וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מצפה לשוק התעסוקה בשנה החדשה?

על רקע שיעורי האבטלה הגוברים בדק אתר Jobcity את מצב הביקוש לעבודה במשק. בעוד שבתחומים רבים חלה ירידה בביקוש לעובדים - ענף ההיי טק רק מחפש עוד

שיעור האבטלה נמצא בחודשים האחרונים במגמת עלייה ועל פי דיווחים רבים עשוייה כמות המובטלים להמשיך ולעלות. האם על רקע ידיעות אלה והידיעות על עליות המחירים הצפויות בשוק אחרי החגים יש מקום לחשש, או שמא מדובר בהיסטריה לא מוצדקת?

מבחינת נתוני אתר הדרושים Jobcity עולה כי בתחומים רבים אכן נרשמת ירידה בביקוש לעובדים. בתחום האדמיניסטרציה חלה ירידה של 32% בכמות המשרות המבוקשות בחודש אוגוסט לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתחום מנהלי החשבונות חלה ירידה של 24%, בתחום מנהלי השיווק חלה ירידה של 22%, הביקוש לנהגים ירד ב-7% ואילו הביקוש למנהלי צוותי מכירות ירד ב-14%.

עם זאת, בתחום ההיי טק מצטיירת תמונה שונה. חברת 'קבוצת נישה' המתמחה בהשמה בתחומי ההייטק מציינת כי בהשוואת הביקושים לעובדים ב-2011 לתקופה המקבילה ב- 2012 נרשמות עליות ממוצעות של כ 18% לכלל התחום. הביקוש למפתחי בסביבות : ANDROID ,IOS ,I-PHONE עלה ב-25%, הביקוש למהנדסי תוכנה JAVA עלה ב-18%, למהנדסי תוכנה RUBY ב-42% ולאנשי תשתיות לעולם הWEB- ב-85%. כמו כן עלה הביקוש בתחום אבטחת המידע ב-30%, למהנדסי תוכנה, DBA ואנשי IT ב-60% ולמהנדסי תוכנה PHP ב-11%.

ב-Jobcity מציינים כי באופן כללי נרשמה יציבות בביקוש לעובדים בחודש אוגוסט אך תהליכי הגיוס מתעכבים. על פי מנכ"ל Jobcity רינת בוגין, נראה כי העיכוב בתהליכי הגיוס נובע קודם כל ממצבור החופשות בחודשים אוגוסט וספטמבר, אשר נבעו מקיצור החופש הגדול שהשפיע על עליה בימי החופש של העובדים לקראת פתיחת שנת הלימודים, וכן מריכוז החגים בימי העבודה בספטמבר.

תופעה נוספת העולה ממחקר שערכה 'קבוצת נישה' היא כי גם המועמדים לא ממהרים בתקופה זו לבצע שינויים ולחתום על חוזי עבודה חדשים. זאת בשל החשש מהתחייבות בתקופה של חוסר וודאות. תופעה בולטת נוספת היא של חברות המפעילות מאמצי שימור אינטנסיביים על עובדים המנסים לבצע שינוי כדי למנוע "בריחת עובדים".

  • עוד באותו נושא:
  • אבטלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully