וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הסערה: כמה באמת שווה בנימין נתניהו?

טל שחף, פורבס

28.8.2012 / 13:27

ראש הממשלה ביקש לשנות את תיק ההשקעות שלו ולבסוף נסוג בו מהבקשה. מגזין פורבס בדק - כמה בכלל שווה בנימין נתניהו ואיך הוא צבר את הונו?

הסערה שהתעוררה אתמול סביב בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבצע מספר שינויים בתיק ההשקעות שלו, ולאחר מכן החלטתו למשוך את הבקשה, עדיין לא שוככת. על רקע הסערה, נשאלת השאלה - כמה בכלל שווה ראש הממשלה?

גם השנה דירג מגזין פורבס ישראל את הפוליטיקאים העשירים לשנת 2012. הרשימה המלאה תתפרסם בגיליון ראש השנה שיופץ בתחילת ספטמבר, אולם כעת נחשף כי על פי הדירוג העדכני, מוערך שוויו של נתניהו ב-41 מיליון שקל, עלייה של 3 מיליון שקל ביחס לדירוגו בשנה שעברה.

נתניהו בן ה-63 אינו בא ממשפחה עתירת נכסים וגם אשתו שרה אינה מביאה הון מהבית. את הרכוש והכספים צבר נתניהו במהלך הקריירה, ובעיקר בשנים 2001-1999, כשלקח פסק זמן מהפוליטיקה.

לנתניהו תואר ראשון באדריכלות ותואר שני במינהל עסקים באוניברסיטת "MIT" בארה"ב, והוא למד מדעי המדינה באוניברסיטת "הרווארד". בעת שהותו בארה"ב עבד בחברת הייעוץ בוסטון קונסלטינג גרופ (BCG). בשנים 1982-1977 עבד כמנהל השיווק של חברת הרהיטים רים. אחר כך התמנה לתפקיד ציר ישראל בוושינגטון והמשיך בקריירה הפוליטית: שגריר ישראל באו"ם, סגן שר החוץ, חבר כנסת, שר האוצר וראש ממשלה.

ב-1999 עזב את החיים הפוליטיים. בתקופה הזאת הוזמן להרצות מסביב לעולם, כ-20 הרצאות בשנה, כששכר טרחתו הגיע בחלק מהמקרים ל-60 אלף דולר להרצאה. במצטבר הרוויח כ-11 מיליון שקל מההרצאות לבדן. נוסף על כך, חזר נתניהו לעולם העסקים: הוא התמנה ליועץ בכיר לאסטרטגיה בינלאומית בחברת ההייטק BATM, שימש בה כדירקטור ולפי פרסומים גם קיבל אופציות בחברה.

כמו כן, שימש כמקדם עסקים עבור חברות נוספות; למשל, אלקטריק פיול (כיום אירוטק) שנתניהו שידך בינה לבין ענקית הקמעונאות האמריקאית וול-מארט. על פי תחקיר של המקור בערוץ 10 גבה נתניהו 120 אלף דולר על קיום 15 פגישות בינו לבין בעלי הון בעניינה של אלקטריק-פיול, בהן פגישות עם עידן עופר ועם פויו זבלודוביץ'. על פי ההערכות, נתניהו השתכר מפעילות זאת כ-2.5 מיליון דולר.

בני הזוג נתניהו מחזיקים בשני נכסים, בנוסף למעון ראש הממשלה בירושלים בו הם מתגוררים: דירת פנטהאוז בשכונת רחביה בירושלים וכן וילה בקיסריה, אותה רכשו בשנת 2002 במחיר "מציאה". על פי ההערכות, שווי הנכסים מגיע לכ-20 מיליון שקל. נכס נוסף שיצטרף בחלקו ככל הנראה למשפחת נתניהו הוא דירת אביו המנוח, בנציון נתניהו, הממוקמת באזור אטרקטיבי, שבעניינה הוגשה באחרונה בקשה לרשם לענייני ירושות בירושלים לקיום צוואה ולמינוי מנהל עיזבון זמני. על פי ההערכות, מחיר הדירה נע סביב 2 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully