וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה העיבה על אחד העם: מדד הבנקים נפל בשיעור של 1.6%

אורן פרוינד

20.6.2012 / 17:12

מדד ת"א 25 נחתם בירידה של 0.3%. כיל עלתה 2.2% בהמשך לעליות אתמול. דניה סיבוס זינקה 12% במחזור חריג על רקע רכישות גדולות במניה

המסחר בת"א נחתם היום בירידות מתונות במחזור דליל של 873 מיליון שקל. המשקיעים בת"א ממתינים להחלטת הריבית הערב בארה"ב, כאשר מרבית האנליסטים מעריכים כי הבנק הפדרלי יאותת על חבילת תמריצים לכלכלה האמריקאית. צעד שעשוי לתמרץ את השווקים בישראל ובעולם.

מדד ת"א 25 נחתם בירידה של 0.3% לרמה של 1,078.88 נקודות, מדד ת"א 100 סיים בירידה של 0.5% לרמה של 989.18 נקודות, מדד ת"א בנקים איבד 1.6% מערכו ומדד נדל"ן 15 השיל 1% מערכו. כיל התחזקה ב-2.2% בהמשך לעליות של אתמול ודניה סיבוס זינקה 12.7% במחזור חריג ללא דיווח מהותי מצד החברה.

ירידות נרשמו גם בשוק הסולידי (אג"ח) כאשר מדדי התל בונד (20, 40, 60) סימו בירידות שערים של 0.5%. אגרות החוב של אי.די.בי פיתוח ודיסקונט השקעות הובילו הירידות עם התממשות של עד 5.5% על רקע הפסקת המו"מ למיזוג כור-דסק"ש.

איגרת חוב מסדרה 7 של אי.די.בי פיתוח נחתמה בירידות שערים של 6.2 % והתשואה עלתה ל-33%. איגרת חוב של דסק"ש מסדרה 4 איבדה 5.3% לתשואת זבל של 23%.

"השוק בהמתנה להתפתחויות בארה"ב הערב", הסביר זיו ספיר, סמנכ"ל השקעות במגדל שוקי הון, את מחזורים הנמוכים היום. "השוק מבין שהחלטות הכלכליות הן החלטות פוליטיות ולאור העובדה כי מרקל לקראת בחירות, היא לא הולכת להקל בדרישות מיוון".

אופטימיות לקראת הודעת הבנק הפדרלי

היום יפרסם הבנק הפדרלי בארה"ב את החלטת הריבית שלו בתום פגישה בת יומיים של ועדת השוק הפתוח. אנליסטים מעריכים כי הבנק יודיע על תמריצים לעידוד הכלכלה הגדולה בעולם בצורה של רכישות אג"ח או המרת אג"ח קצרות טווח באג"ח ארוכות, מהלך המכונה "מבצע טוויסט".

האפשרויות שעומדות על הפרק, אומר אמיר כהנוביץ', כלכלן המאקרו הראשי של כלל פיננסים, הן הארכה, הרחבה או ביטול של תכנית טוויסט, במסגרתה מחליף הבנק הפדרלי אג"ח קצרות באג"ח ארוכות, או לחלופין השקה של תוכנית הקלה כמותית חדשה לגמרי (QE3).

"לסוחרים מדובר בשאלות קריטיות שקודם כל נבחנות תחת הפן הכלכלי. כלומר, כמה הצדקה יכולה להיות כעת להקלה כמותית נוספת ומהפן השני כמה רמזים או סימנים הם הצליחו לאסוף ממקורות שונים. בשלב השני המשקיעים מאמינים כי אם הפד ירמוז ובטח אם יודיע על משהו שקשור בשורש ד.פ.ס השוק יעלה ואם לא השוק ירד ומבחינתם זו תהיה תגובה נורמלית לגמרי", כותב כהנוביץ'.

אלא, הוא מוסיף, שההנחות האלה אינן בהכרח מוצדקות. "הקלה כמותית איננה פיתרון קסם ובשלב מסויים ההשפעה שלה מפסיקה להיות חיובית והופכת לשלילית. אם בתוכנית הראשונה השווקים טסו, בשנייה הם בקושי עלו ולאחר תוכנית טוויסט הם דשדשו, יתכן מאד שהגבול בין השפעה חיובית להשפעה שלילית הגיע בתוכנית הטוויסט ושההשפעות של תוכנית המשך יהיו דווקא שליליות", אומר כהנוביץ'.

מרכיבים קואליציה ביוון

בשעה שיוון ממשיכה להתקרב לקראת הרכבת קואליציה, מתכוננים מנהיגי אירופה לאפשרות של ניהול משא ומתן מחודש לגבי תנאי חבילת החילוץ. שרי האוצר של גוש היורו ייפגשו בלוקסמבורג ביום חמישי, על רקע דיווחים כי קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל צפויה לתת אור ירוק להתערבותה של קרן היציבות האירופית בשווקים הפיננסיים ורכישת אג"ח של מדינות במצוקה.

ביוון, ניהל אתמול אנטוניס סמארס, ראש מפלגת הדמוקרטיה החדשה שזכתה בבחירות ביום ראשון, מגעים עם המפלגה הסוציאליסטית פאסוק ועם מפלגת השמאל הדמוקרטית, וההערכות הן כי היום תושג הסכמה סופית לגבי הרכבת הקואליציה. לשלוש המפלגות יש ביחד 179 מושבים מתוך 300 בפרלמנט היווני.

מנהיגי 20 הכלכלות הגדולות בעולם (G20) התכנסו אתמול (ב') לפסגה בלוס קאבוס שבמקסיקו והחלו לשדר לעולם מסרים מבלבלים בנוגע למשבר החובות באירופה. עם זאת, כולם הסכימו כי הדאגה המרכזית שעומדת בפני אירופה היא מצבה הקשה של כלכלת ספרד.

מרקל התייחסה למשבר בספרד ואמרה כי היא מצפה שספרד תגיש בקרוב בקשת חילוץ רשמית, לאחר שמנהיגי אירופה כבר אישרו העברה של 100 מיליארד יורו לסיוע לבנקים בספרד, מבלי שהוגשה בקשה רשמית. לדברי מרקל, שאלת המפתח שניצבת בפני מנהיגי גוש היורו היא לכמה מימון נוסף זקוקים הבנקים כדי להיות בטוחים שיחס הלימות ההון שלהם ברמה נכונה. בהתייחסותה ליוון, חזרה מרקל על הצהרות עבר שלה ואמרה כי היא לא תדון בהקלה בתנאים לחבילת החילוץ שקיבלה יוון. היא הדגישה כי על יוון להיצמד לכללים.

מניות במרכז

מחר יהיה על מחזיקי האג"ח של אמפל להצביע אם להעמיד את החוב כלפיהם לפירעון מיידי, כשהמשמעות היא לקבל לידיהם את כל נכסי החברה הקיימים; לחלופין, יהיה עליהם להגיע להסדר חוב עם החברה שאינו נושא בשורה - ואין בו תרומה משמעותית של בעל השליטה, יוסי מימן (62%), או פיצוי מספק.

לאחר שנכשלה הצעת הרכש לפני שלושה חודשים שהוגשה בפרמיה של 24.5% על מחיר השוק, החליטה הבוקר אפריקה ישראל, קונצרן החברות של לב לבייב, לרכוש את את מניות הציבור של החברה הבת, דניה סיבוס, בשוק. כך נודע ל-The Marker בשיחות עם מקורבים.

ספקית פתרונות המטרולוגיה, נובה, הכריזה היום (ד') שיצרן זיכרונות, מהמובילים בעולם, בחר במערכת ה-T600, מוצר הדגל של נובה בתחום מערכות המדידה העצמאיות, עבור תהליכי פיתוח של הדורות הבאים לטכנולוגית NAND FLASH. ל-TheMarker נודע כי מדובר בתאגיד העל היפני טושיבה.

חברת הכבלים HOT, שבשליטת פטריק דרהי, דיווחה אתמול (ג') כי זכתה להיענות מלאה להצעת הרכש שפירסמה לרכישת 6.23% ממניות הציבור. החברה רכשה כ-4.8 מיליון מניות תמורת 38 שקל למניה, ובסך הכול שילמה 182 מיליון שקל. מניית HOT ירדה היום ב-2.6% והיא נסחרת בשער של 35.5 שקל.

חברת הנדל"ן אדרי-אל נכסים, שבשליטת גבי אדרי (83%), התכוונה לגייס 56 מיליון שקל בהנפקת אג"ח. אולם, בשעות הבוקר הודיעה החברה כי "לאור המצב בשווקים" היא מבטלת את הגיוס. החברה תיכננה להנפיק איגרות חוב חדשות בתשואה (מעין "ריבית משוקללת") של 8.43%. מדובר בתשואה גבוהה ויוצאת דופן, שעתידה היתה להכביד על עלויות המימון של החברה.

אסיפת בעלי המניות של חברת הנדל"ן מליסרון, שבשליטת משפחת עופר, תתכנס בחודש הבא לאישור תנאי שכרה של היו"ר ליאורה עופר. על פי ההסכם שיובא לאישור בעלי המניות, עופר תהיה זכאית לשכר של 2.25 מיליון שקל בעבור 75% משרה. השכר יהיה צמוד למדד ויאושר כל שלוש שנים, כפי שקובע החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully