וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום: "מוכנים להשקת טלוויזיה באינטרנט"

נתי טוקר

14.6.2012 / 16:09

סלקום הציגה בפני שר התקשורת משה כחלון את תכניותיה לשידורי טלוויזיה באינטרנט (IPTV). "מברכים כל יוזמה שמעודדת תחרות בענף הטלוויזיה"

שלושה שבועות אחרי פרטנר, הנהלת חברת סלקום אירחה היום (ה') את שר התקשורת, משה כחלון, והציגה בפניו את תוכניותיה לשידורי טלוויזיה באינטרנט (IPTV). לפי נציגים מסלקום, המערכת שפיתחו כבר מוכנה להפעלה והחברה יכולה להעלות שירותי טלוויזיה באופן מיידי.

המערכת כוללת ממיר משולב מתוצרת אריקסון, שיוכל להעביר את שידורי עידן פלוס במקביל לערוצים באינטרנט ושירותי VOD. בנוסף, בדומה למערכת של פרטנר, גם המערכת של סלקום תספק אפשרות לפעילויות חברתיות באמצעות המסך, כמו קישור לפייסבוק, ותכלול גם אפשרות שידור לכמה מסכים, כמו טאבלטים וסמארטפונים. בחברה אומרים כי מדובר במוצר קיים שכבר מוכן להפעלה, ולא דמו בלבד.

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, אמר במהלך הביקור כי הם "מברכים כל יוזמה שמעודדת תחרות בענף הטלויזיה ומחזקים את ידי משרד התקשורת. כניסתה של סלקום לשוק הטלוויזיה תחולל מהפכה ותשנה את כל מה שאנו מכירים בענף. אנו מצפים להסדרת הרגולציה בתחום שתאפשר את כניסתה של סלקום לענף בכדי שתיווצר תחרות אמיתית".

בסיור נכחו שר התקשורת, מנכ"ל המשרד עדן בר טל ובכירים נוספים במשרד. מצד סלקום השתתפו מנכ"ל החברה ניר שטרן, היו"ר עמי אראל ובכירים בחברה.

כדי שתתקבל ההחלטה הסופית על כניסה לתחום, סלקום העמידה בפני שר התקשורת מספר דרישות להסדרת הרגולטורים בענף. החברה מעוניינת לקבל מבעלי התשתיות, HOT ו בזק , תעבורת אינטרנט במחיר אפס. בשלב זה שר התקשורת אינו מתערב בנושא זה ושלח את החברות לנהל משא ומתן.

כמו כן, סלקום דורשת מהשר לאפשר תנאי תחרות מול HOT - בין השאר באמצעות ביטול הגנת הינוקא של HOT במכירת הטריפל ועל ידי הורדת דמי הקישוריות בטלפון הנייח - ולאפשר לה גם להציע לצרכנים חבילות טריפל אטרקטיביות. בנוסף, החברה דורשת שיפור בכיסוי של מערכת עידן פלוס ואת הסדרתו של השוק הסיטונאי כדי שיאפשרו לה לרכוש שירותים מבזק ו-HOT במחיר תחרותי.

השבוע הודיע שר התקשורת כי בכוונתו להפריט את מערך עידן פלוס ולהעבירו לידי גוף פרטי. פרטנר כבר הודיעה כי היא מעוניינת להשתתף במכרז. בשלב זה בסלקום מבקשים לקבל עוד פרטים כדי להכריע האם הם יתמודדו במכרז.

ככל הנראה, בסלקום עדיין לא נחתמו עסקות תוכן משמעותיות, בין השאר משום שבחברה עדיין שוררת חוסר בהירות לגבי ההסדרה הרגולטורית בענף. בכל מקרה, בחברה מתחייבים כי יוכלו להציע לצרכנים חבילת ערוצים תחרותית ומגוונת שתוכל להתחרות בפלטפורמות הוותיקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully