וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: מה מעדיף הישראלי מתחת לביתו?

נמרוד בוסו

11.7.2012 / 13:57

חברת גיאוקרטוגרפיה ערכה סקר בו נשאלו הנסקרים איזה סוג בית עסק הכי חשוב להם שיהיה קרוב לביתם. מרבית הנשאלים דירגו במקום הראשון את בתי הקפה ורשתות הפארם

בית קפה שכונתי הוא העסק המועדף על רוב הישראלים (64.3%) במרכז המסחרי מתחת לבית, כך עולה מסקר שערכה בשבוע האחרון חברת גיאוקרטוגרפיה במסגרת אומניבוס אינטרנטי, בקרב כ-510 גברים ונשים המהווים מדגם ארצי ומייצג של אוכלוסיית גולשי האינטרנט בישובים היהודיים במדינת ישראל.

עסקים נוספים שדורגו ע"י הגולשים בחמישייה הפותחת וקיבלו למעלה מ-50% מהקולות הם: רשת פארם (60.8%), סניף דואר (59.4%), סניף בנק (56.3%) וחנות ירקות (52.5%). העסקים שמשלימים את העשירייה הם (לפי הסדר): קונדיטוריה, מעדנייה, חנות טבע ומוצרי בריאות, מספרה וספא במקום העשירי.

בחינת המינים מעלה כי לגברים הייתה העדפה גבוהה יותר לעסקים קולינריים (גלידרייה, מסעדה, קונדיטוריה) לעומת הנשים שהעדיפו חנות טבע, ירקן וחנות צעצועים.

בחינת הגילאים מעלה כי הצעירים בחתך הגילאים 34-18 העדיפו בית קפה במובהקות הגבוהה ביותר (68.5%) ורשת פארם (62.4%) ופחות התעניינו בספא או בחנות טבע ביחס לשאר קבוצות הגיל. לעומתם, המבוגרים בחתך הגילאים 55 פלוס מעדיפים בצורה יותר מובהקת סניף דואר (67.6%) וסניף בנק (62.7%).

מבחינת רמות ההכנסה עולה כי בעלי ההכנסה שמעל הממוצע דירגו את בית הקפה ברמת העדפה הגבוהה ביותר (70.2%) ביחס לבעלי הכנסה מתחת לממוצע (רק 56.7%). לעומת זאת, בעלי ההכנסה שמתחת לממוצע דירגו רשת פארם כעסק המועדף ביותר מתחת לבית (63.4%) ומיד אחריו סניף בנק (57.9%).

בפילוח לפי רמת הדתיות נראה כי קבוצת הדתיים-חרדים דירגו חנות ירקות ברמת העדיפות הגבוהה ביותר (67.8%) לעומת קבוצת החילוניים שדירגו את בית הקפה ברמת העדיפות הגבוהה ביותר (67.9%). גם חנות לניקוי יבש קיבלה אצל הדתיים-חרדים עדיפות גבוהה יחסית לעומת שאר הקבוצות.

מזמינת הסקר היא קבוצת בובליל המקימה את פרויקט IQ ברחובות, קומפלקס מגורים הכולל מתחם בילוי וקניות קטן. הקבוצה ביקשה לערוך את הסקר על מנת ללמוד איזה עסקים כדאי למקם בשדרת החנויות שתוקם בקומפלקס ותשרת את דיירי הפרויקט.

אבי בובליל, מבעלי החברה, מסר כי שטח השדרה המסחרית צפוי לעמוד על כ-3,200 מ"ר עם חזית לרחוב הרצל, וכי זו תהווה חלק ממתחם המגורים שיכלול כ-250 יחידות דיור במגדלים ובבניינים נמוכים. "הייתה לנו מחשבה לכלול בשדרה שימור של שני סילואים, ששימשו בעבר טחנת קמח היסטורית, ולהסב אותם לטובת הקמת בית קפה, מאפיה ומותגים מתחום המזון", אמר בובליל, "הסקר הזה חיזק אותנו לגבי התוכניות ואנו פועלים לקדמם בד בבד עם התקדמות הבנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully