וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה אישרה את "חוק הפופקורן"

צבי זרחיה

10.7.2012 / 21:05

על פי הצעת החוק שתעלה בכנסת להצבעה בקריאה שנייה ושלישית, יותר לציבור להכניס אוכל ושתייה לעסקים סגורים כמו בתי קולנוע ואולמות מופעים

"חוק הפופקורן", שיאפשר להכניס לבתי קולנוע מזון ושתייה מהבית, יעבור למליאת הכנסת להצבעה בקריאה שנייה ושלישית, כך אישרה היום ועדת הכלכלה. בנוסף, הוועדה אישרה גם לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק המרחיבה את סמכויותיו של הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת.
לפי החלטת הוועדה, עסקים שיפרו את חוק הגנת הצרכן בעבירות הליבה החמורות יהיו חשופים לעיצומים כספיים ולקנס של עד 50 אלף שקל לתאגיד ו-35 אלף שקל לבעל עסק יחיד. בגין עבירות חמורות פחות יוטל קנס של 25 אלף שקל לתאגיד ו-10,000 שקל לבעל עסק יחיד. החוק ייכנס לתוקף ב-15 בינואר 2013.

בין יתר סעיפי החוק אישרה הועדה סעיף המאפשר לציבור להכניס אוכל ושתייה מהבית לעסקים סגורים שבהם נמכר מזון כמו בתי קולנוע ומופעים, וזאת כדי למנוע מצב שבו הצרכנים הופכים להיות לקוחות שבויים ונאלצים לשלם מחירים מופקעים.

שאמה הכהן, יום "חוק הפופקורן", אמר כי "אני שמח שלאחר מאבק ארוך ולמרות התנגדות בתי הקולנוע קיבלה הוועדה את הצעתי להתערב ולהגן על הצרכן השבוי בבתי הקולנוע, אירועי ספורט ובידור, בתי חולים ועוד. ניתן לראות בחוק החדש סוג של 'כיפת ברזל' שתרתיע ותגן על הצרכן הקטן".

בדיונים קודמים על הצעת החוק אמר אפרים ליפשיץ, סמנכ"ל השיווק של רשת בתי הקולנוע גלובוס-מקס, כי בתי הקולנוע שהוא מייצג מתפרנסים ממכירת מזון ושתייה ולא מתבשיים בזה כי זו ההצדקה היחידה לקיומם. הוא הזהיר כי "האיסור יפגע פגיעה אנושה שלא תהיה לה תקומה ברמה העסקית. זמני המכירה במזנונים הם קצרים מאוד, אך העלויות הן רגילות, ולכן המחירים גבוהים יותר. אני יכול לייקר את מחיר הכרטיסים אבל אז יבואו פחות אנשים לקולנוע".

שאמה הכהן השיב כי אם בית הקולנוע משלם תמלוגים למפיצים ממחיר הכרטיס אזי יש לו אינטרס למכור כרטיס במחיר נמוך ואת המזון במחיר גבוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully