וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת תמיכה בעובדים: "לא לפחד כלל"

הילה ויסברג

24.6.2012 / 15:56

פעילי הסתדרות, חברים בתנועת דרור ישראל וראשי ועדים של איגודי עובדים הפגינו היום בתמיכה בהתאגדותם של עובדי כלל. "איימו על עובדים לא להפגין"

עשרות תומכים בעובדי כלל - פעילי הסתדרות, חברים בתנועת דרור ישראל וראשי ועדים של איגודי עובדים - התכנסו היום בצהריים מול משרדי הנהלת כלל בתל אביב כדי להביע סולידריות במאבק ההסתדרות לאגד את העובדים בשבועות האחרונים. הפעילים החזיקו שלטים שבהם נכתב "לא לפחד כלל", "הסכם קיבוצי שווה ביטוח אישי", "ועד = פוליסת ביטוח תעסוקתי", "עבדים היינו עכשיו מתנגדים" ויצאו בקריאות "מי שמתאגד לא מפחד את העבודה לאבד" וכן "והעיקר לא לפחד כלל".

עם התומכים נמנו ראשי ועדים של ההסתדרות כמו יו"ר ועד הבנק הבינלאומי חנוך ליבנה, יו"ד ועד ויזה כ.א.ל אופיר הרפז, יו"ר ועד דיסקונט למשכנתאות דורון קלר וכן דיבר בפני המאספים יו"ר ועד הפעולה בכלל ביטוח רוני רז, כאשר את ההפגנה מתעדים כל אותה העת דרך חלונות משרדי ההנהלה אנשים מטעם החברה. "אני לא מפחד ואנחנו ממשיכים", אמר רז לפעילים, ולדבריו ולטענת ההסתדרות עובדים רבים רצו להגיע להפגנה, אך בחברה איימו עליהם שלא להגיע. לטענת כלל ביטוח, לא כך הדבר והחברה אינה מונעת מהעובדים לעשות כל שעל רוחם, וזאת גם אם היא לא רואה בעין יפה מהלכים של התאגדות.

בשבועות האחרונים טוענים רז וההסתדרות כי הנהלת כלל מניאה עובדים מפני התאגדות. בשבוע שעבר - באופן שאף תועד – סיפר רז כי החברה הצמידה לחברי ועד הפעולה מנהל עבודה, שומר וצלם וידאו במטרה לתעד את פעולותיהם ולהרתיע עובדים מלחתום על טופס הצטרפות להסתדרות. עד כה חתמו על טופסי הצטרפות להסתדרות כ-1,000 עובדים מתוך 4,000 ונחוצות עוד כ-300 חתימות כדי שיהיה מדובר בוועד יציג ותתאפשר ההתארגנות.

קלר, יו"ר ועד דיסקונט למשכנתאות אמר שמה שקורה בכלל קרה גם אצלו: "היינו באותה סיטואציה ובסוף ההתאגדות צלחה. כאשר חל מיזוג עם בנק דיסקונט העובדים שהתאגדו נשארו בתפקידים והמנהלים, שלא חתמו מחשש ההנהלה, פוטרו. לכן אני אומר לעובדי כלל - אל תפחדו, הפרנסה של המשפחות שלכם בידיים שלכם".

לדברי ההסתדרות, אף שנודע שכלל משפר את תנאי השכר של עובדיה באופן משמעותי - כל עובד שצבר שנת ותק אחת בקבוצה יקבל משכורת 13 חלקית בגובה חצי המשכורת שלו. עובד שצבר ותק של שנתיים ומעלה יקבל בכל שנה משכורת 13 מלאה - אין להטבות אלה השפעה על המאבק. זאת לדבריהם מכיוון שההטבות הן בסך הכל חזרה להטבות שהתקיימו בעבר והן לא מעוגנות בהסכם קיבוצי ולכן אין התחייבות כי ישרדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully