכר של 150 אלף משרות במאי, לאחר גידול של 115 אלף משרות שעליו דווח במקור באפריל.

שיעור האבטלה בארה"ב טיפס לרמה של 8.2% לעומת 8.1% - שפל של שלוש שנים - בחודש הקודם. תחזית הכלכלנים היתה כי שיעור האבטלה יישאר ללא שינוי ברמה של 8.1%. שיעור האבטלה בארה"ב נמצא מעל לרמה של 8% מאז פברואר 2009 - הרצף הממושך ביותר מאז החל להתפרסם נתון האבטלה החודשי בשנת 1948.

"נראה כי נתוני התעסוקה החלשים שפורסמו בארה"ב ביום שישי סייעו למשקיעים להכיר בכך שהסופה הגיעה לחופי ארה"ב, וכי הדבר מגביר את הסבירות לכך שהבנק הפדרלי ינקוט בצעדים לעידוד הכלכלה החודש", אמר אנדרו וילקינסון, האסטרטג הכלכלי הראשי של מילר טבק, בראיון לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'.

באירופה, צפויה היום להיפגש קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, עם נשיא הנציבות האירופית, חוזה מנואל ברוסו, בכדי לדון בדרכים לבלום את המשבר המעמיק בספרד, לאור חשש מפני קריסה של אחד הבנקים הגדולים במדינה.

מרקל ספגה לאחרונה ביקורת על מדיניות הצנע והקיצוצים שקידמה בשנתיים האחרונות במדינות עתירות החוב, ועל סירובה העיקש להנפקת יורו בונדס (אג"ח אירופיות של גוש היורו) ככלי לגיוס הון למדינות החוב והשבת הביטחון לשווקים.

בסוף השבוע מתח המיליארדר וגורו ההשקעות, ג'ורג' סורוס, ביקורת על צעדיה של הקנצלרית בתחילת המשבר בסוף 2008. לטענתו, הצהרה של מרקל היא שהביאה ליצירתו של משבר החוב האירופי, כאשר הצעד הראשון שמסמן את ההתפוררות של המסגרת המוניטרית המאוחדת היה הצהרתה עם קריסת ליהמן ברדרס, כי על כל מדינה בגוש היורו להיות ערבה בעצמה למערכת הפיננסית שלה ולמוסדות הבנקאיים, ולא אירופה כמסגרת מאוחדת - בניגוד גמור לקו האירופי המאוחד שהובילה גרמניה עד אז.

ההצהרה הזאת הביאה את המשקיעים להתחיל להתייחס לכל מדינה בגוש היורו בנפרד, וכך החלו לצוף הבעיות של יוון, ספרד ופורטוגל. לפתע הן הפכו לנושאות סיכון רב. מבחינת סורוס, זה היה הגורם המפתח ליצירת משבר החוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully