וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכינו ילדכם לקיץ: כך תמלאו את ארון הבגדים

גבריאלה דוידוביץ'-ויסברג

2.7.2012 / 15:57

מכירות סוף העונה כבר כאן והשבועות הקרובים הם הזדמנות מצויינת להשלים חוסרים במלתחתם של הילדים. איפה כדאי לקנות ובאיזו רשת תמצאו את המחיר הזול ביותר

כל מי שביקר באחד הקניונים בימים האחרונים שם לב ודאי לשלטי "סוף העונה" שהחלו לצוץ במרבית הרשתות. אמנם לא מדובר עדיין במה שמכונה ה"פיינל סייל", שמתחיל לרוב באמצע יולי, אבל כמעט כל הרשתות כבר מציעות מבצעים רבים - כשמגוון המידות והדגמים עוד גדול.

השבועיים הקרובים הם תקופה מצוינת להשלמת חוסרים במלתחה לעונה הנוכחית ולעונה החדשה, במיוחד כשמדובר בילדים, שזקוקים לבגדים חדשים כמעט מדי עונה. המבצעים במרבית הרשתות - של 1+1, ארבעה-חמישה פריטים ב-100 שקל, או פריט שני ב-50% - מאפשרים לקנות מספר רב של פריטים במחיר אטרקטיבי.

"הקניות שלי אמנם יכולות להגיע ל-1,000 שקל בסוף עונה, אבל אני מקבלת בעבור זה פי שניים פריטים לעומת מה שהייתי קונה בתחילת עונה", מספרת רונית, אמא לשני ילדים בגילאי שלוש וחמש. "אם מכנסי ברמודה עלו 120 שקל בתחילת העונה, עכשיו אפשר למצוא אותם ב-60 שקל, ואני קונה שניים".

בכל סוף עונה, דואגת רונית להצטייד בבגדי ילדים לשנה הבאה. "לבנים הרבה יותר קל לקנות", היא אומרת. "האפשרויות לא באמת משתנות: טי-שירט, מכנסי ברמודה ומכנסיים לגן - זה תמיד חוזר על עצמו, ואני רק מנסה לגוון בצבעים שאני בוחרת. לילדה, לעומת זאת, זה קצת יותר מורכב. עם הזמן הבנתי שאצל בנות הגזרות משתנות והמודעות שלהן לאופנה גדולה יותר. אבל גם לבנות צריך עדיין פריטי בייסיק שיתאימו לגן גם בעונה הבאה. את אלה אני קונה בסוף עונה וחוסכת הרבה כסף".

לדברי רונית, באחרונה חל שינוי בהרגלי הקנייה של צרכנים: "פעם הייתי חייבת לקנות בגדים לילדים כבר בתחילת העונה, כי הכל היה נחטף. שבוע אחרי שהקולקציה היתה נכנסת, לא הייתי מצליחה למצוא מידות. עכשיו נדמה שהמצב שונה לחלוטין - גם שבוע אחרי תחילת המבצעים המגוון גדול".

מיכה רונן, מנכ"ל רשת הוניגמן, מסכים עם האבחנה, וטוען כי המצב הכלכלי משפיע גם על שוק בגדי הילדים. "השוק גילגל בשנה שעברה 3.5 מיליארד שקל, והשנה אני לא צופה גידול של יותר מ-3%-5%".

בהוניגמן שינו אסטרטגיה - ולצד פריטי אופנה חגיגיים בחרו להגדיל את קטגוריית בגדי היומיום ולהוריד מחירים, מתוך הבנה שזה מה שאנשים מחפשים. לטענת רונן, כך הצליחה הרשת לגדול ב-15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ואמנם, בבדיקה שערכנו לפני שנתיים לבגדי ילדים, נמצא כי הוניגמן היתה הרשת היקרה ביותר, ואילו בבדיקה הנוכחית של מבצעי סוף העונה, הרשת דורגה לצד רשתות זולות יותר.

עינת פורטוגלי, סמנכ"לית השיווק של פוקס, טוענת כי הצרכנים מתחלקים לשני סוגים: אלה שקונים כל השנה, ואלה שיותר ממוקדים במבצעים. "בסוף העונה", היא אומרת, "כל סוגי הלקוחות נפגשים".

תופעה נוספת שניתן להבחין בה השנה היא הקדמת מכירות סוף העונה. "התחרותיות הגוברת בענף ודרישת הלקוחות למחירים נמוכים עשויים להביא את מבצעי סוף העונה גם לתחילת יוני בשנה הבאה", אומר רונן. "הרשתות למדו שהלקוחות הרבה יותר מודעים, ולכן רשת שתרצה לשרוד תצטרך לתת מחירים טובים כל השנה. הסייל בסוף העונה הוא מימוש אחרון של מה שנשאר, והאנשים מחפשים כבר בהתחלה מחירים הוגנים ואיכות טובה".

בקדס קידס - מבצעים רק לחברי מועדון

כדי למצוא את הסל המשתלם ביותר, ביקרנו בתשע רשתות מוכרות לבגדי ילדים והרכבנו סל המיועד לבנים ולבנות, שכולל תשעה פרטי לבוש ליומיום. מכיוון שכל אחת מהרשתות הציעה מבצעים שונים, שברובם כוללים קנייה של כמה פריטים, חישבנו את כמות הפריטים שצריך לרכוש כדי לקבל את ההנחה המקסימלית. את שווי הסל חילקנו במספר הפריטים הכולל שרכשנו, כדי לגלות כמה יעלה לנו פריט בודד ברשת.

מחירי בגדי ילדים. TheMarker
מחירי בגדי ילדים/TheMarker

כך, למשל, בפוקס קידס יש מגוון מבצעים, כמו פריטים ב-40% הנחה או חמש חולצות ב-100 שקל. כדי ליהנות מכל המבצעים לתשעת הפריטים שבחרנו, נאלצנו לרכוש 21 פריטים ולשלם בסך הכל 572 שקל, כשהמחיר הממוצע לפריט הוא 27.25 שקל - המחיר הממוצע הנמוך ביותר שמצאנו מבין הרשתות. אם היינו עורכים את הקנייה בתחילת העונה, העלות של תשעת הפריטים שבחרנו היתה מסתכמת ב-550 שקל - כלומר, המחיר הממוצע לפריט היה 61.10 שקל (פער של 124%).

ברשת סולוג, שגם היא הציעה מחיר ממוצע נמוך לפריט, המבצע כיום הוא של 1+1 על כל החנות. גם שם הצלחנו להרכיב סל בעלות של 574.10 שקל, אך הפעם רק עבור 18 פריטים, כשהמחיר הממוצע לפריט היה 31.90 שקל. ברשתות גולף, H&M ו-H&O, התוצאות היו דומות, כשההבדל במחיר הממוצע עבור פריט היה שקל בלבד.

ברשת זארה, לעומת זאת, עלות הסל הכולל היתה אמנם נמוכה מרוב הרשתות והסתכמה ב-469 שקל בלבד, אך בעבור סכום זה קיבלנו רק תשעה פריטים, כשמחיר פריט ממוצע היה 52 שקל.

המחיר הגבוה ביותר שמצאנו עבור פריט ממוצע היה ברשת קדס קידס - 71 שקל. בקדס מחירי סוף העונה מוצעים אך ורק לחברי מועדון ואינם פתוחים לקהל הרחב. מקדס קידס נמסר בתגובה: "אנו רואים בהתקשרות בינינו לבין חברי המועדון שלנו חוזה דו-צדדי ומחייב, לא רק לאורך העונה אלא גם כשמתחילות מכירות סוף העונה. לכן אנו מאפשרים לחברי המועדון ליהנות מ'זכות ראשונים' בהטבות סוף העונה, כשיש עדיין מבחר גדול של מידות וצבעים. אין הדבר אומר שאנו מזניחים את כלל הלקוחות. כבר כיום ניתן לרכוש ברשת פריטים בהנחות, והחל ממחר יוכלו כולם ליהנות ממבחר פריטים ב-30% הנחה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מבחר דל של שמלות

מסיור בחנויות בגדי הילדים גילינו כי עדיין יש מידות ומבחר מכל הפריטים. הפריט היחיד שנחטף במהרה היה שמלות פשוטות לילדות, שמהן ברוב החנויות היה מבחר דל יחסית, ורוב השמלות שנשארו היו במידות גדולות או קטנות מאוד.

במרבית הרשתות לא ניתן היה לפספס את שלטי המבצעים על חלונות הראווה ועל המדפים. בגאפ, לעומת זאת, היו אמנם מבצעים, אך בחנות עדיין לא הורגש שהתחילו המכירות המאסיביות וגם השילוט עדיין לא בלט. בזארה החלו למכור במבצע לא רק דגמי קיץ, אלא גם פריטים שנשארו מהחורף, כמו קפוצ'ונים וטרנינגים. המחירים נעים בין 29.90 שקל לחולצה ארוכה ועד 59.90 שקל לטרנינג.

מי שאיכזבה הפעם היתה רשת H&M. בבדיקה לפני שנתיים, שלא היתה בסוף עונה, מחירי הרשת היו הנמוכים ביותר. הרשת מציעה בגדי ילדים זולים לאורך כל השנה, וכנראה מייחסת חשיבות פחותה לסוף העונה. בביקור שערכנו במחלקת הילדים של H&M, ראינו רק אזור קטן מהחנות שהוקצה לפריטים הנמכרים בסוף עונה. לעומת זאת, במחלקות המבוגרים ברשת, מכירות סוף העונה בשיאן.

מ-H&M נמסר: "מחלקת הילדים של H&M מציעה שילוב של אופנה ואיכות במחירים הטובים ביותר, ומאפשרת ללקוחותיה ליהנות מפריטים אטרקטיביים במחירים נוחים לאורך כל השנה".

כך בדקנו

הבדיקה נערכה ביום רביעי 27 ביוני בסניפי פוקס קידס, H&M, הוניגמן קידס, גאפ וקדס קידס בקניון עזריאלי בתל אביב, חנות סולוג בקניון אילון ברמת גן, חנות H&0 ברחוב יגאל אלון בתל אביב, חנות גולף קידס בדיזנגוף סנטר וסניף זארה בקניון רמת אביב.

בחרנו בכל אחת מהרשתות תשעה פריטי לבוש ליומיום, ובחישוב הסל התייחסנו למבצעים הטובים ביותר שהוצעו עבור פריט בודד. בשלוש רשתות המבצע היה תקף על כל הפריטים: בחנות סולוג 1+1, ב-H&O פריט שני ב-50%, ובהוניגמן קידס פריט שני ב-60%, למעט פריטים בודדים. בשאר הרשתות הוצעו לפריטים שונים מבצעים שונים, ואלה חושבו לפי המבצע המשתלם ביותר. בטבלה מצוין המחיר לפריט אחרי הנחה, ובחישוב הכולל התייחסנו למספר הפריטים שיש לרכוש כדי לקבל את ההנחה המקסימלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully