וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך צבר יעקב פרי את הונו?

טלי ציפורי

17.10.2012 / 15:09

מאז פרש מתפקיד ראש השב"כ, כיהן יעקב פרי כנכ"ל סלקום ויו"ר בנק מזרחי-טפחות. במהלך כהונתו בתפקידים אלה ואחרים צבר פרי הון בהיקף המוערך בכ-100 מיליון שקל

‎‎כמעט בכל פעם שמישהו כותב על יעקב פרי, מוזכרת עובדת היותו ראש השב"כ לשעבר, והאיש שיודע דבר אחד או שניים על ביטחון מדינת ישראל. ופרי אכן יודע, אך את הונו האישי צבר דווקא הודות לקריירה העסקית שבה פצח רגע לאחר שפרש מהמגזר הממשלתי. בדיעבד, פרי ידע לאן ללכת ואצל מי לעבוד, ושני תפקידיו העסקיים העיקריים ב-17 השנה האחרונות, מנכ"ל סלקום ויו"ר מזרחי טפחות, הם אלו שיצרו לו הון נכבד והפכו אותו לאיש אמיד למדי - כנראה מספיק אמיד כדי לרוץ עם יאיר לפיד לכנסת.

יאיר לפיד מציג במסיבת עיתונאים את יעקב פרי. דרור עינב
פרי צבר בשמונה שנות כהונתו בסלקום הון של 40 מיליון שקל בקירוב/דרור עינב

פרי (68) החל לכהן כמנכ"ל סלקום מיד עם הקמתה, ודי מהר הפך אותה לזכיינית הסלולר המובילה בישראל, כשהוא מותיר מאחוריו את פלאפון, שהייתה אז לחלוצה חבוטה וכאובה. לפי בדיקת "גלובס", פרי צבר בשמונה שנות כהונתו בסלקום הון של 40 מיליון שקל בקירוב (כולל פיצויי פרישה), וזאת הודות לעלויות שכר נדיבות שהיו מקובלות אז.

בתחילת 2003, מיד לאחר שפרש מסלקום, ובלי לקחת פסק זמן, הצטרף במקביל לשני דירקטוריונים כיו"ר: זה של מזרחי טפחות, וזה של חברת ההנדסה האלקטרונית ליפמן. ליפמן - שדי במהרה נהפכה הצלחה גדולה ולבסוף נמכרה ב-2006 לווריפון האמריקנית תמורת מאות רבות של מיליוני דולרים - לא קיפחה את פרי, והודות לאופציות על מניות שקיבל, פרי צבר בחברה 20 מיליון שקל.

לאחר שליפמן נמכרה, הקדיש פרי את זמנו - אך רק 60% ממנו - לתפקידו כיו"ר מזרחי טפחות, הבנק שהפך עם הזמן לאחד המוצלחים במגזר הבנקאי. פרי כיהן כיו"ר הבנק במהלך 10 השנים האחרונות (2003-2012), ומבדיקת "גלובס" עולה כי בתקופה זו צבר 30 מיליון שקל (כולל עלות שכרו המוערכת לשנה הנוכחית, ופיצויי פרישה שייפלו בחלקו).

במקביל, פרי מכהן כיו"ר חברת מגל, תפקיד נוסף שממנו ייאלץ לפרוש בעקבות כניסתו לפוליטיקה. מגל לא העשירה את חשבון העו"ש של פרי כמו שאר החברות שבהן עבד, אך קרוב לוודאי שפרי צבר בה מיליוני שקלים בודדים. כך, ובשקלול האופן שבו מנהל פרי את הונו, ניתן להעריך כי האיש צבר 100 מיליון שקל בקירוב.

  • עוד באותו נושא:
  • יעקב פרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully