וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תוכלו להוזיל את סל הקניות בעד 40%

מיכל רז-חיימוביץ'

8.11.2012 / 14:46

צרכנים רבים נאמנים למותג שהם אוהבים ולסופר שהם מכירים ומשלמים כל מחיר - מבלי לנצל את המבצעים. בדיקה באמצעות "פרייסז" מדגימה כיצד אפשר להוזיל את הסל

כשהמחירים עולים, אין מנוס מלהשקיע קצת יותר זמן ומאמץ בהשוואת מחירים בקניות בסופר, ובעיקר - להקפיד לנצל את המבצעים עד תום. מודעות למבצעים טרם הקנייה יכולה לחסוך 30%-40% מההוצאה על מוצרים שנכנסים לעגלה. החוכמה היא לא להיות נאמן למותג באופן עיוור, וגם לא להיות נאמן לרשת שיווק בכל מחיר.

בכל חודש נמכרים עשרות מוצרים בקטגוריות השונות בהוזלה כזו או אחרת, גם במסגרת מבצעי כמות, וכאשר מרכיבים את סל הקניות בעיקר ממוצרים שבמבצע - אפשר להגיע לחיסכון מכובד בכל קנייה. בראייה שנתית, החיסכון הזה מצטבר לאלפי שקלים על ההוצאה המשפחתית למזון ומוצרי צריכה.

בועז יהב, מייסד אתר ואפליקציית פרייסז (pricez.co.il) המשמשת כשירות חברתי להשוואת מחירים, בדק עבור "גלובס" שורת מוצרים מקטגוריות שונות. כל המוצרים שנבחרו הם מוצרים פופולריים שנמצאים כרגע במבצע, כך שנבחנה כדאיות המבצעים ביחס למחיר המלא של הפריטים הללו. לשם הדוגמה נבחן הסל בהתאם להוזלות של שופרסל דיל (התקפות עד 18 בנובמבר).

יהב מציע לא לבחון את הכדאיות של המבצעים במונחים של שקלים בודדים לכל פריט או קנייה אלא בראייה לטווח רחוק: "ההוצאה הכספית על קניות בסופר היא אחת מהגדולות של משק-הבית המשפחתי, כאשר מדובר על סכום של כ-2,500-3,000 שקל בממוצע. בראייה שנתית מדובר על כ-33,000 שקל, ועל כ-700 אלף שקל בראייה ל-20 שנה קדימה.

"חיסכון של 10% בלבד מכל קנייה ישאיר בידנו כ-70,000 שקל, כשבתוספת ריבית, הסכום הזה יגדל משמעותית. האם מישהו מאתנו מתנגד לקבל 70,000 שקל, פטור ממס, פעם ב-20 שנה? ומה אם אפשר לחסוך 20% ולא רק 10%?".

להיצמד למבצעים ולא למוצרים

כשאתם מגיעים לקניות עם רשימה, ההמלצה היא לא להיצמד למוצר ספציפי אלא לחפש את המבצע בקטגוריה הזו, שהרי ברוב הקטגוריות תמצאו על המדף מוצר שנמכר בהוזלה. גם אם זה לא מרכך הכביסה שהתרגלתם אליו, הפונקציונליות דומה ואף זהה לפעמים.

לדברי יהב, העדפת מוצרים שבמבצע תשאיר על המדף מוצרים שלא בהוזלה, ותשפיע לא רק על הכיס הפרטי אלא גם על הספקים והרשתות.

"ברגע שיובן שהצרכנים לא קונים בכל מחיר, לא ימהרו להעלות מחירים. היום הציבור משלם כל מחיר, ולכן לספקים אין סיבה שלא להמשיך ולהעלות את המחירים כי הרי הציבור ממשיך לשלם. אפשר להסתדר בלי פלפל אדום, בלי טונה, בלי פרי כזה או אחר, ובעצם כמעט בלי כל דבר אחר. יקר? לא קונים. זול? קונים כמות בהתאם לחיי המדף של המוצר. הספקים והיצרנים יישברו קודם".

להיצמד למבצעים ולא לרשת אחת

עיון מקדים בעלוני הרשתות ינתב את דרככם לזו שבה בנקודת הזמן נמכרים המוצרים שברשימתכם בהוזלה העמוקה יותר. "בונים רשימת קניות אחת, בודקים היכן המבצעים השווים ובכל שבוע הולכים לחנות אחרת", מציע יהב.

במתחמי חנויות הכוללים מספר רשתות בסמוך, היכולת לנדוד בין הרשתות פשוטה. פיצול הקנייה בין הרשתות שבמתחם בהתאם למבצעים אמנם דורשים זמן וסבלנות, אך מעמיק את החיסכון.

יהב מציע לייעל את בחירת החנויות ולקחת בחשבון לא רק את אלה שממוקמות ליד הבית, אלא גם את הרשתות שנמצאות בדרך מהעבודה הביתה. "אם הרכב היה עומד בחניה כל השבוע, לא הייתי מעלה את הנושא הזה לדיון, אבל כולנו מסתובבים בקניון, ובחוגים, ובלימודים, ושם עשויה להיות ממוקמת חנות זולה מזו שליד הבית".

לא רק ברשתות המוזלות

מבצעים יש בכל הרשתות, וגם ברשתות שנחשבות יקרות, כמו טיב טעם או AM:PM, שם נמכר בימים אלה נמכר שמן זית של זיתא 750 מ"ל ב-30 שקל, במקום ב-44 שקל המחיר המלא - הוזלה של כ-30%.

גם רשתות הפארם משופעות במבצעים שעושים סבב בין השחקנים בקטגוריות השונות. סופר-פארם מציעה מדי שבוע 5 מוצרים במחירים מוזלים שמגיעים להנחות משמעותיות - ההנחות מתחלפות בכל יום רביעי, ובכל סבב כזה תמצאו תמיד חבילות נייר טואלט בהנחה, בדרך-כלל לצד אבקת כביסה בהוזלה משמעותית - כך ששווה לעקוב.

מוצרים אחרים שנמכרים בימים אלה בהנחה כוללים למשל אבקת כביסה פרסיל ב-13 במקום ב-19 שקל וזוג חיתולי האגיס פרידום ב-85 שקל במקום בכ-60 שקל ליחידה. מבצע דומה יש גם על תחליף חלב של מטרנה. סבון ג'ונסון נמכר כעת ב-12 שקל במקום ב-25 שקל.

שיטת הזוגות פועלת בעוד מדפים: זוג ויטמינים של יומי נמכרים כעת ב-50 שקל במקום בכ-80 שקל.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

כמה שווה פשרה?

הנאמנות למוצרים עולה כסף: הכוונה היא שאם תהיו מוכנים להתנסות במוצר מקביל הנמכר כעת בכמה אחוזים פחות, תוכלו להרוויח.

אז נכון שיש מוצרים שלא מתפשרים עליהם תמורת מחיר, למשל מזון לתינוק, אבל יש מוצרים שהפונקציונליות שלהם דומה או אפילו זהה למדי, כמו תחליב גוף או סבון כלים. מבצע עשוי לפתות אתכם להתנסות במוצר שלא הכרתם ולחסוך בהוצאה החודשית.

מבצעי כמות - כדאי או לא?

שיטה נפלאה לחסל מלאים היא לשווק מוצרים במסגרת מבצעי כמות: קונים שניים ומקבלים את השלישי בחינם, וכדומה.

כאן יש שתי אסכולות: האחת גורסת כי אם יש אפשרות לאחסן מוצרים שמישים, שאינם לוקים בחיי מדף קצרים מדי, הרי שמדובר בחיסכון משתלם. אסכולה אחרת טוענת כי אין מה להגדיל את תקציב סל הקניות ולשלם עבור מוצר שתצרכו רק בעתיד.

הסיבה לכך היא מחזוריות המבצעים - כך שאם דגני הבוקר שאתם אוהבים נמכרים כרגע במבצע שמשתלם רק בקניית שלישייה ואין לכם מקום בארון, סביר להניח שבעוד שבוע-שבועיים יהיה מבצע אחר ברשת מתחרה. עלוני המבצעים של הרשתות נמצאים לרוב באתרי האינטרנט, ולכן שווה להקדיש כמה דקות להצצה עליהם לפני היציאה לסופר או ההזמנה המקוונת.

השוואת מחירים בסופר פארם. גלובס
השוואת מחירים בסופר פארם/גלובס

כאמור מבצעים יש כל הזמן. הצצה על העלון הנוכחי של שופרסל מגלה כי החיסכון הממוצע להעדפת מוצר שבמבצע הוא 30% - בחלק מהם ההנחה תמוצה בקניית שני מוצרים ויותר. מבין 30 מוצרים שנבדק מחירם, הנה כמה דוגמאות: שניצל דק מאמא עוף ב-32 שקל במקום ב-43 שקל, שמן זית אליעד ב-28 שקל במקום ב-40 שקל, אבקת כביסה קולון ב-18 שקל במקום ב-31 שקל ועוד.

אפליקציית פרייסז מציעה לחבריה לשתף מחירי מוצרים באמצעות סריקת ברקוד ולבחון לפיכך, בפריסה ארצית וברשתות השונות את המחירים שמשתפים כל החברים. אפליקציית חברתית אחרת, zollo, נמצאת כרגע בשלבי פיילוט והיא מציעה שירות דומה, הכולל השוואת מחירים על רשימת הקניות האישית לפני שיוצאים לסופר.

גם בתחום הטיפוח: חפשו את המבצעים

כדאי לנצל את המבצעים המוצעים החודש כדי לנסות איפור בגוון חדש, להצטייד בקרם מזין שיתאים למזג-האוויר החורפי המתקרב או סתם לקנות מוצר אהוב במחיר נוח.

* מייבלין: החברה מציעה 40% הנחה על כל מוצרי האיפור ומחיר מיוחד לכל תכשירי המייק-אפ, הנמכרים החודש ב-60 שקל.

* גרנייה: החברה מציגה הנחות לסדרת האנטי אייג'ינג- אולטרה ליפט המסייעת לטיפול בקמטים. בין המוצרים הנמכרים בהנחה: אולטרה ליפט סרום קרם לחות - 80 שקל במקום 180 שקל; קרם יום עם מקדם הגנה 15 SPF- 76 שקל במקום 177 שקל; קרם עיניים: 70 שקל במקום 167 שקל.

* איל מקיאג': מציעה מבצע אטרקטיבי על כל השפתונים המופיעים במבחר גוונים עשיר. שפתון ב-29 שקל במקום97 שקל (להשיג בחנויות הרשת).

* לוריאל: מציעה מבחר סרומים לגילאים שונים, כולם במחיר 100 שקל (להשיג בסופר-פארם).

כך מנסות הרשתות להטעות

הרשתות מחויבות להציג על שלטי המבצע את המחיר הקודם של המוצר המוזל ובמשך כמה זמן הוא היה תקף. הפירוט הזה מעניק מידע חיוני ופרופורציה להנחה: לפעמים מתברר שכל הרעש מסתכם בהנחה של שקל ופחות מכך, ולפעמים מתברר שההנחה משתלמת בהחלט, כאמור גם 50% מהמחיר הקודם. המידע הזה לא תמיד זמין על שלטי המבצע, למרות שכך קובע החוק.

טריק מכוער שנוהגות חלק מהרשתות לעשות הוא לערבב מוצרים שאינם בהוזלה בתוך ה"אזור המוזל", למשל בכניסה לרשתות מזון שם מרוכזים מוצרים המוצעים תחת מבצע אגרסיבי. לא אחת תמצאו מוצרים "רגילים" שמונחים שם מתוך כוונה ברורה לגרום לצרכן לבלבול ולהכניסם לעגלה מבלי משים למחיר המלא.

טריק אחר מתייחס לשילוט בולט על המדף או על המוצר, באמצעות מדבקה כתומה לדוגמה - אלא שלא דובים ולא הנחה מסתתרים מאחוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully