וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן לחץ, הלשכה התקפלה: ורדה אלשיך תמשיך לשפוט

יובל יועז

31.8.2012 / 19:49

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב תמשיך בכהונתה השיפוטית עד לפרישתה בעוד שנתיים, לא תועמד לדין משמעתי ולא תעמוד להדחה בוועדה לבחירת שופטים. כל התלונות שהוגשו יבוטלו

סוף לפרשת "הפרוטוקול המשופץ": שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב ורדה אלשיך תמשיך בכהונתה השיפוטית עד לפרישתה בעוד שנתיים, לא תועמד לדין משמעתי ולא תעמוד להדחה בוועדה לבחירת שופטים. כך סוכם היום (חמישי) בפגישת-התיווך שקיים שר המשפטים יעקב נאמן עם בכירי לשכת עורכי הדין, השופטת אלשיך ועו"ד רפאל ארגז, שנגדו התלוננה אלשיך.

בעקבות לחצים שהפעיל נאמן על כל הצדדים, סוכם כי הפרשה תסתיים בהתנצלות הדדית, ובביטול כל התלונות התלויות ועומדות וביטול הכוונה לנקוט הליכים נוספים בהמשך. בהודעה שיצאה מלשכת שר המשפטים נמסר כי "כל הצדדים מצטערים על הטענות שהועלו כלפי כל הנוגעים בדבר ומוחלים זה לזה לקראת ראש השנה הבא עלינו לטובה. כל התלונות שהוגשו יבוטלו. הסדר זה הוסכם מתוך כבוד למערכת המשפט ומתוך רצון לשמור על מעמדה ואמון הציבור בה, ולהחלטתו של נשיא בית המשפט העליון, השופט ד"ר אשר גרוניס ולמאמציו של שר המשפטים, יעקב נאמן, להביא לסיום הפרשה".

בכך כאמור באה הפרשה לידי סיום. ראשי המחוזות בלשכת עורכי הדין, בהובלת יו"ר ועד מחוז תל אביב עו"ד אפרים נוה, התחייבו לוותר על נקיטת צעדים נוספים, כגון עתירה לבג"ץ כנגד החלטתו של נאמן שלא להעמיד את אלשיך לדין משמעתי, וכנגד סירובם של גרוניס ונאמן להביא הצעה להעברתה מכהונה של אלשיך בפני הוועדה לבחירת שופטים. אלשיך אף לא תחויב לכתוב מכתב התנצלות כלפי עו"ד ארגז, והנוסח שפורסם בהודעת שר המשפטים מהווה התנצלות פומבית הדדית.

"המעשה שביצעה השופטת אלשיך חמור מאין כמוהו"

פורום ראשי המחוזות בלשכה מסר כי "אנו סבורים שהמעשה שביצעה השופטת אלשיך חמור מאין כמוהו, וראוי היה שתסיים את כהונתה. יחד עם זאת, מתוך הכרה בחשיבותה של מערכת המשפט והרצון לשמור על אמון הציבור בה, ומתוך כבוד להחלטת נשיא העליון ולמאמציו של שר המשפטים, החלטנו לקבל את הפשרה שהוצעה על ידי השר, לסיום הפרשה. אנו מקווים שהמסר המתבקש מפרשה זו הופנם, ולפיו אסור לאף שופט לשנות פרוטוקול של דיון משפטי לאחר שהסתיים הדיון אלא בהתאם להוראות הדין, ומקרים מסוג זה לא יישנו עוד".

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, שהשתתף גם הוא בפגישה, הודה לנאמן על מאמציו להביא לסיום הפרשה. "אני מברך את כל הצדדים על נכונותם להגיע לפשרה הראויה שהושגה" מסר ברזילי, "ואני שמח שהפרשה מסתיימת, גם ברוח טובה, גם באופן המחזק את אמון הציבור במערכת המשפטית, וגם באופן שמחזק את זכויות ציבור עורכי הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully