וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההון של ביל גייטס: מהשקעות באשפה

ויקטוריה בארט, פורבס

20.9.2012 / 16:03

ביל גייטס שמר על מקומו הראשון בדירוג האנשים העשירים בארה"ב אך הונו כבר אינו קשור לביצועי מיקרוסופט. פורבס חושף כי מרבית ההון אותו צבר גייטס מקורו בהשקעות באשפה

ביל גייטס הוא אישיות ידועה, גם בגלל המיליארדים שעשה עם מיקרוסופט וגם בגלל שהוא נדבן חביב. אולם הדבר המדהים באמת בגייטס, ששמר אתמול על מקומו בראש דירוג האנשים העשירים ביותר בארה"ב, הוא שהשווי המדהים של גייטס - 66 מיליארד דולר - כבר אינו קשור כלל לביצועי החברה אותה ייסד לפני 37 שנים.

מיקרוסופט, על פי המסחר במניותיה, אחראית היום רק ל-20% מהונו המוערך של גייטס, ירידה של 5% ביחס לשנה שעברה. מרבית הונו של גייטס מגיע ממקומות נוספים, העיקרי בהם הוא יחידת השקעות הנקראת "קאסקדה השקעות LLC" שנמצאת במרחק נהיגה ממשרדי מיקרוסופט בוושינגטון.

לא הרבה ידוע על חברת ההשקעות הזו מלבד העובדה שהיא משקיעה סכומים גדולים, ודרכה ניתן לגלות איך האיש העשיר באמריקה משקיע והיכן הוא שם את כספו. השנה, לדוגמא, השקיע גייטס במניות Republic Service, שמפעילה 334 חברות לאיסוף אשפה, 191 מזבלות פעילות ו-74 מתקני מחזור. גייטס משמש כבעל מניות משמעותי בחברה, ששוויה 10.1 מיליארד דולר, מזה זמן רב, והשנה אף הגדיל את החזקתו ב-16%. גייטס כיום מחזיק ב-2.2 מיליארד דולר במניות החברה.

כמו כן, הגדיל גייטס את החזקותיו ברשת המכוניות AutoNation ב-17%, כשהנתח שלו מוערך ב-680 מיליון דולר. החברה מפעילה 258 זכיונות מכירת רכב, רובם בדרום מזרח ארה"ב. בניגוד ל-Republic Services, עלתה השנה מניית החברה ב-13%, כשגייטס מגדיל את מספר מניותיו. עוד נתח בעושרו של גייטס מגיע מחברת Ecolab, המפיקה אנרגיה נקייה. ערך המניה אמנם לא השתנה הרבה, אך זו אחת מהשקעותיו הגדולות של גייטס - 1.8 מיליארד דולר.

הנקודה המדהימה באמת בהשקעות הללו של גייטס היא שכולן נסחרות סביב מכפיל רווח של 14. המשמעות היא שלמרות שהן השקעות סולידיות יחסית, לגייטס היה עדיף כנראה להשקיע במיקרוסופט, פירמת התוכנה שייסד, אשר נסחרת סביב מכפיל רווח של 9.

הסוד של גייטס: האיש שהמציא את ההיי-טק משקיע מיליארדים באשפה

  • עוד באותו נושא:
  • ביל גייטס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully