וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעות של 1.5 מיליארד שקל בחברת החשמל

עמירם ברקת

18.10.2012 / 15:59

ב-24 בספטמבר הוציאה חברת החשמל דיווח תמוה לבורסה לפיו חסרים לה 1.5 מיליארד שקל. על-פי מידע שהגיע ל"גלובס", התפטרותו המפתיעה של זכריה קיי קשורה לפרשייה הזו, שמעוררת מבוכה רבתי בחברה

חברת החשמל הודיעה הבוקר (ה') כי מנהל אגף הכספים של החברה, זכריה קיי, הודיע על רצונו לפרוש מהחברה ולצאת לפנסיה מוקדמת. מנכ"ל החברה אלי גליקמן הודה לקיי (62) על תרומתו וביקש ממנו להישאר בתפקיד עד למציאת מחליף ראוי.

על-פי מידע שהגיע ל"גלובס", התפטרותו המפתיעה של קיי קשורה לפרשייה המעוררת מבוכה רבתי בחברה. ב-24 בספטמבר דיווחה חברת החשמל לבורסה כי התברר לה שחסרים לה 1.5 מיליארד שקל. בדיווח הסבירה החברה כי חישוב מעודכן של תזרים המזומנים הצפוי עד סוף 2012 מעלה כי הוצאותיה יהיו גבוהות ב-1.5 מיליארד שקל מהאומדן שהוערך עד כה, "זאת בשל ביקוש גבוה יחסית לחשמל בחודשי הקיץ ועלייה במחירי הדלקים המשמים את החברה".

הודעת חברת החשמל עוררה תדהמה באוצר משום שרק חודש לפני כן הבטיחה הנהלת החברה לאוצר כי לא דרושים לה מזומנים נוספים עד סוף השנה. הבטחה זו ניתנה במסגרת הבנות שאפשרו לחברה לקבל מהאוצר ערבויות מדינה לגיוס 2 מיליארד שקל נוספים.

בכך הגדיל האוצר את ערבויות המדינה שניתנו לחברה השנה בהיקף של 5 מיליארד שקל למרות התנגדות נחרצת של החשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי בויאנג'ו.

מחברת החשמל נמסר בתגובה לפניית "גלובס" כי "תזרים המזומנים של חברת החשמל מבוסס על תחזיות מורכבות. עם היוודע הפער התזרימי, הופץ דיווח מיידי ב-24 בספטמבר. חברת החשמל בודקת את הסוגיה ונעזרת גם ביועציה החיצוניים".

גורמים בחברת החשמל אמרו ל"גלובס" כי אין קשר בין פרישתו של קיי לבין הפער התזרימי שנחשף. לדבריהם "מנכ"ל החברה לא היה מודה לקיי על תפקודו אילו היה סבור כי הוא אשם בפער התזרימי ובטח לא מחמיא לו על תפקודו לאורך השנים ולא מבקש ממנו להישאר בתפקיד עד למציאת מחליף ראוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully