וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקה: מה הכי כדאי לקנות בדיוטי פרי?

רינה רוזנברג , גבריאלה דוידוביץ'-ויסברג

9.7.2012 / 15:51

נהוג לחשוב שהקנייה בדיוטי פרי משתלמת יותר אבל האם זה נכון? במה כדאי להתמקד? האם לחכות לביקורת הדרכונים ואיפה כדאי להשוות מחירים. מדריך

אם אתם מתכננים לעשות קניות בדיוטי פרי לפני הטיסה לחו"ל, עדיף לכם לא לעלות על המטוס בין 4:00 ל-7:00 בבוקר. אלה השעות שבהן תנועת הקונים בחנות הדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון בנתב"ג מגיעה לשיאה, כשלקוח ממוצע מבלה בחנות בין 20 ל-40 דקות.

מדי יום פוקדים את חנות ג'יימס ריצ'רדסון - שמוכרת מוצרי בישום, קוסמטיקה, משקאות, טבק ושוקולד - יותר מ-10,000 נוסעים. אבל היא לא היחידה שמושכת אליה את הנוסעים בנתב"ג: חנויות ספרים, דיסקים, צעצועים, מוצרי חשמל, אופנה וספורט, ומגוון של בתי קפה ומסעדות פזורים במקום - הכל במטרה למשוך את הנוסעים לבצע כמה שיותר רכישות לפני שהם ממריאים לחו"ל.

לפי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת), בימי השיא של הקיץ יעברו בנתב"ג יותר מ-50 אלף נוסעים (יוצאים ונכנסים), בכ-300 טיסות ביום. בכמה ימים באוגוסט מספר הנוסעים צפוי אף להגיע ל-60 אלף ביום. המשמעות, בין היתר, היא הרבה שופינג בדיוטי פרי.

לקוחות הדיוטי פרי מתחלקים לשני סוגים עיקריים: אלה שמגיעים ממוקדי מטרה, אחרי שערכו סקר מחירים מקדים - ורק אחרי שהם מוודאים שהקנייה בדיוטי פרי אכן משתלמת להם, קונים שם; וחלק גדול מהנוסעים, שמבקרים בדיוטי פרי באופן ספונטני כשהם בדרך לחופשה, ועורכים במקום קניות מבלי לבדוק אם זה משתלם. מרבית לקוחות הדיוטי פרי גם מניחים כי המחירים שם נמוכים יותר בהשוואה לחנויות אחרות, מאחר שהם אמורים לא לכלול מע"מ.

כדי לבדוק מה באמת משתלם לקנות בדיוטי פרי, יצאנו לנתב"ג ובדקנו מחירים של מגוון פריטים מקטגוריות שונות, שנבחרו באופן אקראי. השווינו את המחירים לאלה של אותם מוצרים בחנויות רגילות או באינטרנט. במקרה שלרשת שני סניפים בשדה התעופה - אחד שפתוח לקהל הרחב לפני ביקורת הדרכונים ואחד בדיוטי פרי - כמו במקרה של סטימצקי והתו השמיני, בדקנו את המחירים בשני הסניפים.

בשמים: לא תמיד משתלם יותר בדיוטי פרי

בקמפיין הפרסום של ג'יימס ריצ'רדסון, רותי מהדיוטי (השחקנית גאלה קוגן) קוראת לנוסעים לחו"ל לקנות בשמים בדיוטי פרי, כשהמסר הוא "לא תמצאו מקום יותר זול מזה". כדי לבדוק אם יש בכך אמת, בחרנו באופן אקראי תשעה בשמים לגברים ולנשים ובדקנו את המחירים שלהם בחנות ג'יימס ריצ'רדסון בהשוואה לסופר-פארם וגם לאתר callperfume, שבבדיקות קודמות שביצענו הציע מחירים משתלמים.

עבור ארבעה מבין תשעת הבשמים, המחירים שמצאנו בסופר-פארם וב-callperfume נמוכים יותר מאלה שבדיוטי פרי. ארבעה בשמים אחרים נמצאו זולים יותר בדיוטי פרי, ובשני בשמים המחירים היו כמעט זהים. לעומת זאת, בסופר-פארם מרבית הבשמים נמצאו יקרים יותר. בנוסף, בדיוטי פרי יש מבצע של קניית שלושה בשמים וקבלת בושם נוסף (הזול מביניהם) במתנה - מבצע שלא מצאנו בסופר-פארם או ב-callperfume, וגם מבצע של בושם שני זהה ב-50%.

בסופר-פארם ובדיוטי פרי בדקנו גם שישה מוצרי פארם, בהם קרם הגנה מהשמש, דאודורנטים וקרמי לחות, ומצאנו כי בארבעה מהם הדיוטי פרי זול יותר, באחד סופר-פארם זול יותר, ובאחד המחיר היה זהה.

שורה התחתונה: אם אתם רוצים לקנות רק בושם אחד או שניים, כדאי שתבדקו לפני כן מחירים ברשתות הפארם ובאינטרנט, וייתכן שתמצאו מחיר משתלם יותר מאשר בדיוטי פרי. אם אתם מתכוונים לרכוש שלושה בשמים או יותר, המבצע בדיוטי פרי - בושם רביעי במתנה - יהפוך את הקנייה שם למשתלמת יותר ברוב המקרים.

מג'יימס ריצ'רדסון נמסר בתגובה: "ג'יימס ריצ'רדסון מתחייבת לשמור על רמת המחירים הנמוכה מול הרשתות הקמעוניות המקומיות. ערוצי המכירה הדיגיטליים אינם ברי השוואה לאור השוני בפרמטרים של זמינות ומלאי".

דיסקים: זולים יותר לפני ביקורת הדרכונים

מי שרוצה לרכוש דיסקים בשדה התעופה, כמתנה לקרובים או לחברים בחו"ל או לשימוש עצמי, יכול לעשות זאת באחת משתי החנויות של התו השמיני שפועלות בנתב"ג - אחת שנמצאת לפני עמדת ביקורת הדרכונים, והשנייה שמשרתת רק את הנוסעים לחו"ל, ונמצאת באזור הדיוטי פרי.

להפתעתנו, גילינו כי קיים פער מחירים בין אותם הדיסקים בין שתי החנויות של התו השמיני: מבין שמונה דיסקים שבדקנו, מצאנו כי חמישה מהם יקרים יותר דווקא בחנות שמיועדת לנוסעים בלבד.

עם זאת, בדיוטי פרי יש מבצע שבמסגרתו מי שקונה שלושה דיסקים מקבל אחד במתנה - מבצע שאינו מוצע לרוכשים בחנות שלפני ביקורת הדרכונים.

השווינו את מחירי הדיסקים בחנות הזולה יותר של התו השמיני, זו שלפני ביקורת הדרכונים, למחירים בחנות דיסקסנטר שבדיזנגוף סנטר בתל אביב, ומצאנו כי כמעט בכל המקרים המחירים בחנות העירונית היו נמוכים יותר או זהים לאלה שבשדה התעופה.

שורה תחתונה: אם אתם מתכננים לרכוש דיסקים, לא מומלץ לקנות אותם דווקא בנתב"ג. אם בכל זאת החלטתם לרכוש שם, עדיף לעשות זאת בחנות התו השמיני שנמצאת לפני ביקורת הדרכונים. רק אם אתם מתכננים רכישה של כמה דיסקים, ייתכן שתצליחו להוזיל את העלויות בחנות הדיוטי פרי.

מהתו השמיני נמסר בתגובה: "השוואת מחירי דיסקים ספציפיים בין החנויות לאו דווקא משקפת את רמת המחירים הכוללת הממוצעת. בדיוטי פרי מוצרי החנות, רובם ככולם, כלולים במבצעים שבפועל מורידים את המחירים. לכן, גם בהשוואה לחנות שלנו באולם ‘שחקים' (שלפני ביקורת הדרכונים) וגם בהשוואה לחנויות אחרות, חנות הדיוטי פרי מציעה מחירים אטרקטיביים לכל כיס".

ספרים: מבצע שונה לנוסעים לחו"ל

גם לרשת הספרים סטימצקי יש שתי חנויות במתחם שדה התעופה: אחת ממוקמת לפני ביקורת דרכונים והשנייה אחריה, במתחם הדיוטי פרי. בחנות הראשונה מוצע ללקוחות מבצע של ספר אחד מתנה על מגוון ספרים בחנות, כמו בשאר סניפי הרשת בישראל. לעומת זאת, בסטימצקי בדיוטי פרי המבצע הזה לא קיים, ובמקומו מוצע מבצע אחר: שני ספרים ב-99 שקל על מגוון ספרים. לפי בדיקה אקראית, לא מדובר באותם הספרים שנמצאים במבצע של 1+1 שקיים בשאר סניפי הרשת. מי שבוחר לקנות רק ספר אחד, יקבל הנחת מע"מ.

שורה תחתונה: מי שירכוש ספרים בחנות שלפני הדיוטי פרי, יקבל את אותם מבצעים כמו בכל חנות סטימצקי אחרת. בדיוטי פרי המבצע הוא שונה, ולכן כדאיות הקנייה תלויה בספרים שאותם בוחרים לקנות. מי שמעוניין רק בספר אחד, שלא נמצא במבצע של שניים ב-99 שקל, יכול לחסוך בגלל הנחת המע"מ. בכל מקרה, כשקונים ספרים שלא במתחם הדיוטי פרי, אפשר להשוות מחירים גם ברשת המתחרה וגם באינטרנט ולמצוא מבצע משתלם יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אלכוהול: עד 3 ליטר הקנייה משתלמת

בחנות ג'יימס ריצ'רדסון בנתב"ג ניתן לרכוש אלכוהול מסוגים שונים. התקנות קובעות כי כל נוסע מעל גיל 18 יכול לרכוש עד 2 ליטר יין, ומשקה משכר נוסף של עד 1 ליטר. השווינו מחירים של שמונה בקבוקי אלכוהול בדיוטי פרי, לעומת אותם הבקבוקים בחנויות לממכר אלכוהול באזור המרכז. מלבד פריט אחד (וודקה טראמפ בקבוק זהב) שהיה יקר יותר ב-8 שקלים, כל שאר הבקבוקים היו זולים יותר בדיוטי פרי.

שורה תחתונה: הדעה הרווחת, שלפיה יותר משתלם לקנות אלכוהול בדיוטי פרי, עמדה במבחן התוצאה. עם זאת, לא כדאי לרכוש מעבר למכסה המותרת, אחרת יש לשלם מס והקנייה פחות משתלמת.

אוכל: בנתב"ג יקר בשקל

מי שרוצה לאכול ולשתות משהו לפני העלייה למטוס, ימצא בנתב"ג מגוון אפשרויות, בהן בתי קפה כמו ארקפה, ארומה וסי קפה, מסעדת הסושי החדשה פריים, סניף של רשת בורגר ראנץ' ועוד. לפני כשלוש שנים, כשבדקנו את המחירים של ארוחת ביג מק במקדונלדס בשדה התעופה, גילינו שהיא עלתה 7 שקלים יותר מארוחה זהה בכל סניף אחר של הרשת. את מקדונלדס בנתב"ג החליפה רשת בורגראנץ', ובבדיקה הפעם מצאנו כי ארוחת ראנץ' בשדה עולה רק שקל אחד יותר מזה שבסניפים אחרים.

גם בבתי עסק אחרים מצאנו כי בחלק מהמקרים הפערים מסתכמים בשקל אחד בלבד, ובחלק המחיר היה זהה. כך לדוגמה, כריך טונה של ארומה יעלה 29 שקל בשדה התעופה ו-28 שקל בסניפים אחרים.

בכמה מקרים מצאנו פערים משמעותיים יותר: משולש פיצה עם זיתים בפיצה האט עולה בשדה התעופה 18 שקל לעומת 12 שקל בסניף שבעיר; קרואסון חמאה של ארומה עולה בשדה התעופה 16 שקל, לעומת 11 שקל בעיר.

שורה תחתונה: בחלק מהמקרים מחירי המזון בנתב"ג גבוהים יותר, אבל המבחר הגדול של המסעדות ובתי הקפה מאפשר לנוסעים לההימנע מלהיות לקוחות שבויים. שימו לב שאתם לא משלמים יותר מהמחירים בסניפים שבערים.

מוצרי חשמל: כדאי להשוות באינטרנט

מלאי המוצרים בחנות שונה מזה שמוצע בסניפים אחרים של באג. באג דיוטי פרי מחויבת להחזיק מגוון רחב של מוצרי אלקטרוניקה - החל מטלוויזיות ומיקסרים ועד מייבשי שיער, לצד מוצרים שנמכרים גם בסניפים אחרים של הרשת, כמו מחשבים, טאבלטים ומכשירי סלולר. ואולם גם במוצרים אלה המחיר של באג בדיוטי פרי לא בהכרח נמוך יותר ללא המע"מ. ברשת באג מסבירים כי מדובר למעשה בשתי תתי רשתות נפרדות, עם מלאים שונים ומבצעים שונים.

שורה תחתונה: מתוך שמונה מוצרים שבדקנו, מצאנו בבאג בדיוטי פרי שלושה מוצרים שהמחיר שלהם גבוה יותר מהמחיר הנמוך ביותר שמוצע באתר זאפ לאותו מוצר. המסקנה היא שכדאי להפעיל שיקול דעת ולעשות סקר מחירים לגבי כל פריט לפני הקנייה. ניתן להשתמש בסמארטפון ולבדוק אם אתם יכולים להשיג את המוצר במחיר משתלם יותר בחנויות אחרות. אם תמצאו מחיר נמוך יותר, מומלץ להראות אותו לנציג השירות בבאג, ואם תוכיחו שאין הבדל גם באחריות על המוצר, ייתכן שתקבלו את המחיר הנמוך יותר גם בבאג.

מרש"ת נמסר בתגובה: "רשות שדות התעופה פועלת מול הזכיינים כדי שהלקוח יקבל את המחירים הטובים ביותר במגוון, באיכות ובשירות. במתחם הדיוטי פרי ניתן למצוא מגוון של כ-40 אלף מוצרים, חלקם ייחודיים למתחם. כמו כן, מחייבת הרשות את הזכיינים למבצעי מכירות אטרקטיביים. סל המוצרים בכללותו יהיה זול יותר מסל מוצרים דומה במקומות אחרים".

  • עוד באותו נושא:
  • דיוטי פרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully