וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה לחרם על יוניליוור: "חזירה כמו היתר"

עדי דברת-מזריץ

23.8.2012 / 13:32

קבוצת "שטראוס עלית לנו ביוקר" סימנה את יוניליוור כמטרתה הבאה לאחר שזו הודיעה על העלאת מחירים צפויה אחרי החגים. "נראה להם שאנחנו כבר לא פראיירים"

האם יוניליוור בדרך לחרם צרכנים? אחרי שחברת יוניליוור הצהירה על עליית מחירים לאחר החגים, קבוצת 'שטראוס עלית לנו ביוקר', שנפתחה בעת המחאה הציבורית נגד שטראוס, פירסמה פוסט שקורא לצרכנים לא לאשר ליוניליוור להעלות מחירים.

בפוסט שהעלתה לעמוד הפייסבוק, וזכה בינתיים למעל אלף שיתופים, נכתב בין היתר כי "יוניליוור (2.4 מיליארד יורו רווח נקי בחצי השנה הראשונה של שנת 2012) היא חברה בינלאומית שטוענת שהיא לא יכולה יותר לספוג את ההתייקרויות (זלזול פוגע באינטליגנציה שלנו) ובישראל היא לוקחת חלק בחזירות כמו כל היתר. הנוהל פשוט, נכנסים לשוק מסוים וקונים או רומסים את כל המתחרים, לאחר ההפיכה למונופול - מעלים מחירים".

עוד נכתב בפוסט כי "נכון לעכשיו יוניליוור שולטת כמונופול בשוק המרגרינות (מזולה ובלובנד) ובשוק המרקים (תלמה וקנור) מיותר לציין שאין תחרות מחירים בחברות הללו. המצב דומה גם בשוק הריבות (778 וסקיפי) ואם חשבתם שהמותגים פינוק, אקס, דאב ורקסונה שונים כדאי לדעת שכולם בבעלות יוניליוור. כעת הם רוצים להעלות מחירים וחושבים שנשלם כי אין לנו ברירה".

הפוסט מסתיים בפנייה לצרכנים: "בואו נראה להם שאנחנו כבר לא פראיירים, בואו נראה להם שאנחנו כבר לא בולעים כל לוקש שיחסי הציבור שלהם מוכרים לנו! כל מי שמשתף מצהיר בזאת שהוא כצרכן לא מאשר לחברת יוניליוור את העלאת המחירים הקרובה. כמו שכבר אמרנו - הציבור הוא בעל ההון הגדול ביותר במדינה, ביחד נראה להם שהכוח האמיתי בידיים".

הפוסט זכה עד כה לכ-800 תגובות, ביניהן: "כל תאגיד, חברה, יצרן, משווק, קמעונאי שיעלה מחירים, נדאג שמוצריו לא יכנסו לבתינו, תם עידן עושק הציבור, גם ככה מוצרי המזון יקרים בארץ בעשרות אחוזים ממדינות המערב" או "חצופים נעשה עליהם חרם".

ביום ראשון הודיעה יוניליוור כי אחרי החגים תעלה מחירים של מגוון מוצרים ב-6-5% בממוצע עקב עליית התשומות. יוניליוור טרם הודיעה מחירים של איזה מוצרים היא תעלה אך ככל הנראה מדובר במגוון רחב של מוצרים. יוניליוור היא חברת מוצרי הצריכה החמישית בגודלה בישראל ועל מותגיה נמנים מותגי המזון תלמה, גלידות שטראוס, בייגל בייגל, קנור, מזולה, בלו בנד, קליק וגם מוצרי טיפוח הפרט והבית סיף, אקס, דאב, בדין, רקסונה ועוד.

ההודעה של יוניליוור היוותה יריית פתיחה למהלך עליית מחירים של יצרני מזון רבים. אלה אומרים כבר למעלה מחודש כי לאור עליית התשומות והוצאות אחרות לא יהיה מנוס מעליית מחירים אחרי החגים, אך עד כה אף חברה לא רצתה להיות הראשונה שמכריזה על העלאת מחירים. אחרי ההודעה של יוניליוור גם חברת אסם אמרה ש"ככל הנראה, לא יהיה מנוס מהעלאת מחירים במוצרים שבהם חלה התייקרות משמעותית בתשומות". תנובה והחברה המרכזית מסרו שהן בוחנות את הנושא.

מיוניליוור נמסר בתגובה: "אנו קשובים לציבור הצרכנים ומודעים למצב בו נמצאים כולם, גם היצרנים. במשך תקופה ארוכה מאוחמאד ספגה חברת יוניליוור את התייקרות חומרי הגלם, חומרי האריזה ועלויות הייצור ונמנעה מהעלאת מחירים. החברה הגיעה לשלב בו אינה יכולה עוד להמשיך ולספוג התייקרויות אלה. חשוב לנו להדגיש, כי ביחס לגובה התייקרות עלויות הייצור עליית המחירים המתוכננת הינה בשיעור נמוך. גם לאחר עליית המחירים תמשיך יוניליוור לספוג את עיקר ההתייקרות בעלויות הייצור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully