וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד של 1.68 מיליארד שקל לחברת החשמל בחצי שנה

הלל קורן

30.8.2012 / 13:52

חברת החשמל הפסידה ברבעון השני 205 מיליון שקל. הוצאות הדלקים זינקו ב-109% ל-9.74 מיליארד שקל. ההכנסות ממכירת חשמל זינקו ב-23.4%

חברת חשמל מסכמת היום (ה') את הרבעון השני של השנה והמחצית כולה עם הפסד רבעוני של 205 מיליון שקל והפסד במחצית של 1.68 מיליארד שקל.

החברה מסבירה כי "עקב הפסקת אספקת הגז ממצרים, הירידה באספקת גז ממאגר 'ים תטיס' בשל הידלדלותו וקריסתו הפנימית, הגבלות 'צו רוחבי' שהשית המשרד להגנת הסביבה על שימוש במזוט - נאלצה חברת החשמל להגדיל את השימוש בסולר. כתוצאה ישירה מכך חל גידול בהוצאות הדלקים של חברת החשמל מ-4.65 מיליארד שקל ל-9.74 מיליארד שקל - זינוק של של 109% במחצית הראשונה של 2012 לעומת אשתקד".

עוד מסבירה החברה כי פער הזמן בין התשלום בפועל בגין רכישת הדלקים לבין מועד החזר ההוצאה בתעריף החשמל גרם למצוקה בתזרים המזומנים של החברה.

עם זאת, חלה עלייה של 23.4% בהכנסות ממכירת חשמל במחצית השנה ל-12.7 מיליארד שקל.

יו"ר הדירקטוריון, יפתח רון-טל, אמר עם אישור הדוחות כי "אנו מעריכים ומוקירים את המאמצים הרבים של ממשלת ישראל ומשרד האוצר לסייע לחברת החשמל בתקופה קשה זו, תוך גילוי אחריות רבה למצבו הקריטי של משק החשמל למען המשך אספקת חשמל סדירה. צעדים אלו מהווים אמון בחברת החשמל ובהנהגתה ויצעידו את משק החשמל לעתיד טוב יותר".

מנכ"ל החברה אלי גליקמן הוסיף כי "בנוסף לעלויות הדלקים הגבוהות, החברה הגיעה למשבר תזרימי חמור שבעטיו אנו נוקטים לאחרונה שורה של צעדים בסיוע ממשלת ישראל. הקיץ כמעט מאחורינו וחשוב לציין, כי בזכות היערכות מוקדמת ומושכלת של כל זרועות החברה, פתיחות ושקיפות החברה לציבור והודות לשיתוף פעולה של תושבי המדינה בחיסכון ובהסטת השימוש במכשירים עתירי אנרגיה משעות השיא – עברנו עד כה את הקיץ בהצלחה ללא הפסקות חשמל מאולצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully