וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור למיחזור: 1.2 מיליארד שקל חזרו לציבור

1.11.2012 / 8:19

תאגיד המיחזור אלה מציין עשור לפעילותו ומעיד בסיפוק על רמת מיחזור גבוהה - כמחצית ממכלי המשקה מועברים למיחזור. במהלך העשור נאספו יותר מ-5 מיליארד מכלי משקה

יותר מ-5 מיליארד מכלי משקה נאספו למיחזור במהלך העשור האחרון - כך מסר היום (ד') תאגיד המיחזור אל"ה, שמציין עשר שנים לפעילותו. לדברי יו"ר התאגיד, נחמה רונן, מדובר בכמות השווה לנפח של 6 מגדלים במרכז עזריאלי. היא הביעה שביעות רצון ממגמת העלייה הקבועה במספר הישראלים שממחזרים, ומסרה כי בעשור האחרון יותר ממחצית ממכלי המשקה השונים מועברים למיחזור: "מדובר בנתון גבוה מהרבה מדינות בעולם ומחזור בקבוקים הפך לחלק בלתי נפרד מההוויה היום יומית של הציבור בישראל", אמרה.

מכלל מכלי המשקה שהועברו למיחזור, נאספו 1.5 מיליארד בקבוקי פלסטיק (40,000 טון), 1.45 מיליארד פחיות (30,000 טון) ו-1.4 מיליארד בקבוקי זכוכית (400,000 טון). לדברי רונן, 4.4 מיליארד מכלי משקה מבין אלה שנמסרו למיחזור, חייבים בפיקדון ועוד כ-750 מיליון מכלים בנפח של ליטר וחצי, שלא חייבים בפיקדון, הובאו למתקני האיסוף על בסיס וולונטרי. בעשור האחרון הוחזרו לציבור כ-1.2 מיליארד שקל כדמי פיקדון. מספר המיחזוריות שנפרסו ביותר מ-300 ערים ויישובים ברחבי הארץ, הגיע בשנה האחרונה לכ-18,000.

בתאגיד אל"ה אמרו היום כי בזכות ההיענות הציבורית הנרחבת, נמנעה בשנים האחרונות הטמנה של לא פחות מ-470 אלף טון בקבוקים מסוגי חומר שונים: "זה המון, והמספר הזה מבטא את שינוי התפיסה, את השינוי התודעתי וההתנהגותי שעובר הציבור", אמרה רונן, "לקחנו תחום שבמדינות אחרות בעולם לקח יותר מ-20 שנה להטמיע, והגענו להישגים מרשימים בתוך עשור. הצלחנו לשנות לציבור שלם את הדיסקט, כי אם בבני ברק ובנצרת ממחזרים לא פחות מאשר בת"א - יש כאן מהפכה ".

היעד: מיחזור של 55% מהבקבוקים

כ-47% ממכלי המשקה שנמכרים בשוק, מגיעים למיחזור, והיעד שהוגדר לאל"ה הוא להגיע לאיסוף של כ-50% בסוף 2013 ול-55% בסוף שנת 2016. "קשה להגיע לאחוזים כאלה, וכאן, תשתית רחבה שמאפשרת איסוף נוח נתנה את הפתרון. לציבור פשוט אין תירוצים כי הפריסה של המיחזוריות טובה ועונה לצרכיהם. כמובן שכדי להגיע ליעדי האיסוף של השנים הבאות נצטרך לדון ולחשוב על דרכים נוספות שיאפשרו זאת", אמרה רונן.

מנתוני אל"ה עולה, כי בכלל יחידות צה"ל נאספו בעשור האחרון יותר מ-7.6 מיליון מכלי משקה. בקרב הציבור הערבי חלה בשנים האחרונות התעוררות בתחום, ושם נאספו עד כה יותר מ-50 טון של מכלי משקה. כ-800 מיחזוריות הוצבו בכ-30 ישובים ערבים ודרוזים ברחבי הארץ ובכוונת התאגיד אל"ה להרחיב את פריסת מתקני האיסוף ביישובים נוספים.

  • עוד באותו נושא:
  • מיחזור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully