וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי לוי: ערכנו בחינה ראשונית לרכישת סניפי מגה; לא מתנהל מו"מ

ואדים סבידרסקי

19.6.2012 / 11:07

אקסלנס: הסיכוי להתממשות העסקה במתווה הקיים - נמוך; רכישת 50-40 סניפים היא בעייתית ותפגע ברווחיות; רכישה של 25-15 היא חיובית וניתנת לביצוע

רמי לוי הגיב הבוקר לפרסומים כי הוא מנהל משא ומתן לרכישת עשרות סניפים של מגה בול מידי דודי ויסמן. לוי הבהיר כי עדיין לא מתנהל משא ומתן אלא נערכה בחינה ראשונית של המהלך. מניית רמי לוי הגיבה לפרסומים בהתחזקות של 1.9% לאחר שפתחה הבוקר בעלייה של 3%. המניה נסחרת במחיר של 112 שקל ובבית ההשקעות אקסלנס מעריכים כי תגיע בטווח הקרוב למחיר של 150 שקל.

באקסלנס עדיין לא רואים את העניין כסגור. "איננו רואים עסקה עם אלון רבוע כחול יוצאת לפועל תחת המתווה המתואר. עם זאת, ההיגיון בעסקה במתווה שונה הינו סבירה וחיובי. אין ספק כי סקטור הקמעונאות צפוי לעבור שינויים בשנים הקרובות. הכיוון אליו מתקדמת רמי לוי הינו חיובי והצמיחה בהכנסות תתגלגל לרווח התפעולי", כותבת היום ליאת גלזר, אנליסטית באקסלנס ברוקראז'.

באקסלנס מסבירים כי רכישת 50-40 סניפים בבת אחת על ידי כל קמעונאי קטן, כולל רמי לוי, הינה בעייתית כאשר הכדאיות הכללית הינה פונקציה של יכולת הוצאה לפועל של התוכניות ההתייעלות והגדלת מכירות בסניפים. "היכולת להוסיף על המטה הקיים היקף סניפים כל כך גדול בבת אחת עשוי להסתיים בכישלון כאשר יש גם שיקולים של קניבליזציה. כך למשל תפעול כוח אדם בקנה מידה גדול עשוי להשפיע על הסניפים הקיימים. מנגד, רכישה של 25-15 סניפים על ידי רמי לוי הינה גם צעד לא קטן אך ניתן לביצוע והינה חיובית".

גלזר מעריכה כי היתרונות העיקריים של התרחיש הכולל רכישת מספר סניפים קטן יותר, נובעים מהעמידה ביעד של 50 סניפים כבר בתחילת 2013 והיכולת לעשות זאת תחת מגבלת המטה הקיים. גם במקרה זה עולה שאלת הקניבליזציה ומהירות הבאת הסניפים לרווחיות, כך שבטווח הקצר תהיה פגיעה ברווחיות התפעולית. עם זאת, הגידול בהכנסות כתוצאה מהגידול בסניפים יביא לגידול ברווח התפעולי והנקי גם אם הרווחיות תשחק. למעשה, רק אם הרווחיות התפעולית תתכווץ לשיעור של כ-2.6% מהנכנסות לאורך זמן, תרחיש מצומצם זה אינו כדאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully