וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צביקה הדר מעשן סיגרים - ואתם מממנים את האשפוז שלו"

שירות גלובס

19.9.2012 / 15:57

צביקה הדר אושפז היום בעקבות דום לב, ובעמותת "אוויר נקי" כתבו בפייסבוק: "לא פלא שבגיל 46 הוא לקה בדום לב. עכשיו הוא גם מקבל טיפולים ואשפוזים על חשבון מערכת הבריאות"

הבוקר פורסם כי מנחה "כוכב נולד" צביקה הדר מאושפז בבית-החולים איכילוב לאחר שעבר אירוע לב קשה. בעמותה נגד עישון "אוויר נקי" לא חיכו הרבה ופירסמו בדף הפייסבוק שלהם תגובה בזו הלשון: "צביקה הדר הוא מעשן סיגרים כבד. לא פלא שבגיל 46 הוא לקה בדום לב. עכשיו הוא גם מקבל טיפולים ואשפוזים ע"ח מערכת הבריאות, ע"ח המדינה, ע"ח משלם המסים. הוא מעשן סיגרים, וכל אחד מאיתנו מממן לו את הטיפולים, האשפוזים והתרופות".

עוד נכתב: "תמיד אומרים שיש אנשים מעשנים שחיים עד גיל 100. כן, יש, אבל קודם כל - הרוב מתים בגילאי ה-60 שלהם, ודבר שני - גם אלה שמאריכים ימים - איכות החיים שלהם נפגעת קשות. הם חולים במחלות קשות ונופלים עול על מערכת הבריאות ועל המדינה כבר בגיל צעיר. "בברכת החלמה מהירה (לצביקה הדר) ושיפסיק לעשן!", נכתב בפייסבוק.

רוב התגובות לפוסט בדף הפייסבוק של "אוויר נקי" קוראות לעמותה להביע חמלה באשר למצבו של הדר, וטוענות כי הפוסט בכלל הוא מוגזם. העמותה עצמה הגיבה בדף והמשיכה בקו של הנטל הכלכלי של המעשנים על משלמי המסים. תגובה אחת מטעם העמותה טענה כי "אם המעשנים מתים בגיל צעיר - לפני המוות בדרך-כלל הם מבזבזים כספים רבים של מערכת הבריאות וגורמים לעומס בבתי-החולים, ואם הם מתים לפני גיל הפנסיה - יש פה אובדן תוצר למדינה".

בעמותה כנראה נבהלו מהתגובות שטוענות לחוסר רגישות מצידם, והגיבו כי "אנחנו שבים ומאחלים להדר בריאות שלמה ומלאה, ויחד עם זאת - מותר לבקר את ההתנהלות חסרת האחריות שלו. אגב - עד כמה שידוע לנו - הוא מעשן גם במקומות ציבוריים".

בעמותה מודים כי אולי הפוסט קצת פוגעני, אבל יחד עם זאת כתבו באחת התגובות כי "אולי אנחנו צריכים עוד פוסטים כאלה, כדי שאנשים אדישים שלא מגיבים לפוסטים ה'קונבנציונליים' שלנו, יגיבו על פוסטים כאלה".

לפי הדיווח הבוקר, פעולות החייאה בוצעו בהדר, ואז הוא פונה לבית-החולים בניידת מד"א. מצבו מוגדר "יציב", הוא בהכרה ומתקשר עם הסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully