וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא במפוטרים - אך האבטלה צנחה ל-6.5% ביולי

אדריאן פילוט

30.8.2012 / 13:10

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ירדה האבטלה בחודש יולי ל-6.5% לעומת 7.1% ביוני. הנתונים מפתיעים לאור השיא שנרשם במספר המפוטרים בחודש זה

חרף שיא של 3 שנים במספר המפוטרים בחודש יולי, מגמה שהחלה כבר בחודשים קודמים, נתוני הלמ"ס שפורסמו היום (ה') מעידים על ירידה דרמטית ולא ברורה בשיעור הבלתי מועסקים בחודש יולי. לפי הנתונים, האבטלה צנחה ל-6.5% ביולי לעומת 7.1% ביוני ו-7% ברבעון השני.

עוד עולה מהנתונים כי שיעור ההשתתפות בכוח העבודה (אנשים שרוצים לעבוד ונמצאים בגיל עבודה) עלה באופן מפתיע ל-59.8% מ-59%. הנתונים הללו מעידים על כך שיותר אנשים נכנסו למעגל התעסוקה ולמרות זאת מצליחים למצוא עבודה, וגם עובדים שפוטרו מצליחים למצוא עבודה במהירות.

וזה לא הסוף: לפי הנתונים, שיעור האבטלה בגילאי 25-64 צנח ל-5.6% בלבד ביולי לעומת 6.1% ביוני. שיעור ההשתתפות בכוח העבודה בגילאים אלה עומד על 74.3%, עלייה לעומת 74.1% ביוני.

"כפי שהבהרתי בתחילת השבוע שוק התעסוקה מתפקד בצורה טובה, ויש לברך על הירידה באבטלה ועוד יותר מכך על העלייה החשובה בשיעור ההשתתפות בשוק העבודה", מסר שר האוצר יובל שטייניץ. "יחד עם זאת, כדי שנוכל לשמור על צמיחה גבוהה ואבטלה נמוכה ולהגן על אזרחי ישראל מהמשבר הגלובאלי, נצטרך להקפיד הקפדה יתרה על משמעת כלכלית ותקציבית בתקופה הקרובה".

  • עוד באותו נושא:
  • אבטלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully