וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ניירות ערך פשטה על משרדי אפריקה ישראל

אורן פרוינד

29.8.2012 / 10:33

בחודש האחרון פשטו חוקרי רשות ניירות ערך על משרדי אפריקה ישראל ואפריקה תעשיות במסגרת חקירה המתנהלת נגדן בחשד לאי דיווח על מידע פנים

רשות ניירות ערך פתחה לפני כמה שבועות בחקירה מינהלית נגד ההנהלה הבכירה של אפריקה ישראל ואפריקה תעשיות בחשד לאי דיווח של מידע פנים בזמן שהגישה הצעת רכש מלאה לחברה הבת, נגב קרמיקה.

ל-TheMarker נודע כי חוקרי הרשות פשטו בחודש האחרון על משרדי החברה והחרימו מסמכים ומחשבים. החוקרים תישאלו גם את המנכ"ל היוצא, איזי כהן, והמנכ"ל הנכנס, אברהם נובוגרוצקי, בחשד לאי דיווח והסתרת פרטים מהותיים מהמשקיעים.

חוקרי הרשות חושדים כי מנהלי אפריקה ישראל ואפריקה תעשיות, המיוצגים על ידי משרד עו"ד וקסלר ברגמן ושות', הסתירו פרטים אודות מגעים שניהלו בעסקות מהותיות, בשעה שהציעו לרכוש מהציבור את מניות נגב קרמיקה, החברה-הבת של אפריקה תעשיות. לפי החשד, הדבר נעשה כדי למנוע מהציבור לדרוש מחיר גבוה יותר תמורת המניות - צעד שעשוי היה לעלות לאפריקה עשרות מיליוני שקלים.

בינואר 2012 הציעה אפריקה תעשיות הצעת רכש מלאה למניות נגב קרמיקה בפרמיה של 5% על מחיר השוק. בפברואר נענו בעלי המניות של נגב קרמיקה להצעה והחברה נהפכה לפרטית.

אחת העסקות שכנראה עוררה את חשדם של חוקרי הרשות היא הסכם הפצה בלעדי שעליו חתמה נגב קרמיקה עם אולימפיה של האחים רייכמן בהיקף של 400 מיליון שקל. במאי 2012, שלושה חודשים לאחר שנמחקה נגב קרמיקה מהמסחר, דיווחה אפריקה תעשיות על סגירת העסקה עם האחים רייכמן, מה שהקפיץ את מניית אפריקה ישראל ב-3%.

המהלך של הרשות תפס את הנהלת אפריקה ישראל בעיתוי לא מוצלח. ימים ספורים לפני פתיחת החקירה של הרשות דיווחה אפריקה ישראל כי היא צפויה לרשום הפחתות של עד 800 מיליון שקל בדו"חותיה הכספיים לרבעון השני של 2012 בתגובה לאזהרת הרווח שפירסמה החברת-הבת הפועלת ברוסיה, אפי פיתוח; החברה תספוג ירידת שווי בתיק הנכסים של 400 מיליון דולר בגין ירידה בשווי נכסיה ברוסיה והפיחות של הרובל הרוסי מול הדולר. מניית אפריקה ישראל רשמה בשבועות האחרונים ירידה חדה והשלימה נפילה של 50% מתחילת 2012.

דוברת נגב מסרה בתגובה: "רשות ניירות ערך פנתה בהליך בירור מינהלי לחברות נגב ואפריקה ישראל תעשיות בקשר עם הצעת הרכש שפירסמה אפריקה ישראל תעשיות למניות נגב קרמיקה בתחילת השנה. החברות מאמינות כי ככל שיעלו ממצאי הבירור, יוכח כי לא נפל פגם בהתנהלותן בנושא זה".

מהרשות נמסר אתמול: "רשות ניירות ערך אינה נוהגת להתייחס למידע ספציפי כזה או אחר בנושאי חקירות ומודיעין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully