וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיסז'ניקוב: "נחזיר את התיירות לדרום"

נוכח הלחימה ברצועת עזה וירי הטילים על ישראל נשאר שר התיירות סטס מיסז'ניקוב אופטימי. "יש בארץ 100 אלף תיירים - הם אינם ממהרים לעזוב"

"תיירות היא מוצר נוחות, וכשיש מתיחות לא נוח לנפוש", כך אמר היום (שני) שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב בראיון לוואלה! חדשות. "לכן, התבשרנו היום שכמה קרוזים בוטלו, כמו בעופרת יצוקה. אז, הם שינו את המסלול שלהם ועגנו בחיפה במקום באשדוד, הפעם בכלל לא באו. כך איבדנו 6,000 תיירים בבת אחת".

למרות זאת מיסז'ניקוב מצליח לשמור על אופטימיות. "העובדה היא שכרגע יש בארץ 100 אלף תיירים, שלא ממהרים לעזוב", הוא אומר. "היו בודדים שעזבו, אבל הרוב – שמרוכזים בירושלים, תל אביב ובצפון – נשארים, למרות שהוצעו להם חלופות לעזוב. זה אומר שהם מאמינים ביעד התיירותי, שמבחינתם המצב לא נראה חמור ושבניגוד למבצעים צבאיים קודמים הפעם התקשורת הבינלאומית בעדנו, בשלב הזה. התמונות ברחבי העולם עושות איתנו חסד. המאמצים הדיפלומטיים של משרד ראש הממשלה, משרד החוץ וגם של המשרד שלנו נושאים פרי".

מה עשיתם כדי להתמודד עם המצב?

"פתחנו חמ"ל שמטפל בכל קריאות ה-S.O.S של תיירים, וכרגע אין, למעט מקרים בודדים. הדרכנו את 17 הלשכות שלנו ברחבי העולם איך לנהוג מול כלי תקשורת והגורמים שאנחנו עובדים מולם בארצות הללו. לגבי תיירות פנים, מחר אנחנו יוצאים לדרום ונקיים שם מפגשים עם אנשי תיירות ונראה מה המצב. יש לנו ארגז כלים שבנינו בזמן האסון בכרמל שמטרתו לגבש את הדרכים להחזיר את התיירים. חשוב לנו להראות לתיירנים שהם לא לבד ושמשרד התיירות יגבש חבילת הטבות כדי להחזיר את התיירות לדרום".

דובר על כך שהשנה יישבר שיא של תיירים שמגיעים לארץ. המבצע בדרום עלול למנוע את זה.

"כבר שלוש שנים אנחנו שוברים שיאים של עצמנו מבחינת תיירות נכנסת. אנחנו עדיין חושבים שהשנה תהיה מוצלחת מאוד, אבל עם כל הכבוד לתיירות, הצלחת המבצע הצבאי יותר חשובה משבירת שיאים. אתמול אישרנו בממשלה רפורמה להוזלת חבילות הנופש ב-20 אחוזים. לכאורה זה מוזר לעסוק בזה בעת מלחמה, אבל חשוב לנו להקרין שהעסקים כרגיל ושהטרור לא יקבל פרס. כשהמבצע יסתיים אנחנו נצא לחופשה שתהיה יותר זמינה ויותר זולה".

9 שרים ב-10 שנים

בעשר השנים שקדמו לכהונת הממשלה הנוכחית מילאו את תפקיד שר התיירות לא פחות מ-9 שרים שונים. מיסז'ניקוב תקע יתד במשרד ופעל במרץ ליישומן של רפורמות והשלמת תהליכים שאפשריים רק בתנאי יציבות. "ההישג הכי גדול הוא הפיכת משרד התיירות לכלי כלכלי חשוב, כזה שמביא להכנסות למדינה ותורם לשיפור התדמית שלה", הוא אומר ומונה את ההישגים הבולטים של תקופתו. "הורדת מחירי החופשות זה 'וואו'; החזרנו את הדירוג של בתי המלון; הובלנו את שיקום אזור ים המלח ופיתוחו ויש לנו תוכנית חומש כיצד להפוך את המקום למרכז נופש עולמי; ביטול הוויזות לאוקראינה ורוסיה עזרו לנו לשפר את מצב התיירות; הוספנו 7,000 חדרים בבתי מלון. ואת כל הדברים האלו הצלחנו לעשות כי היה שיתוף פעולה טוב עם ראשי ענף התיירות בישראל". בכנס של לשכת התיאום של תעשיית התיירות שנערך בשבוע שעבר שיבחו ראשי הענף את העבודה המשותפת, שהביאה, לטענתם, את התיירות בישראל לשיא.

זה אומר שתרצה להיות שר תיירות גם בקדנציה הבאה?

"אשמח להמשיך ולכהן כשר כלכלי, ואני חושב שמשרד התיירות הוא משרד כלכלי מהמעלה הראשונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully