וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הפיגוע: הבורסה סגרה בעליות קלות

21.11.2012 / 16:30

בסיומו של עוד יום תנודתי ולמרות הפיגוע בתל-אביב נסגרה הבורסה בעלייה. עונת הדוחות בעיצומה - כיל שטראוס, פרטנר ורמי לוי פרסמו תוצאות

המסחר בבורסת בתל אביב נסגר היום (רביעי) בעליות קלות בסיומו של עוד יום תנודתי ולמרות הפיגוע בתל-אביב. מד"א דיווחה על 27 נפגעים, מתוכם 3 במצב קשה-בינוני והכריזה על אירוע רב-נפגעים לאחר שמטען התפוצץ באוטובוס. ברקע ממשיכה הציפייה לקראת הפסקת אש או החרפת הפעולה מנגד, ביומו השמיני של מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה.

המבצע בעזה ממשיך לעמוד במוקד, כאשר הפסקת האש שאמורה הייתה להכנס לתוקף אמש בחצות נדחתה בינתיים, והשיחות בין הצדדים בקהיר אמורות להתחדש היום. בינתיים ממשיך חיל האוויר לתקוף יעדים ברצועת עזה, ובשעות הבוקר נורו מספר רקטות לעבר אזור גן יבנה, באר טוביה ואשדוד.

במקביל נמשכים המאמצים בזירה הדיפלומטית: מועצת הביטחון של האו"ם סיימה דיון עקר על המצב בעזה, לאחר שארה"ב הטילה וטו על הצעת מרוקו לגנות את ישראל - הצעה שלא הזכירה את ירי הרקטות בידי החמאס. באו"ם צפוי להתקיים היום דיון נוסף על המצב ברצועת עזה. אמש הגיעה לירושלים מזכירת המדינה האמריקנית קלינטון היישר מדרום מזרח אסיה שם סיימה ביקור היסטורי לצד הנשיא אובמה. עם הגיעה לירושלים ערכה מסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה נתניהו שלאחריה פנו השניים לדיון בגיבוש שיוכל להביא את מבצע "עמוד ענן" לסיומו.

"נקודת המפנה מבחינה כלכלית תהיה כניסה קרקעית לעזה - זו תהיה כבר אופרה אחרת", כך אומר ל"גלובס" בכיר במשרד האוצר. במשרד דואגים מההשפעה של המבצע על הצמיחה במשק ועל הגירעון הממשלתי. הבכירים הזהירו כי בטווח הקצר זה יגרום נזק לתוצר ולצמיחה - ישפיע על כוח היצור של המשק, ישפיע לרעה על הביקושים והצריכה הפרטית ועוד - אך לא צפוי להביא להורדת דירוג לישראל.

מנגד, שר האוצר יובל שטייניץ, ונגיד בנק ישראל סטנלי פישר לא סבורים כי למבצע תהיה השפעה מכרעת ושלילית על הכלכלה הישראלית. השניים נפגשו שלשום לדון בהשפעות המבצע והסכימו כי לעת עתה נראה שהשווקים מתפקדים כראוי.

הנורבגים רוצים לבוא ולפתח את "לוויתן"

מניות אבנר, דלק קידוחים ורציו ריכזו עניין לאחר שנודע כי חברות נורבגיות בתחום הנפט והגז בוחנות כניסה לפעילות בשוק הישראלי. מדובר בחברת Subsea7 הנחשבת לאחת החברות הגדולות בעולם בתחום העבודות התת-ימיות ועוסקת בין היתר בהתקנת צנרת תת-ימית להולכת גז. חברה נוספת שהביעה עניין ושוקלת להיכנס לפעילות בשוק הישראלי היא חברת SEADRILL, המחזיקה באחד הציים הגדולים בעולם של ספינות קידוח ימי.

סטפן בורגס חותם היום בפעם הראשונה על דוחות כיל בתפקיד המנכ"ל, והחברה דיווחה על ירידה של 4.2% במכירות הרבעון השלישי של 2012 ל-1.817 מיליארד דולר לעומת מכירות של 1.898 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2011. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי של 394.8 מיליון דולר או 31.1 סנט למניה, ירידה של 9.6% לעומת הרבעון המקביל.

חברת הסלולר פרטנר דיווחה היום כי הרווח הנקי שלה הסתכם ברבעון השלישי ב-110 מיליון שקל, צניחה של 36% לעומת הרווח ברבעון השלישי של 2011. סך ההכנסות ירד ב-25% לעומת אשתקד והסתכם ב-1.315 מיליארד שקל. פרטנר הרוויחה 71 אגורות למניה.

גם דור אלון דיווחה היום על תוצאותיה. ברבעון השלישי הסתכם הרווח הנקי של החברה בכ- 16.5 מיליון שקל לעומת רווח של 18.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-9.2% בין הרבעונים.
חברת כור, הנמצאת בשליטת אי.די.בי של נוחי דנקנר, דיווחה היום על רווח של 418 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2012. עליית מחיר מניות קרדיט סוויס תרמה לכור רווח של 334 מיליון שקל ברבעון. מאז סוף הרבעון השלישי ועד היום עלה ערך מניות קרדיט סוויס שמחזיקה כור בכ-181 מיליון שקל נוספים, דבר שעשוי להתבטא בדוח הרבעון הרביעי.

רשת רמי לוי שיווק השקמה חתמה את הרבעון השלישי השנה עם גידול של 22.8% במכירות שהגיעו ל-746.7 מיליון שקל, קצב מכירות שנתי של 3 מיליארד שקל.

חברת כלל ביטוח מקבוצת אי.די.בי דיווחה על תוצאותיה ברבעון השלישי של 2012. הרווח הכולל לאחר מס של כלל ביטוח לבעלי המניות ברבעון הסתכם בכ-161 מיליון שקל, בהשוואה להפסד כולל של כ-235 מיליון שקלבתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי הרגיל ברבעון לבעלי המניות הסתכם בכ-19 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-200 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

חברת סקיילקס בוחנת ביצוע הנפקה פרטית של אג"ח למשקיעים מוסדיים, שיהיו מובטחות במניות פרטנר ו/או במניות של חברת האינטרנט תפוז. לפי הדיווח, מתכננת סקיילקס הנפקה בהיקף של עד 500 מיליון שקל בשלבים ובגין כל 50 שקל ערך נקוב ניתן יהיה לקבל מניית פרטנר אחת (ללא התאמת דיבידנד).

היום תתכנס האסיפה הכללית של קבוצת דלק כדי להצביע על אישור הסדר החוב של דלק נדל"ן כלפיה. כיוון שתשובה הוא בעל השליטה בשתי החברות, נדרש רוב מיוחד מכלל המצביעים שאינם בעלי השליטה בחברה. על פי תנאי ההסדר המוצע, ייפרע החוב "החדש", בסכום של כ-125 מיליון שקל, במלואו בשנת 2022. פירעון יתרת החוב יהיה בערבות אישית של תשובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully