וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת מס: 18.5% מהצימרים בצפון העלימו הכנסות

רינה רוזנברג

12.8.2012 / 15:36

במהלך מבצע מיוחד קיימו אנשי מס הכנסה 76 ביקורות בצימרים בצפון והעלו מצאים מדאיגים. בין התירוצים: "טפשות", "לחץ כלכלי", "שכחתי בגלל שיש לי מבחן"

תקופת הקיץ היא התקופה בה הצימרים בצפון הארץ נהנים מתפוסות גבוהות במיוחד ומס ההכנסה החליט בשבוע שעבר לנצל תקופה זו למבצע ביקורות של הכספים ששולמו על ידי האורחים שאמורים להירשם בספרי העסק.

מבקרי מס הכנסה, שפעלו כלקוחות סמויים בצימרים ובתי הארחה כפריים באזור טבריה, קיימו 76 ביקורות במטרה לבדוק את רמת הציות לדיני המס ולחובת רישום הכנסות. ממצאי הביקורת של משרד השומה טבריה קובעים כי 18.5% מבעלי העסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות.

כהכנה למבצע נבחרו העסקים המיועדים לביקורת, בין השאר בהתבסס על פרסומים באינטרנט, מידע שהתקבל בחשד לאי רישום הכנסות ועסקים שנמצאו אצלם ליקויים בעבר. המבצע נערך בישובים מגדל, יבנאל, רמות, חד נס, מעלה גמלא, אבני איתן, חספין, בני יהודה, גבעת יואב, מושב אמנון, אלמגור, מושב כלנית, שדה אילן, אילנייה, שדמות דבורה, כחל וכורזים.

בעל חברה לחדרי אירוח באחד המושבים לא רשם הכנסות בסך של כ-26 אלף שקל. בעל החברה נחקר ע"י חוקרי מס הכנסה חיפה והצפון ותיקו יועבר למחלקת תביעות. בין ההסברים שנשמעו במהלך הביקורות: "כנראה מישהו פתח את הדלת ולקח את הכסף שהשאירו המבקרים", אמר בעל חדרי אירוח שלא רשם את קניית הביקורת. בעלת חדרי אירוח אחרת שלא רשמה הכנסות בסך 2,850 שקל תירצה זאת בלחץ ובמצוקה כספית. בעל חדרי אירוח, שלא רשם הכנסות בסך 7,500 שקל הסביר כי "בגלל טיפשות אני לא רושם, אשתי מנהלת את הצימרים ואין לי זמן להתעסק בניירת". מנגד, טענה רעייתו של בעל צימרים שלא רשם את קניית הביקורת, "בעלי לקח את הכסף ולא עידכן אותי". בעל חדרי אירוח אחר טעו כי "שכחתי בגלל המבחן שיש לי מחר".

גם משרד השומה צפת ערך ביקורת דומה שמתוצאותיה עלה כי 10.5% מבעלי העסקים שבוקרו לא רשמו הכנסות. נערכו 161 ביקורות בצימרים באמירים, אליפלט, בר יוחאי, אור גנוז, ראש פינה, עמוקה, צפת, בית הילל, שאר ישוב, דלתון, שדה אליעזר, כרכום, ספסופה, מעיין ברוך, רמות נפתלי, כרם בן זמרא, חזון, כפר חנניה, דישון, מירון, יסוד המעלה ושזור. הביקורות שבוצעו נועדו לאכוף את הוראות ניהול ספרים, לבדוק את חובת רישום הכנסות ולהשיג הרתעה אזורית וענפית.

מבדיקת יומן קלנדארי וניירת עסקית התברר כי בעלת חדרי אירוח לא רשמה בחודש האחרון הכנסות בסך 11,600 שקל. לדבריה היא ילדה לפני חודש וטרם התאוששה. היא הוסיפה ואמרה "אחת לתקופה אני מסדרת את הניירת ורושמת קבלות", היא נחקרה ותיקה יועבר לתביעות. בבדיקת בעלת צימרים אחרת עלה כי לא רשמה הכנסות שהתקבלו במזומן ובשיקים בסך 18,300 שקל והסבירה כי "לפעמים אני שוכחת לרשום".

בעל חדרי אירוח המפעיל אותם כשנה ואין לו תיק ברשות המסים טען להגנתו כי הוא עדיין בהתארגנות ובודק אם זה כלכלי. במקרה אחר התשלום שהתקבל ערב הביקורת בסך 680 שקל לא נרשם ובעלת חדרי האירוח הסבירה שבשעות הבוקר היא עסוקה בהכנת ארוחת בוקר ופשוט שכחה לרשום את תשלום הלקוח. בעל חדרי אירוח נוסף שלא רשם תשלום בסך 500 שקל שהתקבל ערב לפני יום הביקורת הסביר כי הלקוח הניח את הכסף במיקרוגל והוא לקח את הכסף, אך שכח לרשום בספרים.

עוד הסברים שנשמעו לאי רישום הכנסות: "בגלל הלחץ לא הספקתי לרשום", "הייתה לי פגישה עם יועצת עסקית" "לא ידעתי שצריך להוציא קבלה על מקדמה", "הלקוחה אמורה להגיע לאירוח נוסף בסוף החודש הקרוב ורציתי לרשום ביחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully