וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידול של 43% ברווחי הבנק הבינלאומי

סיון איזסקו ושלי אפלברג

29.8.2012 / 10:48

ברבעון השני של השנה עמד הרווח הנקי של קבוצת הבינלאומי על 143 מיליון שקל. התשואה הנטו על ההון הגיעה ל-9.8%, בהשוואה ל-7.3% ברבעון המקביל שנה שעברה

הרווח הנקי של קבוצת הבינלאומי הסתכם ברבעון השני של השנה ב-143 מיליון שקל, גידול של 43% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. התשואה הנטו על ההון הגיעה ל-9.8%, בהשוואה ל-7.3% ברבעון המקביל שנה שעברה.

יחס הון הליבה (באזל II) גדל ועומד על שיעור של 9%. הרווח המימוני של הבנק הסתכם ברבעון השני של השנה ב-584 מיליון שקל לעומת 512 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול ברווח המימוני נבע ממימוש השקעות באגרות חוב במהלך הרבעון שהניב לבנק רווח של 43 מיליון שקל.

ההפרשות להפסדי אשראי ברבעון היו נמוכות והסתכמו ב-21 מיליון שקל בלבד - כ-0.13% מתיק האשראי. הכנסות הבנק מעמלות הסתכו ברבעון השני של 2012 ב-342 מיליון שקל, ירידה של 5.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הירידה נבעה ברובה מהירידה בהיקפי הפעילות בשוק ההון.

הבנק הפגין שליטה בהוצאות התפעוליות שנותרו באותה הרמה מאשתקד - 696 מיליון שקל. היקף האשראי לציבור הסתכם ב-66.8 מיליארד שקל, גידול של 2.8% מתחילת השנה וגידול של 4.6% לעומת היקף האשראי בסוף הרבעון המקביל אשתקד.

סמדר ברבר-צדיק, מנכ"ל קבוצת הבינלאומי אמרה כי "הבינלאומי ממשיך להפגין איתנות פיננסית הבאה לידי ביטוי, בין היתר, ביחס הון הליבה הגבוה במערכת שהגיע הרבעון ל-9%, וכן בשיעור ההוצאות בגין הפסדי אשראי הנמוך במערכת. איתנות פיננסית זו מאפשרת המשך צמיחת הבנק והתפתחותו, תוך המשך גידול באשראי. בנוסף ממשיכה הקבוצה במהלכים לשיפור היעילות וריסון תקציבי".
סמדר ברבר צדיק, מנכ"ל הבנק הבינלאומי
סמדר ברבר צדיק, מנכ"ל הבנק הבינלאומי
צילום: אייל טואג

אנליסט הבנקים של בית ההשקעות IBI, עדי סקופ, פרסם סקירה עם תוצאות הבנק בה כתב כי מדובר בעוד דו"ח טוב של הבינלאומי, "כשבוחנים את תוצאות הבנק חשוב לזכור שיש לבנק הפחתת מוניטין של כ-43 מיליון שקל, בנטרול הוצאות אלה הבנק מציד תשואה להון של כ-12.5%, בהחלט מרשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully