וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכשל המשא ומתן עם טייסי אל על: צפויים שיבושים

זוהר בלומנקרנץ

8.7.2012 / 11:04

טייסי אל על דורשים שינויים בהסכם העבודה הקיבוצי שנחתם עימם, לקראת מימושה של תוכנית התייעלות חדשה. הבוקר הודיעו הטייסים כי המשא ומתן מול ההנהלה נכשל

טייסי אל על הודיעו הבוקר על כשלון המשא ומתן עם ההנהלה. בעקבות זאת, צפויים שיבושים בטיסות החברה בימים הקרובים.

הטייסים דורשים שינויים בהסכם העבודה הקיבוצי שנחתם עימם, לקראת מימושה של תוכנית התייעלות חדשה. לטענתם, הנהלת החברה מבקשת, בין היתר, להצר את חופש פעילותם המקצועית ומנסה להתערב בהחלטות שהיו נחלתם הבלעדית על סיפון המטוס. כך לדוגמא, ההנהלה מבקשת להתערב בנושא של שידרוג נוסעים בין מחלקות הטיסה על בסיס מקומות פנויים. לפי הטייסים, הנהלת החברה לא נענתה עד כה לתביעותיהם, כפי שהתחייבה לעשות, ולכן החליטו בנציגות העובדים של החברה על המהלך.

אל על הפסידה ב-2011 כ-49.5 מיליון דולר וברבעון הראשון של 2012 הפסידה כ-23.5 מיליון דולר והיא נמצאת בהליך של צמצומים וגיבוש תוכנית התייעלות שנועדה להתמודד עם מצבה הכלכלי הקשה. ההנהלה מנהלת משא ומתן עם נציגות העובדים, בחסות ההסתדרות, על שורה של קיצוצים שהיא מבקשת להנהיג כחלק משינויים בהסכם העבודה הקיבוצי, זאת עוד לפני השיחות על תוכנית התייעלות חדשה. מדובר בין היתר, על קיצוץ במספר כרטיסי הטיסה בחינם ובהנחה אשר מגיעים לעובדים ולבני משפחותיהם בשנה.

ההנהלה ביקשה להתחיל בנקיטת צעדים אלה כבר במאי השנה, אך בהתערבותו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, סוכם עם מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, לדחותם, זאת כדי לאפשר מיצוי שיחות עם נציגות עובדי החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully