וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לייצוגית נגד גולן טלקום ב-3.72 מיליון שקל

יוסי ניסן

2.9.2012 / 16:11

התובעים טוענים ל"הטעיית צרכנים חמורה והפרת חוזה התקשרות" מצד גולן טלקום, שגבתה לכאורה דמי מנוי חודשיים מלקוחותיה, למרות שבפועל עדיין לא חיברה אותם לשירותי הסלולר

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית על-סך 3.72 מיליון שקל נגד מפעילת הסלולר החדשה גולן טלקום, בגין "הטעיית צרכנים חמורה והפרת חוזה התקשרות".

התובעים טוענים כי גולן טלקום גבתה דמי מנוי חודשיים מלקוחותיה, למרות שבפועל עדיין לא חיברה אותם לשירותי הסלולר. מדובר על תקופה של חודשיים וחצי - מ-14 במאי ועד 30 ביולי.

כשגולן טלקום נכנסה מוקדם יותר השנה לשוק הסלולר כשחקן חדש, היא צירפה מנויים חדשים ע"י מכירת כרטיס SIM בעלות חד פעמית של 39 שקל, שרק לאחר קבלתו בדואר והפעלתו דרך אתר האינטרנט שלה, הלקוח יכל להתחיל להשתמש בשירותי הסלולר של החברה. בעקבות עניינים ביורוקרטיים וטכניים, וגם מקשיים שהערימו עליה מפעילות הסלולר הוותיקות בתחילת דרכה, גולן טלקום לא עמדה בעומס וחיבור המנויים החדשים התעכב.

התובע, אדם פרטי, מבקש מבית-המשפט באמצעות עו"ד דב וינרוט ועמית חדד ממשרד ד"ר י' וינרוט ושות', לצרף לתביעה את כל לקוחות החברה שהתקשרו עמה בתקופה הנ"ל, ושחויבו בדמי מנוי חודשיים עוד בטרם הפעילו את ה-SIM. לטענת התביעה, גולן טלקום אמורה היתה להתחיל בחיוב החודשי רק לאחר הפעלת כרטיס ה-SIM, ולא כפי שעשתה - לאחר 30 יום משליחת הכרטיס בדואר.

כן לפי התביעה, גולן טלקום שינתה את חוזה ההתקשרות עם לקוחותיה מתאריך 30 ביולי, ובו כתבה כי ההתקשרות תחל רק עם הפעלת כרטיס ה-SIM או בתוך 30 יום ממשלוח הכרטיס בדואר. בתקופה האמורה הסעיף הזה עוד לא היה כתוב בחוזה עם גולן, ומכאן הבקשה לייצוגית.

התובע קיבל את כרטיס ה-SIM מהחברה בתחילת יולי ובחר שלא להפעילו מיד באתר האינטרנט, מחשש לטיב השירות של המפעילה הסלולרית החדשה. למרות זאת, לאחר חודש הלקוח חויב בדמי שימוש של 99 שקל עבור יולי-אוגוסט, ובסך-הכל ב-198 שקל. כשפנה להסבר לגולן טלקום, נמסר לו כי החברה פועלת לפי החוזה.

התובע מבקש פיצוי של 198 שקל כאמור, ועוד 50 שקל על "פגיעה באוטונומיה" בכך שגולן לא אפשרה לו לבחור עם איזה מפעיל סלולרי להתקשר. להערכתו, כ-15 אלף צרכנים רכשו חבילות בתאנים האלה וספגו את אותה ההטעייה, מה שמסתכם ב-2.97 מיליון שקל (198 שקל * 15,000) ועוד 750 אלף שקל בגין הפגיעה באוטונומיה.

מגולן טלקום נמסר: "אין תגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully