וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש סימנים להצפה עתידית של שוק המשרדים"

נתן שבע

22.8.2012 / 12:05

דו"ח שפירסמה חברת נת"מ מעלה כי קיים היצע גדול של משרדים, הן במרכז והן בפריפריה ועסקות מתבצעות לפי תשואה של 8%-9%.. יזמים רבים לא ממהרים לבנות משרדים

ישנה תנועה ערה בשוק ההשקעות בנכסים מניבים. להבדיל משנת 2011 שבה המחירים היו גבוהים והתשואות ירדו, משקיעים ויזמים רבים מחפשים לממש נכסים מה שמביא לירידה במחירים ועסקות מתבצעות לפי תשואה של 8% -8.5% באיזור המרכז ו-8.5% -9% בפריפריה - כך עולה מדו"ח שפירסמה חברת נת"מ, המספקת שירותי נדל"ן כמו ייעוץ, תיווך ונהול נכסים.

עוד כותבים בדו"ח כי ענף המשרדים בשוק הנדל"ן העסקי שומר על יציבות בשיעורי האכלוס והן ברמות המחירים. "היקפי ההיצע לשטחי משרדים עונים על רמות הביקושים. עם זאת, ישנה מגמה נדידה של חברות לפריפריות עקב מחסור בבנייה חדשה בתל אביב". באותה נשימה, מציינת החברה כי ישנה מגמה מחודשת של הקמת קבוצות רכישה למשרדים באזור תל אביב שכתוצאה ממנה רואים עלייה משמעותית בהיקפי ההיצע של משרדים למכירה. "מפת השוק כיום מרמזת על הצפה עתידית פוטנציאלית של שוק המשרדים החל מ-2014", כותבים שם.

באיזור תל אביב מתוכננים היום כ-500 אלף מ"ר משרדים ועוד כ-120 אלף מ"ר משרדים בבני ברק. רק לאחרונה נסגרה עסקת מתחם חסן ערפה בתל אביב שם מתוכננים לקום 4 מגדלים. בנת"מ אומרים כי למרות תכנון לבנייה מאסיבית של משרדים בעתיד, יזמים רבים לא ממהרים להתחיל בבנייה. רוב הפרויקטים נמצאים בשלבי תכנון ראשוניים ויזמים מחפשים דיירים. הבנייה מתחילה רק לאחר שיש לבעלי השטח חוזים סגורים באחוזים מסוימים מהשטח.

מבחינת שיעורי האכלוס והמחירים, בתל אביב שוק המשרדים ברמה הגבוהה יותר (Class A - מבני משרדים בעלי 10,000 מ"ר) שומר על יציבות. בפעם הראשונה מזה 3 שנים רואים עצירה והתייצבות בעליות המחירים הממוצעים. התחזית היא כי בחודשים הקרובים השוק ימשיך לשמור על יציבות בשיעורי האכלוס וברמות המחירים המבוקשים. רמות האכלוס יישארו גבוהות עד לכניסה לשוק של פרויקטים חדשים במהלך 2015-2014.

גם בענף המשרדים מחוץ לתל אביב ישנה יציבות בשיעורי האכלוס ובאופן כללי גם במחירים. איזור רחובות והרצליה הם הגבוהים ביותר מבחינת שיעורי האכלוס כאשר אחוז האכלוס בהרצליה עלה מ-87% ל-95% בחציון זה לעומת החציון הקודם. שינוי קיצוני יחסית במחיר היה באיזור ראש העין שם עלו מחירי שכירות המשרדים ב-7% וברחובות ירדו בכ-6%.

  • עוד באותו נושא:
  • משרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully